Gå til innhold

Test av K-7: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Finner ikke denne testen online. Noen som kan gi en oppsummering av hva som sto?

Vil du egentlig vite det? Hva med å sjekke noen seriøse tester istedet ;) På DPreiveiw f.eks.

 

Tom

 

Har lest det meste som er å lese ang K-7, så DPreview er lest ;)

 

Og ja, jeg vil fremdeles gjerne vite hva som sto i digital-foto-testen - for den har jeg ikke lest :)

 

 

 

Skremmende at huset får så høy karakter rundt om, jeg pleier å være litt uenig med de fleste mediaskribentene.

 

Kan du utdype dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skremmende at huset får så høy karakter rundt om, jeg pleier å være litt uenig med de fleste mediaskribentene.

Kan du utdype dette?

Det er ikke annet enn at reviews ofte finner en eller annen halveis meningsløs detalj som de henger seg opp i og som vipper ofte konklusjonen ut av fokus med virkeligheten. F.eks er støvtett langt viktigere enn ISO egenskaper for meg. Jeg hater også LiveView og utløserknapp med autofokus. Gammal og gretten, jeg.

Når alle andre er fornøyd med dette kameraet får jeg følelsen av at tingenes iboende faenskap lager ett eller annet skudd for min baug. Paranoia jeg? Neida!

Jeg skal vel gjennom noen tusen eksponeringer neste uke så jeg er spent på hva boksen duger til.

Jeg råder ofte folk til å handle på Fovi, men det derre ekstra-stashet har i den seinere tid fått meg til å nøle.

 

Fy flate så harry greier.

Uhm... Tok med familien ut på en liten tur her om dagen. Unga syns caps var kult, kjærringa fleecekledd. Gjengen så ut som en liten trupp på vei til kveldsskiftet i Pentax produksjonsavdeling 4. Jeg holdt meg trygt i bakgrunnen.

Dog, engasjert pode med for stor caps og ei ivrig bikkje ga noen artige situasjoner. Reine sportsfotograferinga... K-7 er rask på serie.

Lenke til kommentar

Uhm... Tok med familien ut på en liten tur her om dagen. Unga syns caps var kult, kjærringa fleecekledd. Gjengen så ut som en liten trupp på vei til kveldsskiftet i Pentax produksjonsavdeling 4. Jeg holdt meg trygt i bakgrunnen.

Dog, engasjert pode med for stor caps og ei ivrig bikkje ga noen artige situasjoner. Reine sportsfotograferinga... K-7 er rask på serie.

 

Hehe..herlige greier...ser det for meg...the Pentax gang :))

 

Å jeg har kjøpt K20..svelg*

Lenke til kommentar
Fovi har vel hatt en del stæsj på lageret som de vil bli kvitt tenker jeg.

 

Fototim; vi får stikke innom og si hei når du er i tigerstaden neste gang.

 

Tom

Vet ikke helt om jeg tør det.

Kanskje jeg kommer ut igjen neddynga av røde termoser m. lekker Pentaxlogo, ditto badeball o.l. :cry:

 

Har ikke hatt noe imot en termos og ei dørmatte... :), men så er jeg litt harry av natur ..antagelig..

Lenke til kommentar
Har lest det meste som er å lese ang K-7, så DPreview er lest ;)

 

Og ja, jeg vil fremdeles gjerne vite hva som sto i digital-foto-testen - for den har jeg ikke lest :)

 

Siden ingen ville hjelpe meg med dette :D så svarer jeg på min egen post.

 

Har lest testen og er enig i at testen alt i alt virker svakt utført og forfattet. Det er en sammenligningstest som forsøker å kåre en vinner mellom K-7, 500D, D5000, E-P1, DMC-GH1 og A380. Bare utvalget tegner jo dårlig da det er en miks av kamera i minst to forskjellige segmenter.

 

En del legendariske utsagn i testen som:

 

"Stort sett ingen støy helt opptil ISO 6400" (D5000), og en lignende uttalese om 500D opptil ISO 12800.

 

"Bildekvaliteten er vesentlig forbedret fra K20D" (om K-7) - noe som vel alle tester jeg har lest motsier. Tvert i mot, nesten.

 

E-P1 berømmes forøvrig for prisen - noe som jeg finner svært underlig.

 

Vel, dette er en K-7 tråd, så jeg skal ikke dvele for mye ved alt det andre. K-7 kommer greit ut av det med en score på 88%, to under 500D og 3 under D5000. Først og fremst er det prisen som trekker ned. Ellers registrerer jeg at den får lite eller ingen uttelling for å værtetting/byggekvalitet eller innebygd stabilisering. Uten at det betyr noe som helst, da jeg ikke forærer bladet noen som helst slags respekt for testen.

 

Valget mitt har omsider falt på K-7, men må vente til over jul med å bestille. Har imidlertid allerede et objektiv på vei (Pentax SMC-DA 35mm F2.8 Macro Limited) da det luktet prisøkning på dette. Og jommen fikk jeg rett. Prisen i går var 4000, i dag 5000 :D (ikke oppdatert i prisguiden enda).

Endret av Lid/Ran
Lenke til kommentar

Er det det norske bladet Digital Foto? JEg abonnerte på det rett etter jeg hadde fått speilrefleks, men sa opp ganske fort. Alle testene vare elendige! De anbefalte ikke Nikon 24-70mm med D700 for det ga skygge på den interne blitsen, de mente de var vedig negativt at Olympus ikke økte oppløsningen fra E-410 til E-420 og hvis jeg ikke husker feil så gir de pluss for speilrefleks med mye zoom!

Lenke til kommentar
En del legendariske utsagn i testen som:

 

"Stort sett ingen støy helt opptil ISO 6400" (D5000), og en lignende uttalese om 500D opptil ISO 12800.

.. og det endå dei skrudde lyden på pc'en opp på maks! :ohmy:

 

Ein skulle jo tru at Digital Foto var eit blad som spesialiserte seg på foto, og dermed hadde litt peiling, men her verkar det meir som om det var desken i VG som har køyrt ein kjapp test over ein kasse pils.

 

 

Redigert: Retta "Digital Fot" til "Digital Foto". :blush:

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar
Hvor blir det av Akamtesten? Nå går vi mot ny helg, og fortsatt ingenting.

 

 

Tror de sjekkker og dobbeltsjekker sine resultater , med tanke på reaksjonen på den teaseren forleden.. :D))

 

Jeg har akkurat skrevet ferdig testen og den ser ut til å bli lagt ut på fredag. Dere får lese den når den kommer ut, men reaksjonen gjorde at vi også valgte å inkludere noen ekstra målinger, med ett trinns overeksponering i forhold til vår teststandard.

Lenke til kommentar
For seint for mine valg Aietius. K20 Ltd er i tollen på Fornebu :)

Litt arti egentlig å sjå hvor hårsåre vi Pentaxfolk er da..når noen sier at Pentax ikke er helt på høyde *:)

Tja På høyde med hva da? Sammenlignet med andre merker til ca samme pris er vel Pentax på høyde og vel så det. PS: har gått i fra K10D til K7, så det blir spennende å se om jeg blir fornøyd. Førsteinntrykket mitt var at K7 virket litt "pinglete" i forhold til K 10 og K20 Mvh Tom
Lenke til kommentar
For seint for mine valg Aietius. K20 Ltd er i tollen på Fornebu :)

Litt arti egentlig å sjå hvor hårsåre vi Pentaxfolk er da..når noen sier at Pentax ikke er helt på høyde *:)

Tja På høyde med hva da? Sammenlignet med andre merker til ca samme pris er vel Pentax på høyde og vel så det. PS: har gått i fra K10D til K7, så det blir spennende å se om jeg blir fornøyd. Førsteinntrykket mitt var at K7 virket litt "pinglete" i forhold til K 10 og K20 Mvh Tom

 

Var som en kommentar på reaksjonene han fikk da han la ut en liten teaser om testen av K7, der kom (kommer?) ikke K7 ikke helt godt ut , på noen grafer( som forøvrig er LANGT over min forstand).

Men jeg sitter i glasshus sjøl.. ser jeg en fyr med Canon/Nikon og får er sjanse , så går jeg i strupa på `n :) , er vel altfor mye fanboy sjøl, men jeg håper da jeg ikke jeg oppfattes som tåpelig av den grunn.

 

Men jeg valgte altså å gå fra K10 til K20 , de testene jeg leste ( og noen av de forsto jeg :D), så var ikke K7 verdt forskjellen i pris. Da tar jeg med i betraktning at jeg syns at video har ingenting med foto å gjøre. Huset var i tillegg mindre , noe jeg med mine hender ikke var fornøyd med.

Åsså litt magefølelse i tillegg da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...