Gå til innhold

Lønn hos expert


e321

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok;) men jeg har ingen butikkerfaring bortsett fra utplassering i ungd.skolen da. Utenom det har jeg elektro utdanning(vg1+vg2),påbygg(vg3) og litt jobb som "hjelpearbeider" på anlegg.

Så jeg har kommer vel ikke nødvendigvis best ut mtp lønn?;)

 

Hva kan jeg forvente som begynnerlønn sånn ca.?:)

Endret av e321
Lenke til kommentar
om butikken er seriøs så regner jeg med kanskje en startlønn på 100kr/t for så å stige etter 2-3mnd da du blir mer selvstendig

 

Det er galskap. Minstelønn, selv med den elendige tariffen til HSH er det minst 120 kr/t til de som er over 18 år.

 

Dessuten virker det som om trådstarter antar at jobben er i boks. Bare til opplysning så søkte jeg på en ledig heltidsstilling på Elkjøp for noen uker siden. Klarte å komme meg til intervju, og da sa daglig leder at han allerede hadde sagt nei til 170 søkere, selv før de kom til intervju. Resultatet ble en intervjurunde med 30 personer. Selv har jeg fagbrev i salg og masse erfaring. Det er ikke noe jeg sier for å fjerne all håp, men dersom trådstarter ikke har bekjente i bedriften, så blir det vanskelig å få jobben.

Lenke til kommentar

Du burde ikke godta så veldig mye under 140,- synes jeg. Til å være heltids ansatt tror jeg ikke det blir noe særlig mindre heller. Nå vet jeg disse butikkene er glad i å lønne lavt og heller prøve å lokke med muligheten for provisjon på salg. For meg er 150,- absolutt det minste jeg trenger for å klare meg fra mnd til mnd.

Lenke til kommentar
om butikken er seriøs så regner jeg med kanskje en startlønn på 100kr/t for så å stige etter 2-3mnd da du blir mer selvstendig

 

Dette kan nok kanskje være eit smart strategisk valg om du passer på å få forhandla fram kva den nye lønna skal være etter den angitte tida.

Men her må TS velge opp kor viktig det er å få jobb og inntekt kontra det å kanskje ikkje få jobb. Forskjellen mellom 100% stilling med 100 kroner timen VS 100% stilling med 140 kroner timen er ikkje eigentleg så stor sidan du også skatter meir med høgare lønn. Du vil uansett tjene meir på å ha jobb en å ikkje ha jobb.

 

Om du går med på å starte med lav lønn i prøvetida så er det lettare for arbeidsgiver å tilsette deg sidan det då ikkje er så dyrt for arbeidsgiver om det av ein eller anna grunn skulle vise seg at TS ikkje gjer ein god jobb.

 

Men da er det som sakt også viktig å passe på å få med i avtalen når du skal gå opp i lønn og kor mykje meir du skal få i lønn. Om dette ikkje blir med i avtalen fra dag 1 så er det fort gjort at TS blir meir eller mindre låst med lav lønn i lang tid.

Lenke til kommentar

Takker for svar:)

 

Dette er en ganske liten butikk, men kun anonnse i lokalavisa.. så tror ikke det er så utrolig mange søkere, sikkert mest skoleungdom som søker på deltids-stilling. Men det vil da være mer økonomisk å ansette en på heltid enn f.eks 2 på deltid?

Dessuten har jeg elektrofag og kan dokumentere datakunnskaper ( jobben innebærer også datareperasjon og evt parabolmontering hos kunde) :)

 

Det var også lønn etter avtale;)

 

Men dette er visst en privat eigd butikk som er medlem expert kjeden i etterkant.

 

Var innom å snakket med butikksjefen idag ang. stillingen...Så jeg får søke å heller se hva som skjer :)

 

Ang. å begynne med lav lønn så kan dette gå helt greit, da jeg har ett par lønninger igjen på frikortet :) (har brukt 7500,- i år)

Endret av e321
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...