Gå til innhold

Komplett.no's retursystem? Bestikkelse??


Anbefalte innlegg

Løsningsforslag:

 

Forlang å få disken tilbake. Pakk den inn på nytt, på rett måte og send den direkte til Western Digital denne gangen. De vil jo kunne ordne saken for deg like godt som komplett. Hvis de sier at du må sende til butikken du kjøpte i eller noe slikt kan du jo si at de har gått konk   :wink:

 

Saken er at det ser ut som om hovedkortet mitt hater wd800jb eller at jeg har vært ekstremt uheldig med de harddiskene jeg har fått hittil. Bruker nå en seagate som fungerer ypperlig (20gb).

 

Begynner å bli lei av dette. Hadde håpet at komplett ville ombestemme seg, men denne posten gjorde det nok bare verre, får nok ikke noen ny harddisk derfra, men jeg har tenkt å stå på ihvertfall.

 

 

fUsiOn:

Jeg er helt sikker på at det var en antistatisk pose og uansett var det den samme som den kom i (vakumpakket). Greit, Komplett kan ha tilbudt meg en hd til innkjøpspris for å være grei, men jeg har jo rett på en helt ny (?), så jeg synes det lukter av forsøk på bestikkelse.

 

Komplett har vært kjempegrei før, men dette....

hvis de ikke ordner skikkelig opp i dette, så har de mistet meg som kunde ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lurer.. Hva er problemet med harddisken(e?)?

Har selv hatt WD-disker som jeg trodde det var feil på helt til jeg satte dem i cable select i stedenfor å angi master/slave. Fikk lesefeil som forårsaket boot-trøbbel o.l og av og til ble de funnet av BIOSen.

Lenke til kommentar

Får helt frysninger av denne saken. Har handlet der i årevis, men har heldigvis aldri hatt behov for å returnere noe. Det har vært et par uavhentede pakker ifm jobben, dette har de krevd 3-400 kroner for. Synes dette har vært pussig ettersom jeg har lagt igjen mye penger der, virket nærmest som en "straff"? Hvis jeg skulle ha returnert noe måtte jeg altså hatt bilder og vitner fra pakkeprosessen, og jeg kunne risikert å måtte hente den defekte varen på postkontoret for andre gang. For ikke å snakke om den tåpelige eposten. "Forliket" deres bestod altså i å tilby kunden (som tidligere hadde mottatt feil disk) enda en disk til innkjøpspris?! Skulle jeg gått igjennom alt dette tullet ville det kostet meg flere tusen i tapt arbeidsfortjeneste (køståing på posten, nitidig pakking etc), i tillegg til at jeg sannsynligvis måtte oppbevare orginalemballasjen i produktets garantitid. Hvorfor ikke glemme beskyldninger og tenåringsaktige trusler om ""Advokat på huset"" og tilby kunden en full eller delvis refundering på en høflig og forretningsmessig måte? Hvor mye har komplett tapt på alt dette? Er marginene virkelig så små at kunden på død og liv skal belastes for alt? Håper for din og kompletts skyld at de rydder opp i dette.

Lenke til kommentar

 

fUsiOn:

Jeg er helt sikker på at det var en antistatisk pose og uansett var det den samme som den kom i (vakumpakket). Greit, Komplett kan ha tilbudt meg en hd til innkjøpspris for å være grei, men jeg har jo rett på en helt ny (?), så jeg synes det lukter av forsøk på bestikkelse.

 

 

 

Bestikkelse? Hvordan i huleste kan du si dette er bestikkelse? Det har ingen ting med bestikkelse å gjøre. Det minner ikke om bestikkelse en gang. Hva legger du egentlig i ordet bestikkelse?

Lenke til kommentar

jeg sier ikke at du har feil i denne saken, men det kan nesten virke som du har et påfallende stort forbruk av harddisker. sitater fra to av dine innlegg i i april i år:

 

"har kanskje nettopp ødelagt en harddisk ved overklokking"

 

"Jeg sitter med en noname 400w strømforsyning, to ødelagte harddisker og en ustabil maskin.....Kan dårlig strømforsyning være skyld i ustabilitet og harddisk-massakre?"

 

uansett , jeg er sikker på at web-shoppene har god grunn til å bli littt frustrerte av og til. (at de skyter skyter bom en gang i blandt er like utvilsomt, needless to say).

Lenke til kommentar

Hvis jeg åpner en pakke river av den antistatiske posen, og hiver den, så legger jeg harddisken i bobleplast og tar bilde av den, har jeg da "bevist" at den ikke kom i antistatisk pose? Nå sier ikke jeg at det er det komplett gjorde i denne saken, men at dette har et noe pubertalt preg over seg. Bedrifter lever som regel av kundene sine, derfor burde det være i deres interesse å ordne opp i dette, for å unngå slike ting som dette, det her er nemlig enormt dårlig reklame, men til deg med ødelagt disk; hvis du selv har mistanke om at HDD blir ødelagt av ooverklokking, så kjøp et HK der du kan låse frekvensen på PCI AGP og IDE bussen, Noen vil skjønne lunta etterhvert. :shrug:

Lenke til kommentar
Får helt frysninger av denne saken.  Har handlet der i årevis, men har heldigvis aldri hatt behov for å returnere noe.  Det har vært et par uavhentede pakker ifm jobben, dette har de krevd 3-400 kroner for.  Synes dette har vært pussig ettersom jeg har lagt igjen mye penger der, virket nærmest som en "straff"?

hadde det bare vert en som hadde gjort dette hadde det sikkert ikke gjort noe, men kan tenke at dette er ting som skjer flere ganger daglig for de, da blir det penger ut av all porto++

Hvis jeg skulle ha returnert noe måtte jeg altså hatt bilder og vitner fra pakkeprosessen, og jeg kunne risikert å måtte hente den defekte varen på postkontoret for andre gang.

Komplett sender e-post med beskrivelse av alle pakker de sender ut, så du vil ikke få noen overakselse når du henter pakken.(hvis det da ikke er mennesklige feil inne i bildet). Og det er ikke noe i veien for å opne pakken på postkontoret med personen bak luken som vitne, da er det problemet eliminert.

For ikke å snakke om den tåpelige eposten.  "Forliket" deres bestod altså i å tilby kunden (som tidligere hadde mottatt feil disk) enda en disk til innkjøpspris?!

Tror ikke det var noe "forlik" fra dem sin side, heller at de prøvd og vere hyggelig.

Skulle jeg gått igjennom alt dette tullet ville det kostet meg flere tusen i tapt arbeidsfortjeneste (køståing på posten, nitidig pakking etc), i tillegg til at jeg sannsynligvis måtte oppbevare orginalemballasjen i produktets garantitid.

Komplett krever ikke orginalemballasjen, men de krever at det er forsvarlig pakket. (og tapt arbeidsfortjeneste måtte da blitt ditt problem?)

Hvorfor ikke glemme beskyldninger og tenåringsaktige trusler om ""Advokat på huset"" og tilby kunden en full eller delvis refundering på en høflig og forretningsmessig måte?

Dette er nok ikke et unikt problem(fra komplett sin side), og det er det at de ikke skal forskjellsbehandle kundene. Hvis de skulle gi etter for alle dårlig pakkede returer hadde det blitt dyrt kan jeg tenke meg.(se bort i fram problemstillingen om den faktisk var riktig pakket når du leser den setningen).

Hvor mye har komplett tapt på alt dette?  Er marginene virkelig så små at kunden på død og liv skal belastes for alt?  Håper for din og kompletts skyld at de rydder opp i dette.

kan ikke si meg helt enig men....

 

 

--------------

btw selv om det kan høres slik ut så jobber jeg ikke for komplett, men jeg er vel litt pro-komplett, men synes forsåvidt sakene hadde vert akkurat det samme uansett hvem butikk det var fra.

Lenke til kommentar
jeg sier ikke at du har feil i denne saken, men det kan nesten virke som du har et påfallende stort forbruk av harddisker. sitater fra to av dine innlegg i i april i år:

 

"har kanskje nettopp ødelagt en harddisk ved overklokking"

 

"Jeg sitter med en noname 400w strømforsyning, to ødelagte harddisker og en ustabil maskin.....Kan dårlig strømforsyning være skyld i ustabilitet og harddisk-massakre?"

 

uansett , jeg er sikker på at web-shoppene har god grunn til å bli littt frustrerte av og til. (at de skyter skyter bom en gang i blandt er like utvilsomt, needless to say).

 

 

Jepp, dette er den 3.returen min. De to første sluttet rettogslett å virke og den siste var i ustand når jeg fikk den. Har nå nå en seagate som virker kjempefint, så verken strømforsyningen eller noe annet har vært skyld i dette.

Joda, jeg er enig i at Komplett kan gjøre bomerter avogtil, men de kan da rydde opp etter seg. Hvis det kommer en mail til meg nå at de vil ta inn harddisken (for 5.gang), betale postutgiftene mine (ca.500kr) og sende meg tilbake en seagate 120gb 8mb cache, som de lovet meg,skal jeg være kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Så det ikke som noen trussel at de skulle sende saken til "husadvokaten."

 

Det er minst to grunnlag du kan klage på en ødelagt harddisk:

 

1. Garanti (som de nekter)

2. Reklamasjon.

 

Om en reklamasjon fører frem vet jeg ikke, men la husadvokaten se på det. Du kan også kontakte forbrukerrådet og fremlegge saken fra din side og fra deres. Kanskje vinner du frem uansett hvordan man ser på det. I hvert fall vil de gi deg råd i hvordan du skal gå frem.

 

 

Uannsett er det systemet ditt som dreper harddisker så skal du ikke vinne frem. Hvordan de eventuellt skal finne ut det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har brukt komplett.no til mange innkjøp og er veldig fornøyd med leveringstider og slikt. Men med engang det er snakk om retur eller support blir det andre boller.

 

Selv har jeg hat trøbbel med en disk som bråket noe fryktelig, jeg fikk retur (etter 30 dager) og fikk en disk tilbake som var merket med demo. Denne disken holdt i ca 24 timer også var det hælj. Ellers har jeg ofte opplevd å få disker fra komplett som ikke er pakket inn i antistatiskplast, men en slik plastikk greie som slike lunsj-sandwicher fra statoil ligger i.

 

For meg virker det som komplett.no drives av en gjeng dustemikkler som ikke har kjennskap til værken kjøpslov eller ordtaket "kunden har alltid rett!"

 

:grumpy:

Lenke til kommentar
Er det Crime Scene Investigation hver gang pakkeåpnerne er i sving?
:lol:

 

Hørtes ikke helt troverdig ut den gitt.... Tviler på at noen sitter og ser på når noen pakker opp noe som kommer til retur.

 

Kanskje en kjekk jobb og ha - Returkartongåpningsvitne.

 

Min mening er - Skjerp dere Komplett - Dette blir bare for dumt!! :grumpy:

Lenke til kommentar

Litt grunnleggende først her:

-Komplett er en bedrift som står av xxx(x?) antall ansatte. Det at noen av disse gjør feil er ikke uvanlig.

-Det er alltid noen andre der som kan være villig til å hjelpe deg hvis en av de andre har en dårlig da.

________

Så derfor sier jeg dette: Ring til komplett, snakk med en hyggelig person. Vær rolig og blid og forklar problemet ditt. IKKE HISS DEG OPP (dette er ekstremt viktig)!!!! Hvis dette ikke fører frem kan du jo alltids ringe "big-boss".

________

så til alle som spekulerer med anti-/pro-komplett teorier:

Hvis du kjøper en matvare på mega i Trondheim som det visste seg at var utgått på dato. Betyr det at du aldri skal handle på mega mer? (tenkt eksempel).

Hvis du har en WD disk som dør på seg, slutter du å kjøpe WD da???

 

Jeg blir så oppgitt når jeg ser alle disse altfor subjektive og altfor LITE gjennomtenkte meningsytringene på dette forumet. :shrug:

Lenke til kommentar
Ellers har jeg ofte opplevd  å få disker fra komplett som ikke er pakket inn i antistatiskplast, men en slik plastikk greie som slike lunsj-sandwicher  fra statoil ligger i.  

Helt vanlig pakkemåte på bulk-disker. Er faktisk produsentene som pakker dem slik.

Lenke til kommentar

Har nettopp sendt mail til komplett.no.

Der inviterte jeg dem til diskusjonen her på hw-forumet. Da kan dere få saken fra komplett's vinkel også.

 

Jeg har fortsatt ikke mottatt bilder fra dem, men jeg trenger uansett et sted å legge dem opp. Hvis noen hadde et sted, kunne jeg mailet dem bildene hvis jeg får de.

Lenke til kommentar

Heisan, for å forklare litt.

 

Datakomponenter er statisk sensitivt utstyr. Derfor krever vi i likhet med våre leverandører at varer skal pakkes i henhold til gjeldende ESD krav. Vi har også lagt ut opplysninger om dette på våre websider sammen med annen informasjon ang. retur (http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=returns#returns).

 

Vi gjør dette for å unngå skader på produkter som kan bli testet OK hos oss, samt å unngå mer skader på varer som blir reparert hos produsentene. Vi ønsker jo ikke at en kunde som sender inn en vare man er usikker på om er defekt (ja, det hender) får skader grunnet dårlig innpakning. Datakomponenter kan få senskader av statiske utladninger og dette er vel ikke ønskelig for noen parter regner vi med...

 

Når det gjelder akkurat denne saken, så har vi sjekket dette internt og teknikeren som jobbet med ordren sier han er sikker i sin sak. Vi velger alikevel å la legge tvilen komme "blackninja" til gode. Vi erstatter derfor din disk dersom du sender den inn på nytt og den er uten noen form for fysiske skader. Til blackninja; vi sender deg en mail senere med nærmere informasjon. Håper du blir fornøyd :-)

 

Før noen begynner med diskusjonen om vi gjør dette fordi diskusjonen har blitt publisert på Hardware: Nei og ja. Nei, fakta endres ikke fordi noe blir publisert på Hardware, men alikevel så er vi såpass kundeorientert at vi faktisk lytter hvis en kunde mener at servicen ikke er god nok.

 

Er det så slik at alle diskusjoner bør sendes til Hardware ? Noen klager er det simpelten umulig å gjøre noe med uansett. For å gi dere et lite inntrykk av variasjonen på klagene kan noen "legendariske" historier nevnes:

- kunden som skjelte oss ut på telefon fordi varene ikke ble levert på døren samtidig som han trykte på kjøps-knappen,

- kunden som sendte et hovedkort i retur innpakket i glassvatt (har også en som brukte Grandiosa-eske). Min favoritt er imidlertid han som poppet popcorn og brukte det som fyllmasse.

 

De sakene hvor dere mener at vi har gjort galt, bør dere uansett be om en ny vurdering på. Den raskeste måten å få ordnet dette på er å sende en mail (helst saklig og hyggelig). Vi har absolutt interesse av fornøyde kunder siden det er vårt viktigste markedsføringskanal! Så sant det er praktisk mulig å være hyggelige gjør vi vårt ytterste for det, men som nevnt tidligere på forumet er vi fremdeles bare mennesker og feil kan faktisk skje.

 

Håper og tror dere forstår hvorfor vi er nødt til å være strenge med antistatisk pakking og at dette var litt oppklarende. Dersom dere skal sende varer i retur til Komplett og ikke har antistatisk emballasje er det bare å ta kontakt med oss så skal vi sende dette til dere.

Lenke til kommentar

Har med "vemmelse" lest en haug med usakelige og direkte, ja jeg vil kalle det "barnslige" innlegg ang. komplett`s returhåndtering.

Her sitter jeg igjen med følelsen at "kverrulanten" vant sin sak ved å publisere masse "sprøyt" på HW forum.

 

-har du returnert HD med antistatpose?

-Hvilken interesse skulle Komplett ha av å påstå du ikke hadde pakket inn i antistatpose?

-Hvordan kan noen påstå att defekt returvare ikke skal håndteres og pakkes forsvarlig?

-Hvor er moralen blitt av?

 

Det kan umulig være lett å drive butikk i dette landet, med så mange moralsk skruppelløse kunder.

 

Harde ord, men jeg mener hvert enkelt.

Mvh en som selv har jobbet 15 år med kundebehandling!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...