Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Minibuss til kollektivfelt


zeeero

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en minibuss for å kunne kjøre i kollektivfeltet. Føler at el-biler ikke er "ferdig utviklet" ennå, så er veldig skeptisk til å kjøpe en. I tillegg er de veldig dyre i forhold til hva man får.

 

Fant denne på Finn. En Mercedes-Benz V-Klasse 220cdi 2001, 418000 km. som det i annonser ser ut til at han først har prøvd å få 69.900, men har satt den ned til 49.900. Et godt kjøp?

 

Må jeg forvente mye kostnader knyttet til denne bilen? Skal kun ha den til/fra jobb, har en annen bil til vanlig som kona har på hverdagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som tenker som deg, er årsaken til at minibuss ikke lengre får kjøre i kollektivfeltet.

Jeg kan forstå deg. Personlig skulle jeg ønske at alle Peugeoter fikk kjøre i kollektivfeltet.

Det hadde passet meg utmerket, da jeg har Peugeot, og kollektivfeltet er en ubrukt ressurs som flere burde kunne kjøre i for å unngå resten av bermen som står i kø.

 

 

Kjøp gjerne en minibuss, men du må kjøre på vanlig vei sammen med oss andre hvis du ikke har med deg halve slekta.

 

Firehjuls moped og ATV hadde tidligere lov å kjøre i kollektivfeltet, men staten skal jo alltid sabotere for slikt som er positivt. Så nå er de utestengt også.

 

Det virker som om kollektivfeltet er bestemt å ligge øde, for å irritere oss som sitter i kø ved siden av.

 

Jeg er en langt større tilhenger av 2+felt, der man kun kan kjøre i det eksklusive feltet om man har passasjer.

Og da burde det holde med EN passasjer. 99% av bilene har jo kun føreren om bord.

Det er langt mer rettferdig enn at økonomien og dermed kjøretøyet ditt skal avgjøre om du kommer for seint eller ikke.

 

Forresten så burde dieselbilene slippes fram. Det er de som forurenser med svevestøv.

EL-biler kan stå i kø hele dagen uten å slippe ut noe som heIst.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

taxiløyve som jeg vil tro er det som er aktuelt er noe som til vanlig styres av kommune eller fylke vis jeg husker riktig.

så vis det er løyve ledig må du søke om å få et og vis du får et så er det stort sett slik at det er gjennom et selskap f.eks Oslo taxi, agder taxi, taxi sør, osv, osv. og skal du få løyve skrifer du kontrakt på at du skal bruke dette og skal stå tilgjenglig for vaktordninger.

så ja du vil kunne kjøre i kollektivfeltet men du vil være på jobb når du gjør det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...