Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Har bestillt AA1 A150 hos Komplett, og lurer på om noen vet når denne antakelig kommer til norge, evt hos andre nettbutikker? Først var den forventet 22/7, så 2/8, og nå 21/8 =S blir bra forvirra, spesielt siden de aldri oppdaterer datoen på kontoen min, men bare på selve varen.. 1 stk har forventet sendingsdato 2008-08-02 står det der nå, mens på varen står det 21/8.. jeg som håpa å ha den i postkassa på tirsdag/onsdag..=/ Håper noen kan komme med tips om andre steder den er forventet før, eller noen som har no informasjon fra komplett som kunne vært nyttig=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestillt AA1 A150 hos Komplett, og lurer på om noen vet når denne antakelig kommer til norge, evt hos andre nettbutikker? Først var den forventet 22/7, så 2/8, og nå 21/8 =S blir bra forvirra, spesielt siden de aldri oppdaterer datoen på kontoen min, men bare på selve varen.. 1 stk har forventet sendingsdato 2008-08-02 står det der nå, mens på varen står det 21/8.. jeg som håpa å ha den i postkassa på tirsdag/onsdag..=/ Håper noen kan komme med tips om andre steder den er forventet før, eller noen som har no informasjon fra komplett som kunne vært nyttig=)

 

Alle nettbutikkene har flyttet datoen fra 31.07-02.08 til 21-25.08. Mener jeg også har sett at A150X er meldt sluppet i midten av august for UK eller USA også. Så den nye datoen er nok mer riktig.

Lenke til kommentar
Har bestillt AA1 A150 hos Komplett, og lurer på om noen vet når denne antakelig kommer til norge, evt hos andre nettbutikker? Først var den forventet 22/7, så 2/8, og nå 21/8 =S blir bra forvirra, spesielt siden de aldri oppdaterer datoen på kontoen min, men bare på selve varen.. 1 stk har forventet sendingsdato 2008-08-02 står det der nå, mens på varen står det 21/8.. jeg som håpa å ha den i postkassa på tirsdag/onsdag..=/ Håper noen kan komme med tips om andre steder den er forventet før, eller noen som har no informasjon fra komplett som kunne vært nyttig=)

 

Hei, velkommen til forumet.

Det er dessverre sånn, med nært sagt alle produkter, at det blir satt en dato først- som så endres til det kjedsomme før varen kommer ut i markedet.

Dette er et spørsmål mange før deg har stilt, så det er ikke annet enn å vente i litt uvisshet.

Ta kontakt med Komplett (Send mail...)- hør hva de har å si/mener om lanseringsdato.

Samt å følge med på forumet her og andre fora. Når ting begynner å bevege på seg ut fra leverandører- ja da blir det også aktivitet på forum! :D

Lenke til kommentar
Har bestillt AA1 A150 hos Komplett, og lurer på om noen vet når denne antakelig kommer til norge, evt hos andre nettbutikker? Først var den forventet 22/7, så 2/8, og nå 21/8 =S blir bra forvirra, spesielt siden de aldri oppdaterer datoen på kontoen min, men bare på selve varen.. 1 stk har forventet sendingsdato 2008-08-02 står det der nå, mens på varen står det 21/8.. jeg som håpa å ha den i postkassa på tirsdag/onsdag..=/ Håper noen kan komme med tips om andre steder den er forventet før, eller noen som har no informasjon fra komplett som kunne vært nyttig=)

 

Hei

Samme her, er også litt fustrert over dårlig oppdatering til kunde. Har forøvrig også bestil på MPX så får jeg se hvor de får den først. På komplett står det at de skal sende den til meg i dag. Jeg har snakket med dem og mailet dem uten at de kan si noe sikkert om levering. MPX mente der i mot at de ganske sikkert fikk maskiner til den 20 - 21/08 - så vi får nå se :hmm:

Endret av Jankogutt
Lenke til kommentar
Jammen har jeg to spørsmål til! Denne maskinen er så moro!

 

1. Hva er fordelene (og ulempene?) med å gå til FF3 på One?

2. Er det mulig å bytte ut det teite "browser" symbolet på home med et FF symbol?

 

Samme forskjellen som å gå fra ff2 til ff3 på en windows. Den skal være kjappere osv. Det er ikke noe problem å skifte ikonet til ff ikon. Står samme sted som i guiden til oppdatering. Posten finnes på side 33, laget av Creator84

Lenke til kommentar

Jeg tror de har glemt å ta medisinen sin på MPX, kundeservicen der kan umulig være helt frisk... Først fikk jeg altså en defekt maskin. Jeg ga beskjed om at jeg ville benytte meg av angreretten, men det kunne jeg ikke ettersom "maskinen var tatt i bruk" (dvs. slått på, funnet defekt og kjørt recovery). Så der har de tydeligvis sin egen angrerettlov. Jeg fikk så beskjed om at de skulle sende meg en postlapp jeg skulle bruke ved returnering men denne har jeg (8 dager senere) enda ikke mottatt (har etterlyst den underveis og fått beskjed om at de skulle sende en ny lapp, som jeg heller ikke har fått). Så oppdager jeg at de er fri for maskinen på lager, og lurer på om de da har reservert en til meg som jeg kan få når returen er godkjent. De har de ikke nei, så da kan jeg velge å få pengene tilbake... Kunne de ikke bare ha gjort det med en gang sånn at jeg kunne bestille et annet sted?? Første og siste gang jeg handler der.

 

Og den defekte maskinen? Joda, den står enda fint innpakket i esken sin og venter på å bli returnert :wallbash:

Lenke til kommentar
Jeg tror de har glemt å ta medisinen sin på MPX, kundeservicen der kan umulig være helt frisk... Først fikk jeg altså en defekt maskin. Jeg ga beskjed om at jeg ville benytte meg av angreretten, men det kunne jeg ikke ettersom "maskinen var tatt i bruk" (dvs. slått på, funnet defekt og kjørt recovery). Så der har de tydeligvis sin egen angrerettlov. Jeg fikk så beskjed om at de skulle sende meg en postlapp jeg skulle bruke ved returnering men denne har jeg (8 dager senere) enda ikke mottatt (har etterlyst den underveis og fått beskjed om at de skulle sende en ny lapp, som jeg heller ikke har fått). Så oppdager jeg at de er fri for maskinen på lager, og lurer på om de da har reservert en til meg som jeg kan få når returen er godkjent. De har de ikke nei, så da kan jeg velge å få pengene tilbake... Kunne de ikke bare ha gjort det med en gang sånn at jeg kunne bestille et annet sted?? Første og siste gang jeg handler der.

 

Og den defekte maskinen? Joda, den står enda fint innpakket i esken sin og venter på å bli returnert :wallbash:

 

Det var dårlig. Men, du kan jo be om å få et returnr om du ikke har det å bare sende den selv. Penger for porto og maskin kan de overføre når de mottar den.

 

Fordelen ved at angrerett ikke benyttes er at du nå har krav på å få dekket porto begge veier. Ved angrerett må du stå for kostnader ved tilbakesending...

Lenke til kommentar

Heisann! Ny her i huset! Så at jeg mått registrere meg for å få noen svar på et par spørsmål angående min nyinnkjøpte ONE. Jeg har nå montert 1gb ram ekstra og fått inn XP som OS. Linpus ble i enkleste laget for hva jeg skal bruke den til. Da jeg la inn XP ble pcen meget treg å arbeide med (henger seg støtt og stadig), og jeg lurer på hva forklaringen på dette er?

 

Jeg formaterte disken til NTFS, selv om noen guider sa formater til FAT32. Tenkte at FAT32 ble gammelt, men jeg har ikke mye peil på SSD disker. Hva skal jeg bruke?

 

Et spørsmål til som jeg håper noen der kan være behjelpelige med: Hva er det beste OS'et til denne maskinen? Er åpen for alt, selv om jeg ikke har rørt linux enda, eneste er at det skal ha omtrent like mange valgmuligheter som XP. Har sett på Ubuntu og kjøre noen windowsprogram med Wine. Hvordan funker dette på Aceren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...