Gå til innhold

180 watt nok til hd4870?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man jumpstarter en psu er vel helt greit, men tror jeg mener at det var et par ulemper ved å gjøre det på denne måten for å gi strøm til et skjermkort , mulig noe med reguleringen men er litt usikker på om jeg husker rett der.

 

Tror jeg leste for en god stund siden at det var lettere å ta livet av Hardware om man brukte en psu som ikke var koblet direkte til hk, usikker om dette var en myte eller ei men skal sjekke litt. Oppdaterer denne tråden om det viser seg at det stemmer hvis ikke så tar du det som en myte.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at man skal være litt forsiktig med ekstra PSU. For det første vil den brenne ut fortere siden den ikke får "brukt seg" siden det bare er 12V (og litt 5V) som blir belastet.

 

Det andre er at det kanskje ikke er så lurt å blande strømmen skjermkortet får fra hovedkortet sammen med det den får fra den adnre PSUen. Men det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei takk for masse bra svar på kort tid!

I og med at skjermkortet er nytt, og jeg har tenkt å ha det en stund, kjøpte jeg like godt en ny psu. Så om jeg blir litt fattigere, slipper jeg hvertfall å bekymre meg for å grille kortet. Også får jeg litt bedre plass i kabinettet, og jeg slipper arbeidet med å lage en ekstra på-knapp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...