Gå til innhold

hei kan dere hjelpe meg å finne en bra bærbar spille pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Skal maskinen i all hovudsak nyttes til spel? Då vil du jo aller helst ha mykje ram, mykje skjermminne, og aller helst ein relativt rask harddisk.

Har ikkje nokon konkrete anbefalingar egentleg, har sjølve ein Dell XPS M1710, men det vil eg ikkje gå hen å anbefale nokon. Det er berre plastikk og elendighet. Mykje mykje feil. No veit eg ikkje korleis dei nye maskinane deira er, men plastikken dei sverger til senker kvalitetskjennslen.

 

HP har nokon rimeleg stilege maskinar i solid utførelse til ein relativt grei prislapp. Om eg måtte kjøpt meg PC igjen hadde det nok blitt ein av desse.

Sjå litt i Prisguide. Der kan du velje krav.

 

Du burde ha iallefall 4 GB ram, 512 mb skjermkort, og ein harddisk som køyrer på 7200 RPM. Prosessor er naturlegvis óg ein viktig komponent, men dei fleste er jo Dual Core og relativt greie på maskinar med overnemte spesifikasjoner.

 

Ellers vil eg som alltid anbefale Mac, men om du skal nytte maskinen primært til spel, er det nok ikkje verdas beste val for deg. Ein kan spele World Of Warcraft på Mac då, trur eg.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på.

Om du skal spille rundt 1280x800 eller lavere, AA og filtering av, og teksturer/modeller og effekter på lavest funker den sikkert fett.

Noe bedre får du ikke i den prisklassen, med mindre du skal ha stasjonær.

Regn med å bruke rundt 15,000,- hvis du skal ha en akseptabel bærbar til gaming.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på.

Om du skal spille rundt 1280x800 eller lavere, AA og filtering av, og teksturer/modeller og effekter på lavest funker den sikkert fett.

Noe bedre får du ikke i den prisklassen, med mindre du skal ha stasjonær.

Regn med å bruke rundt 15,000,- hvis du skal ha en akseptabel bærbar til gaming.

 

15k ? Neeeida, en jeg kjenner kjøpte denne og påsto at den klarte Crysis @ High og 2x AA med 1680 x (et eller annet) uten lagg. Jeg trodde han naturlig nok ikke, men da jeg fikk se det med mine egne øyne ble jeg virkelig sjokkert :O Men hvertfall den klarte det helt fint, så jeg ville anbefale den :D Vet ikke hvordan det er over lengre tid, men vil si den kan kalles en verdig spill bærbar.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på.

Om du skal spille rundt 1280x800 eller lavere, AA og filtering av, og teksturer/modeller og effekter på lavest funker den sikkert fett.

Noe bedre får du ikke i den prisklassen, med mindre du skal ha stasjonær.

Regn med å bruke rundt 15,000,- hvis du skal ha en akseptabel bærbar til gaming.

 

15k ? Neeeida, en jeg kjenner kjøpte denne og påsto at den klarte Crysis @ High og 2x AA med 1680 x (et eller annet) uten lagg. Jeg trodde han naturlig nok ikke, men da jeg fikk se det med mine egne øyne ble jeg virkelig sjokkert :O Men hvertfall den klarte det helt fint, så jeg ville anbefale den :D Vet ikke hvordan det er over lengre tid, men vil si den kan kalles en verdig spill bærbar.

 

 

Maks oppløsning 1366 x 768

 

:roll:

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på.

Om du skal spille rundt 1280x800 eller lavere, AA og filtering av, og teksturer/modeller og effekter på lavest funker den sikkert fett.

Noe bedre får du ikke i den prisklassen, med mindre du skal ha stasjonær.

Regn med å bruke rundt 15,000,- hvis du skal ha en akseptabel bærbar til gaming.

 

15k ? Neeeida, en jeg kjenner kjøpte denne og påsto at den klarte Crysis @ High og 2x AA med 1680 x (et eller annet) uten lagg. Jeg trodde han naturlig nok ikke, men da jeg fikk se det med mine egne øyne ble jeg virkelig sjokkert :O Men hvertfall den klarte det helt fint, så jeg ville anbefale den :D Vet ikke hvordan det er over lengre tid, men vil si den kan kalles en verdig spill bærbar.

 

Med mindre du greier å finne en kilde på at komponentene greier å kjøre Crysis på high, vil jeg tro de fleste tar det som tøv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det kommer helt an på.

Om du skal spille rundt 1280x800 eller lavere, AA og filtering av, og teksturer/modeller og effekter på lavest funker den sikkert fett.

Noe bedre får du ikke i den prisklassen, med mindre du skal ha stasjonær.

Regn med å bruke rundt 15,000,- hvis du skal ha en akseptabel bærbar til gaming.

 

15k ? Neeeida, en jeg kjenner kjøpte denne og påsto at den klarte Crysis @ High og 2x AA med 1680 x (et eller annet) uten lagg. Jeg trodde han naturlig nok ikke, men da jeg fikk se det med mine egne øyne ble jeg virkelig sjokkert :O Men hvertfall den klarte det helt fint, så jeg ville anbefale den :D Vet ikke hvordan det er over lengre tid, men vil si den kan kalles en verdig spill bærbar.

 

Den er utstyrt med ATI HD 4650M.

 

Her er hva notebookcheck oppsummerer for 4650M:

( http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobil...50.13883.0.html )

 

Gaming Performance

In our review of the Compal HLB2 barebone, we tested the integrated HD 4650 that is clocked with fast 600/800 MHz with different games. Warning - slower clocked 4650 gpus in other notebooks should perform much worse.

 

Crysis: 1024x768, high: 32 fps -> playable

GTA 4: 800x600, min: 46 fps -> fully playable

Call of Duty 4: 1280x1024, high: 30 fps -> playable with stuttering

Racedriver GRID: 1280x1024, high, 2xAA: 40 fps -> fully playable

F.E.A.R. 2: 1024x768, medium, 2xAA: 50 fps -> fully playable

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...