Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - EvilHomer - Nikkor 35mm f1.8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vel egentlig det først som slo meg også, men unnlot å påpeke det da Star Wars-interessen er mager og kun strekker seg til de fabelaktige Knights of the Old Republic-spillene jeg spilte gjennom for noen år siden.

20.oktober

Baklys

post-3230-1256067346_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stiller meg litt tvilende til den optiske kvaliteten på frontelementet ...
Hmm, javel? Holder du det bak-frem eller? Det er ikke alltid man ønsker sylskarpe bilder da, som f.eks. her. Litt småstilig det der.
Skrevet

Bildet er tatt gjennom kikkhullet i ytterdøra, og jeg tviler på at dørprodusenten har like stramme kvalitetssjekker som Nikon på linselementene sine. Dette kan sikkert også henge sammen med at det var umulig å få fokusert skikkelig - autofokusen søkte fram og tilbake, mens det endelige bildet var det beste jeg kunne treffe med manuell fokus.

Skrevet

Er ikke så godt bevandret i terminologien, men blir vel riktig å kalle det en forsatslinse da?

24.oktober

People.com

post-3230-1256412089_thumb.jpg

Skrevet
Bildet er tatt gjennom kikkhullet i ytterdøra, og jeg tviler på at dørprodusenten har like stramme kvalitetssjekker som Nikon på linselementene sine.
He, he. Din jævel. :D

Dagens synes jeg du teknisk sett fikk til veldig bra!

Skrevet

Takk, k.n.b.. Har hatt varianter av gårsdagens bilde som mulig kandidat tidligere i Oktoberfesten også, så det ble nesten som en nødløsning å regne. Vanskelig å få fram ansiktskonturene uten å dra for mye støy ut fra skyggene i tillegg til at skjermen fort blir altfor dominerende (har nedjustert lysintensiteten ganske mye).

25.oktober

Hest

post-3230-1256496211_thumb.jpg

Skrevet

27.oktober

Fargespill

post-3230-1256665134_thumb.jpg

Utbrent himmel, men syns ikke det gjør så mye her. Har 3 mørkere eksponeringer, så en HDR-versjon er mulig om jeg finner det for godt (det vil om ikke annet bli første gang).

Skrevet

Tatt fra Carl Kjelsens vei, ja. Ikke noe planlagt fotoutflukt, men pleier å sykle forbi her innimellom når jeg vil ha litt ekstra sykkelgymnastikk hjem fra jobb, og den siste måneden har kameraet selvfølgelig vært fast følgesvenn i sekken.

Skrevet

Vanvittig flotte farger på dagens! Synes også det du har gjort med enkelte av trærene innover i motivet var vellykket (regner med du har hjulpet litt til i etterbehandlingen?).

Likte for øvrig godt gårsdagens rullebånd også!

Skrevet

Takk for kommentarer. Har ikke redigert så altfor mye - justert kurver for litt bedre kontrast, beskjært, økte fargemetninga endel (ca 30%) og nedjustert temp (5 %, vet ikke hva dette vil tilsi i K).

28.oktober

Jeg vil ikke være på jobb!

post-3230-1256810128_thumb.jpg

Skikkelig møkkadag på jobb i går så det ble kun tid til noen få knips innimellom slaga - festens minst inspirerte bilde for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...