Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Maranello - Sigma 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Du rekker ikke å fokusere på en bie uansett, så i dette tilfellet er vel det best å fokusere på forhånd og vente til bien kommer inn i fokusplanet (eller fyre av med seriebilder slik som du gjorde). Uansett så bør du være bevisst på når du skal bruke AF-S og når du skal bruke AF-C istedenfor å la kamera bestemme (AF-A). Jeg bruker kun AF-C og så fokuserer jeg med tommelen på AF-ON knappen. Da har jeg følgefokus tilgjengelig ved å holde tommelknappen inne, og hvis jeg skal fokusere og rekomponere slipper jeg bare knappen før jeg rekomponerer (fokus vil ikke endre seg når man trykker utløserknappen halveis ned).

 

Ok, dette må jeg lære meg! Får bla litt i manualen i uka, men takker for kjapp innføring! Til nå har jeg bare brukt single area focus. Fokusert, rekomponert, knips... Forstår ikke hvorfor jeg ikke har sett mer på dette før... :hmm:

 

 

Tre knallbilder hittil. Hvor skal dette ende? Blomsterbildet var vanvittig skarpt og jeg blir misunnelig her jeg sitter med Canon 50mm... Men bildemessig liker jeg faktisk det første aller beste. Tror faktisk det ville gjort seg i stor forstørrelse.

 

Takk for det! Lurer på hvordan det skal ende jeg også... :dontgetit: Er storfornøyd med Sigma'en, eneste ulempen er at den får de gamle objektivene mine til å virke dobbelt så uskarpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:dontgetit: Er storfornøyd med Sigma'en, eneste ulempen er at den får de gamle objektivene mine til å virke dobbelt så uskarpe...

 

Der er vi i samme båt. Har funnet ut at det faktisk er Sigma 50mm som jeg bruker desidert mest.

 

Når det gjelder dagens bilde så var det vakkert. Likte veldig godt at bakkanten var i fokus pluss at speilingen viste mer av bladet enn orginalen gjorde.

Lenke til kommentar
:dontgetit: Er storfornøyd med Sigma'en, eneste ulempen er at den får de gamle objektivene mine til å virke dobbelt så uskarpe...

 

Der er vi i samme båt. Har funnet ut at det faktisk er Sigma 50mm som jeg bruker desidert mest.

 

Når det gjelder dagens bilde så var det vakkert. Likte veldig godt at bakkanten var i fokus pluss at speilingen viste mer av bladet enn orginalen gjorde.

 

Frister veldig å bytte ut vidvinkelen nå ja, er jo ikke i nærheten av skarp i forhold! Men dyrt blir det... :roll: Takk for kritikk! Likte speilingen av bladet, men var vanskelig å fokusere og finne passende blenderåpning!

 

 

Mange fine komposisjoner her. Liker spesielt 2 og 3.

 

Takk for det!

 

 

Dagens var pent. Nå er jeg jo en fan av speilinger også da. Er speilingen i is (som bladet er frosset fast i)?

 

Bladet lå på en gammel benk, liten film med vann er alt. :yes:

 

 

Fint - speilingen glir over i uskarpt dels på grunn av fokusplanet og dels på grunn av isrefleksjonen - liker det. :)

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...