Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bruktbil 20-30K


Anbefalte innlegg

Jepp, tiden er inne og mine hardt oppsparte penger skal brukes på kjøretøy..

 

Jeg vil ha en bil som gjerne kan gi litt gamp for penga og som er morro å kjøre. Den bør også være halvveis pen å se på slik at småchicksn får noe å dåne etter..

 

Tenker da i baner på en Volvo 240 eller en Golf. Volvo har et pluss hos meg pga mange av kompisene mine har/eller har hatt volvo og kan det som er å kunne om mekking på disse.. deler er også utrolig lette å skaffe til en grei pris..

 

Golf er et litt mere "eksotisk" merke for min del for å si det slik.. har ikke kjørt denne spesielt mye eller vet mye om dem. Hva slags feil er det som går igjen på brukte golf'er '85 - '89 ? Noe jeg må være obs på? Har lagt merke til endel Golf GTi'er som er annonsert i avisen og de virka som gikk til en rimilig penge (20-30k). Er det noe å satse på? Hvor mye hest er d orginalt i en Golf GTi av '87 modell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lagt merke til endel Golf GTi'er som er annonsert i avisen og de virka som gikk til en rimilig penge (20-30k). Er det noe å satse på? Hvor mye hest er d orginalt i en Golf GTi av '87 modell?

Hvor mange tror du har hatt en GTi før deg?

Hvordan tror du den gjennom 16 år er blitt kjørt?

Hvordan en den tatt vare på, spes de siste år?

 

Bare noen tanker ;)

 

Syns nok at Volvo er et bedre valg enn en GTi. Men du vil aldri ha problemer med å få tak i deler & styling til en golf, noe som kan by på problemer for enkelte modeller av Volvo...

Lenke til kommentar

Undersøk hvor mye som kreves i forsikring FØR du kjøper bilen. Hører forsikringsselskapet bokstavene GTI så kan du fem-dobble forsikringsprisen om du ikke får en av foreldrene dine til å sette bilen i sitt navn.

 

Hadde en BMW E30 M3 for hånd tidligere selv, men forsikringsprisen var til å dette av stolen av; langt over 70000kr i året. Så jeg fikk tak i en 325i for 24000kr i stedet å har denne i far min sitt navn, da ble det omlag 6000kr i året.

 

Lykke til med bilkjøpet!

Lenke til kommentar

Jeg kjørte på jobb i min Golf GTi 1983`. 115hk i en liten bil er morro. Har senket den 40mm og har 15 tommere m/195 dekk. Ikke sinnsykt, men mere morro enn standard 175...

 

Det eneste minuset for en som lærte å kjøre med volvo 240 er forhjulstrekken... :-?

Hvis du er av den sorten som liker å teste ut bilens "grenser", så er nok bakhjulstrekk morsommere.

 

Hmmm, den som hadde hatt 8000,- ekstra. Da skulle golfen min fått smakt komprimert luft. Selvbyggersett turbo fra sverige...

 

:lol:

Lenke til kommentar

Aurstad, jeg ville kjøpt meg en god gammel Volvo 240 :)

Gjerne med turbo og den bakhjulstrekk, og da er det litt morro om vinteren og :D

 

Ikke kjøp golf, de fleste er noen knekjørte ungdomsbiler som er blitt hardt kjørt, og det er altofr MANGE av de!

Lenke til kommentar
Ro dere nå off-topic griser - Er det noen som kan fortelle litt om hva som er vanlige feil på golf bruktbiler?

 

Off-topic? Du skal jo ha bil, jo...

 

Feil på Golf:

- Motor er ikke noe særlig når den har passsert 200.000

- Ofte drev-kjørt til det maksimale

- Toppakning ryker bare du sier "Bøh!"

- Reg reim ryker

- Drivverk/ hjuloppheng

- Rust

- Elekriske ting som kødder seg

- Alttid overpriset

- Dyr forsikring

- Dårlig girkasse

- +++

 

I ukronologisk, dog tungvint, rekkefølge :)

 

 

Golf? :lol:

 

Get real!

Kjøp heller en japaner! Mazda, Honda osv

Lenke til kommentar

Feil på Golf:

- Motor er ikke noe særlig når den har passsert 200.000

- Ofte drev-kjørt til det maksimale

- Toppakning ryker bare du sier "Bøh!"

- Reg reim ryker

- Drivverk/ hjuloppheng

- Rust

- Elekriske ting som kødder seg

- Alttid overpriset

- Dyr forsikring

- Dårlig girkasse

- +++

 

Nåja...Vet nå ikke helt... :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...