Gå til innhold

BMW og tåkelys


Mannen med ljåen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det med BMW og tåkelys, egentlig?

 

Har inntrykk av at BMW ikke har nærlys. Har de det?

Har aldri kjørt en sånn, jeg holder meg til franske biler.

 

Jo, de har det. Det er så vidt jeg vet påbudt i Norge, og i en rekke andre land.

Det er vel heller en kjensgjernin at mange syns BMW'ene sine ser mye kulere ut med parklys og tåkelys påskrudd.

 

Særlig flott er det med de som har fått seg slik fin xenon i tåkelysa sine. Blender alt som kan se... :hrm:

Lenke til kommentar
Tror aldri jeg har sett en BMW med sånne lys som Peugeoten min har.

Er ALLE BMWer eid av harryer?

 

Hehehe, nei, det kan man nok ikke påstå. :wee:

Nå vet jeg ikke hvordan Peugot du har eller hvilke lys du refererer til, men du tenker kanskje på BMW'er med såkalte angeleyes-lykter?

 

Her er et eksempel;

 

BMW_E39_Angel_Eyes.JPG

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva som er problemet jeg. Kan ikke huske jeg irriterte meg så mye over det da jeg jobbet som pizzabud og var ute i trafikken en go del timer i løpet av en uke.

Forresten ikke kun BMW eiere som kjører med den kombinasjonen, mange franskmenn, VW, riskokere osv som også blir til noen syndere.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva som er problemet jeg. Kan ikke huske jeg irriterte meg så mye over det da jeg jobbet som pizzabud.

Forresten ikke kun BMW eiere som kjører med den kombinasjonen, mange franskmenn, VW, riskokere osv som også blir til noen syndere.

 

Problemet er for det første at det ikke er lov. Hvorvidt det irriterer og forstyrrer er vel individuelt, jeg syns iallefall ikke noe særlig om det i 8 av 10 tilfeller.

 

Du har for øvrig helt rett angående hvem som gjør det, det er helt uavhengig av bilmerke. :)

Lenke til kommentar
Ikke dem jeg tenker på i det hele tatt. Jeg startet forresten en egen tråd om angeleyes.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1157962&hl=

 

Jeg tenker på de lysene som er så lavt nede at de nesten berører asfalten.

Hvorfor har halle BMWer sånne, og hvorfor er det kun BMW?

 

Kun BMW? Vel, Volvoen til pappa har det. Mondeoen til en kompis har det. Sett flere biler med slike lys, såeh?

 

Er det ikke slik at det er lovlig å kjøre med kombinasjonen når det er lyst?

Lenke til kommentar

Kommer nok orginalt gitt: http://www.autozone4cars.com/AutozoneNewweb/images/30814.jpg

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/53/..._1209392959.jpg

 

Og om jeg husker riktig, hadde 307SWen jeg kjørte for ikke så lenge siden, disse lysene.

 

Fransk bil: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/2007...iofl_460x0w.jpg

http://rightcar.govt.nz/gfx/vehicles/rb/PEUG/PEUG0120.jpg

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Jeg har nå kjørt bil i 13 år, men kan ikke huske at jeg noen gang har irritert meg over denne kombinasjonen, så jeg skjønner ikke helt det hvorfor dette stadig er et stort tema.

 

Jeg irriterer meg over bilister som glemmer å blende ned fjernlysene når jeg møter dem, og jeg irriterer meg også over bilister som bruker tåkelys BAK etter mørkets frembrudd, men kan ikke si at jeg har irritert meg over bruk av tåkelys foran ennå.

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjørt bil i 13 år, men kan ikke huske at jeg noen gang har irritert meg over denne kombinasjonen, så jeg skjønner ikke helt det hvorfor dette stadig er et stort tema.

 

Jeg irriterer meg over bilister som glemmer å blende ned fjernlysene når jeg møter dem, og jeg irriterer meg også over bilister som bruker tåkelys BAK etter mørkets frembrudd, men kan ikke si at jeg har irritert meg over bruk av tåkelys foran ennå.

Haha, satt akkurat og tenkte akkurat samme tanke! Jeg har også kjørt bil noen år, og har heller aldri klart å bry meg om lyskombinasjoner på møtende biler. Så lenge møtende bilister, som du sier, husker å blende ned fjernlys når jeg møter dem, kan de kjøre med nærlys, fjernlys, parklys, grøftelys eller kombinasjoner av disse for min del...

Lenke til kommentar

Then again så er xeon blitt litt mer vanlig enn det var før. Jeg sier ikke at alle som kjører med både nærlys og tåkelys irriterer, men det er fanden ikke langt i fra. Kjører man på en av de smale vegene uten midtstripe med fare for hjort (spesielt nå for tiden), er det fint å kunne se lenger enn eget panser..

Lenke til kommentar

Det største problemet med xenon som er ettermontert i tåkelys er vel at de gir et ganske så rart lysbilde med litt for mye spredning.

I tillegg så er det ekstra irriterende når det er våt asfalt ute, da det reflekteres mye lys opp igjen fra asfalten.

 

Jeg snakker utelukkende om ETTER mørkets frembrudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...