Gå til innhold

CPU kjøler til 1156 socket.


lhlucky

Anbefalte innlegg

Hei.

Leste her et sted at det ikke ble anbefalt å bruke stock vifta til en cpu, så jeg lurte på om noen har noen tips til en god, stillegående kjøler til en core i5?

Hovedkortet mitt er et Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156.

 

Kan forsåvidt også slenge med spørsmål om tips til stillegående, men gode, vifter generelt? Har plass til 120 mm vifte foran, og bak i kabinettet, så anbefalinger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet ikke hvor du har hørt det men min i5 stock kjøler holder en idle temp på 24 grader.

Synes det høres rart ut at du bare har 24°C på cpuen. Min ligger på mellom 40-50°C. Overklokka til 3.2GHZ.

 

Til trådstarter. Se på Corsair H50, parra med en Noctua vifte foran og bak radiatoren. Det vil være en bra kjøleløsning. Men Noctua NH-U12P SE2 er også bra.

corsair_h50_nfp12_fans.jpg

 

http://www.legitreviews.com/article/1025/7/

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
min er 24 grader ved idle og 45ish ved load alt ved fabrikk instillinger.

vet ikke hva som er så rart med det.

Alt jeg kan si er at stock kjølerne er bedre enn det de var før i tia

 

Det som er rart er at du får en så lav temperatur med bare stock-vifta, for så gode er den ikke. Selv har jeg kjørt med default settings og kom aldri under 30°C idle. Men dette er OT, så vi lar det vel bli med det :). Det får være et mysterium...

Lenke til kommentar
Min i5 holder ca 55 ved idle på stock vifte... Dette er i et Lian Li kabinett med god lufting. Jeg ser følgeig også etter en stillegående og effektiv kjøler, men hadde håpet å finne noe i prisklassen 2-300. Tips?

Til bare 2-300 kr blir tøft, men dette skal være en brukbar kjøler:

https://prisguiden.no/product.php?p...5&cat_id=58

 

NB!Kjøleren jeg linker til passer ikke for LGA1156, ennå!

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Har selv en Cooler Master Hyper TX3 Og den gjør en bra jobb. Dette er med pushpin feste, som er raskt og greit. Det er ikke noe kjøler for den som skal sette OC rekorder, men en god erstatting for stock kjøler. Stille og rolig er den også.

 

For min del sank idle temp med ca 10grader og load temp med ca 20 grader.

 

EDIT: Har altså en i7 860 på LGA1156.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
vet ikke hvor du har hørt det men min i5 stock kjøler holder en idle temp på 24 grader.

 

 

Min stock kjøler holdt sirka 52 grader idle og 85 grader på høg intensitet! Da var den heller ikke overklokka, men kanskje det var noe med bios? Jeg måtte bestille ny cpu kjøler og ha på mer kjølepasta ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...