Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Brukte dette programmet til og flytte xp fra hardisken til minnepennen og gjør så man kunne boote opp xp install som man gjør fra cd:

 

Winsetup from usb

 

Si ifra vist du får det til

 

test litt men står fest so eg går ubuntu i staden fann noke likner so du kan sjekke ut viss du vil:

 

1: How to install and run a FULL Windows XP from a USB drive

2: Install Windows XP on a Mini-Note (USB stick method)

3: Installing Windows XP from USB

 

sei i frå viss du får det til

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser jo de er priset til $120-130 US, så jeg tør å håpe på at prisene kommer ned mot rundt 700kr

 

Batteriene vil nok gå ned i pris med et par tre hundre kroner.

Uansett så vurderer jeg å bare kline til å kjøpe ett når de kommer i hyllene.

 

Nåja, kjøp det store batteriet dere, så overtar jeg 2400 mAh batteriet deres for en rimelig penge. Jeg skal definitivt ikke ha dette.

 

2638711042_4d3b476ed3.jpg

Lenke til kommentar
Ser jo de er priset til $120-130 US, så jeg tør å håpe på at prisene kommer ned mot rundt 700kr

 

Er lov å håpe, men du må huske at i Norge vil politikerene ha pengene våre, så det skal tross alt komme 25% mva på toppen. I USA oppgis stort sett priser uten mva, og man slipper dessuten mva om varen kjøpes på nett og sendes til en annen stat.

 

En annen faktor er at Europa har en bedre økonomi enn USA for tiden slik at med mindre konkurransen er veldig sterk vil varer som sendes til Europa typisk prises litt høyere enn amerikanske varer.

 

Men man kan jo alltids håpe på at markedskreftene hjelper til :)

Lenke til kommentar
Ser jo de er priset til $120-130 US, så jeg tør å håpe på at prisene kommer ned mot rundt 700kr

 

Batteriene vil nok gå ned i pris med et par tre hundre kroner.

Uansett så vurderer jeg å bare kline til å kjøpe ett når de kommer i hyllene.

 

Nåja, kjøp det store batteriet dere, så overtar jeg 2400 mAh batteriet deres for en rimelig penge. Jeg skal definitivt ikke ha dette.

 

2638711042_4d3b476ed3.jpg

 

Nå er det ikke slik at jeg ønsker å kvitte meg med orginalbatteriet...

Tror det er få som overlater det batteriet "til en rimelig penge..." til andre.

Om du ikke ønsker lengre batteritid på maskinen din pga. at den bygger ut litt- er helt og holdent opp til deg.

Jeg er ute etter lengre brukstid og funksjonalitet på maskinen min, og dermed ikke slik som noen som kun tenker estetisk pent. ;)

Lenke til kommentar
Om du ikke ønsker lengre batteritid på maskinen din pga. at den bygger ut litt- er helt og holdent opp til deg.

Jeg er ute etter lengre brukstid og funksjonalitet på maskinen min, og dermed ikke slik som noen som kun tenker estetisk pent. ;)

 

Lengre batteritid kan jeg oppnå med to 2400 mAh batterier. Da har jeg rundt 6 timer som er mer enn nok for mitt behov. Dersom jeg skulle skaffet meg dette så ville jeg ha 10 timer (3 + 6 celler). Problemet er at dette batteriet øker dybden med 25 mm og vekta med rundt 300 gram (over halvkiloen om jeg skal drasse på begge). Får du dette ned i neoprenlomma di? Nei, her velger jeg enten to små eller til nød et eksternt batteri med 19V output for lading av the One "on the go".

 

Jeg regner med at det kommer noen 2400 mAh batterier på eBay etterhvert, og jeg foretrekker to av dem framfor denne klumpen her. Denne ødelegger definitivt mye av det som fikk meg til å velge the One framfor MSI-en.

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar
Om du ikke ønsker lengre batteritid på maskinen din pga. at den bygger ut litt- er helt og holdent opp til deg.

Jeg er ute etter lengre brukstid og funksjonalitet på maskinen min, og dermed ikke slik som noen som kun tenker estetisk pent. ;)

 

Lengre batteritid kan jeg oppnå med to 2400 mAh batterier. Da har jeg rundt 6 timer som er mer enn nok for mitt behov. Dersom jeg skulle skaffet meg dette så ville jeg ha 10 timer (3 + 6 celler). Problemet er at dette batteriet øker dybden med 25 mm og vekta med rundt 300 gram (over halvkiloen om jeg skal drasse på begge). Får du dette ned i neoprenlomma di? Nei, her velger jeg enten to små eller til nød et eksternt batteri med 19V output for lading av the One "on the go".

 

Jeg regner med at det kommer noen 2400 mAh batterier på eBay etterhvert, og jeg foretrekker to av dem framfor denne klumpen her. Denne ødelegger definitivt mye av det som fikk meg til å velge the One framfor MSI-en.

Hmmm, det var da fælt til forsvarstale :D

Er da ikke noe problem å ha et 6 cellers batteri i tillegg med 3 cellers batteriet?

Ok 6 celler veier 300 gram og bygger 2,5 cm.

Om det ikke passer i neoprenlomma (noe jeg IKKE har)- så har jeg plass i orginal acer one bærevesken til dette batteriet.

Når du åpner laptopen så vil du ikke engang se batteriet når du jobber med den. Og at maskinen vil veie 1,2kg- bryr meg ikke en døyt.

10 timer, kontra 6 timer er 4 timer forskjell- og merkbart.

Dersom jeg ønsker å vise frem maskinen som en estetisk pen maskin- så er det bare å sette i 3 cellers batteriet- men som nevnt så er jeg ute etter funksjon og bruk.

Eneste negative til nå er kostnaden på batteriet. Men du får meg definitivt ikke til å si at det ødelegger mye av det som fikk meg til å velge the one... :D

Lenke til kommentar
Ser jo de er priset til $120-130 US, så jeg tør å håpe på at prisene kommer ned mot rundt 700kr

 

Batteriene vil nok gå ned i pris med et par tre hundre kroner.

Uansett så vurderer jeg å bare kline til å kjøpe ett når de kommer i hyllene.

 

Nåja, kjøp det store batteriet dere, så overtar jeg 2400 mAh batteriet deres for en rimelig penge. Jeg skal definitivt ikke ha dette.

 

2638711042_4d3b476ed3.jpg

Det der ser absolutt ikke bra ut. Skuffende av Acer at batteriet stikker ut på den måten. Nå vurderer jeg heller EEE1000 som har 6-cell som standard uten at det bygger ut på den måten..

Lenke til kommentar
Hmmm, det var da fælt til forsvarstale :D

Neida, jeg syntes bare det var et usedvanlig stygt batteri, ikke bare fordi det stikker langt ut bak, men også fordi det bryter alle linjene på PC-en. Litt breiere og litt tykkere med linjer som avslutter linjene i PC-en hadde vært fint. Siden the One i utgangspunktet er en veldig lett og kompakt maskin, så synes jeg de burde lagt litt mer i utviklinga av det store batteriet enn dette. Med 6-celler blir the One bare "the fat one" :D

 

Som en viss kvinnelig syklist ville sagt det: Det viktigste er ikke å komme først til mål, men å ta seg godt ut. :D

 

Jeg trodde forøvrig at det var du som hadde fått med veske til the One, men det var kanskje ikke neopren?

Lenke til kommentar

Det store batteriet er også etter min mening stygt utformet (og stort, stikker langt ut bakover), særlig i forhold til en maskin som ellers så elegant. Men den gode batteritiden må legges på den andre vektskålen. Med andre ord: Estetisk forferdelig, men...

 

Det bildet av det store batteriet som man finner på elprice.no sin nettside gir etter min mening imidlertid ikke inntrykk av at batteriet er så stort, uthengende og stygt som det fremgår av bildene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Det store batteriet er også etter min mening stygt utformet (og stort, stikker langt ut bakover), særlig i forhold til en maskin som ellers så elegant. Men den gode batteritiden må legges på den andre vektskålen. Med andre ord: Estetisk forferdelig, men...

 

Det bildet av det store batteriet som man finner på elprice.no sin nettside gir etter min mening imidlertid ikke inntrykk av at batteriet er så stort, uthengende og stygt som det fremgår av bildene i denne tråden.

 

Forutsatt at størrelsen totalt sett (volumet i tre dimensjoner) MÅ være så stort for et slikt 6 cell batteri, hadde det likevel vært en MYE BEDRE LØSNING å omforme batteriet, slik at det hadde blitt mer elegant og mer i pakt med maskinens design. Et eksempel på en alternativ løsning: Etter min batteriet sannsynligvis fått en mye penere utforming hvis man hadde (for)delt 50%/50% det volumet som må legges til 3 cells batteriet (for å få 6 cell i alt) både UNDER maskinen og BAK maskinen. Dette hadde ført til at maskinen hadde fått en relativt liten vinkel opp mot brukeren (sikkert OK!) når den står på bordet og at den delen som fremdeles må stikke ut bak, bare hadde stukket halvparten så langt ut.

 

Kan dette være en ide for Acer? (Men dette løpet er vel allerede kjørt, er jeg redd....)

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar

Vil bare forsvare 6-cellersbatteriet og si at jeg heller foretrekker bakover end nedover. Synes heller ikke det er så forferdelig stygt som alle skal ha det til.

 

Se gjerne slik på det:

 

Du sitter i 5 timers møte/forelesning el. 6-cellersbatteriet ser i det minste mye penere ut enn strømadapter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...