Gå til innhold

Komplett.no's retursystem? Bestikkelse??


Anbefalte innlegg

Sendte en harddisk inn til retur for 2.gang, ba em en annen modell, men den samme kom tilbake. Når jeg ringte dem innrømte dem feilen. Den nye harddisken virket ikke i hele tatt når jeg mottok den og jeg pakket den inn til retur med en gang, 10 minutter etter jeg mottok den, i samme embalasje (bobleplast og antistatisk pose).

Når de mottar den hevder de at den ikke var pakket inn i antistatisk pose og sender den ødelagte harddisken tilbake!

 

Jeg er 100% sikker på at den var pakket inn i antistatisk pose, hva skal jeg gjøre?

 

 

OBS. Fikk nettopp en ny mail fra dem med en BESTIKKELSE:

 

(Please keep the subject when replying to this mail. This is NOT an RMA no. Das ist keine RMA-Nr. Sollten Sie diese Mail beantworten, behalten Sie bitte den Inhalt bei.)

 

Hei. Som sagt så beklager vi dette, men denne kom inn i en eske med bobble plast uten antistatisk.

 

"jeg åpna en brun pappeske og oppi der lå den i KUN bobleplast!! se bilder som det er link til i salgsfeltet"

 

Dette er det ganske mange flere vitner på som har sett, samt vi har bilder av det. Garantien er ikke en kostnad for oss,dersom kunder følger riktige rettningslinjer, men i dette tilfellet bortfaller garantien. Statisk elektrisitet kan desverre ødelegge komponenter.

 

Vi kan ikke gjøre noe videre i denne saken desverre, da bevisene er for tydlige. Men du kan selvsagt reklamere på dette, da kanjeg videre sende denne til vår "advokat" på huset. Som tar seg av saker som det er uenighet om.

 

Vi kan evnt selge deg en ny hdd til innkjøpspris hvis dette ønskes.

 

Vennlig hilsen / Best regards

JS; Kundesenter

Telefon avd: 33454200

 

 

hmmm, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noe er gæli ja hvis du er helt sikker på at du pakka den inn i sånn antistatisk pose...

 

quote fra komplett.no retur framgangsmåte liste:

2) Pakk inn varen forsvarlig, selv om varen er defekt.

6) Husk at PC-komponenter som er sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger, må pakkes med "antistatisk emballasje" for at garantien skal være gyldig

 

og hvem er d som ikke gjør det da?

Lenke til kommentar

Her er det viktig for deg å presisere at du pakket varen inn i samme emballasje og på samme vis som du mottok den i.

 

De kan ikke kreve at du pakker den inn bedre enn hva de gjør, og når de sender ut varer pakket på en gitt måte, er de nødt til å godta at kundene pakker returer på samme vis.

 

 

Så da får du vurdere å insinuere at de kanskje gjorde en sjelden glipp da de sendte pakken til deg.

 

Det er viktig å virke mest mulig seriøs, og ta deg god tid på å finne ut hva og hvordan du vil si / skrive til dem.

Det er de første henvendelsene som teller. Etterpå er det for sent!

Vær for all del høflig og behersket.

 

Du får ha lykke til.

Lenke til kommentar
Her er det viktig for deg å presisere at du pakket varen inn i samme emballasje og på samme vis som du mottok den i.

 

De kan ikke kreve at du pakker den inn bedre enn hva de gjør, og når de sender ut varer pakket på en gitt måte, er de nødt til å godta at kundene pakker returer på samme vis.

 

 

Så får du ha lykke til.

Det er viktig å virke mest mulig seriøs, og ta deg god tid på å finne ut hva og hvordan du vil si / skrive til dem.

Det er de første henvendelsene som teller. Etterpå er det for sent!

 

 

Er kanskje litt ekstrem når jeg legger det inn på hw-forumet, men de blånekter for at den kom i antistatisk pose. Pakket den jo inn i det samme som de sendte den til meg i, nemlig bobleplast og antistatisk pose.

Lenke til kommentar

ser ikke helt bestikkelsen jeg men, det eneste jeg ser er en web shop som prøver å være hyggelig mot en idiot av en kunde som ikke klarer å putte på antistatisk pose på harddisken når han returnerer den. Det finnes rett og slett ingen bestikkelse i den mailen.

 

alos

Lenke til kommentar
Ingen flere som synes det forsøket på bestikkelse virket litt useriøst av en stor bedrift? Synes det er ganske vannvittig når du tenker på at det er en av norges største databutikker.

 

Slik jeg ser det er det heller et forsøk på god service, sansyndligvis er det ikke samme person engang som sjekka pakka og svarte på mailen.

 

Men rett skal vere rett, så stå på ditt om du sendte varen forsvarlig pakka.

 

Man må jo se saken fra flere sider, både kunden som tror butikken prøver og lure han, og butikken som tror kunden prøver og lure de.

Lenke til kommentar
ser ikke helt bestikkelsen jeg men, det eneste jeg ser er en web shop som prøver å være hyggelig mot en idiot av en kunde som ikke klarer å putte på antistatisk pose på harddisken når han returnerer den. Det finnes rett og slett ingen bestikkelse i den mailen.

 

alos

 

Garanterer deg at jeg pakket den inn i en antistatisk pose. Hadde bedriften sendt harddisken inn til western digital, ville de ikke tapt noe penger i hele tatt, pluss at de hadde fått en fornøyd kunde og bedre rykte. Før dette var jeg en stor tilhenger av komplett.no

 

Forresten, folk som ikke leser hele posten, burde ikke kalle andre idiot, men siden det kom fra deg, bryr jeg meg ikke!

Lenke til kommentar
ser ikke helt bestikkelsen jeg men, det eneste jeg ser er en web shop som prøver å være hyggelig mot en idiot av en kunde som ikke klarer å putte på antistatisk pose på harddisken når han returnerer den. Det finnes rett og slett ingen bestikkelse i den mailen.

 

alos

 

Garanterer deg at jeg pakket den inn i en antistatisk pose. Hadde bedriften sendt harddisken inn til western digital, ville de ikke tapt noe penger i hele tatt, pluss at de hadde fått en fornøyd kunde og bedre rykte. Før dette var jeg en stor tilhenger av komplett.no

 

Forresten, folk som ikke leser hele posten, burde ikke kalle andre idiot, men siden det kom fra deg, bryr jeg meg ikke!

 

jeg leste hele posten, og det kan hende du tok på antistatisk pose, men jeg synes du roper ulv ulv når du sier de prøver å bestikke deg.

Lenke til kommentar
ser ikke helt bestikkelsen jeg men, det eneste jeg ser er en web shop som prøver å være hyggelig mot en idiot av en kunde som ikke klarer å putte på antistatisk pose på harddisken når han returnerer den. Det finnes rett og slett ingen bestikkelse i den mailen.

 

alos

 

Garanterer deg at jeg pakket den inn i en antistatisk pose. Hadde bedriften sendt harddisken inn til western digital, ville de ikke tapt noe penger i hele tatt, pluss at de hadde fått en fornøyd kunde og bedre rykte. Før dette var jeg en stor tilhenger av komplett.no

 

Forresten, folk som ikke leser hele posten, burde ikke kalle andre idiot, men siden det kom fra deg, bryr jeg meg ikke!

 

Ikke at mitt syn på komplett har endret seg nå... Sikker på at det var en antistatik pose du puttet harddisken inn i?

Jeg har bare hatt positive erfaringer med komplett, ikke noe problemer med varer som er tilsendt og ingen problemer med returene. Har sendt et par hovedkort tilbake. Det ene var det en liten feil på som gjorde at biosen ikke lagret seg, og det andre klikket biosen på.(hovedkortet jeg har nå)

 

Og er enig med de andre.. Dette er ingen bestikkelse. De er bare hyggelige! Hvordan i h. får du dette til å bli en bestikkelse? De har jo ikke gitt deg noe, de har rett og slett kommet med et hyggelig tilbud som et plaster på såret fra saken om den ødelagte harddisken. Åssen harddisk er det snakk om?

Lenke til kommentar

Dette er Komplett tåpelig. Jeg kan forstå det hvis du returnerte en vare som IKKE var defekt. Hvis varen er defekt skulle du kunne slepe den etter bilen til Sandefjord. Hva har de tenkt å gjøre med den? Selge den på nytt? Tror neppe Western Digital har samme "returpolitikk". Og dette pubertale mølet om vitner og bilder virker helt idiotisk. Er det Crime Scene Investigation hver gang pakkeåpnerne er i sving? Komplett må da ha ansatt noen bruktbilselgere på attføring. Uansett må komplett sannsynliggjøre at du

1) Sa det var feil på disken for å få ny(selv om du kunne brukt vanlig returrett).

2) returnerte en fungerende harddisk, men den gikk i stykker i posten

3) At det var manglende antistatisk pose (som du jo brukte) som var årsaken til feilen.

4) At du ikke pakket inn disken i nevnte pose. (Uavhengige vitner! Bilder kan være manipulert!)

 

Som du ser er dette rimelig tåpelig, komplett burde erstattet ditt tap selv om det forligger noe "slurv" eller unøyaktigheter fra din side. La selv igjen 20.000-30.000 der i fjor gjennom firmaet. Deres håndtering av dette viser at jeg ikke burde gjøre det i fremtiden.

Lenke til kommentar

Løsningsforslag:

 

Forlang å få disken tilbake. Pakk den inn på nytt, på rett måte og send den direkte til Western Digital denne gangen. De vil jo kunne ordne saken for deg like godt som komplett. Hvis de sier at du må sende til butikken du kjøpte i eller noe slikt kan du jo si at de har gått konk :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...