Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - olopolo - Nikkor 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tre siste bildene dine vitner om mer kreativitet enn de to første. Fortsetter denne utviklingen så :new_woot: Gleder meg! Gitarbildet er sabla bra. Herlige mørke toner og akkurat riktig mengde støy. Kreativt bruk av lys! Det siste bildet har en skremmende komposisjon, og også veldig bra lyssetting. Fortsett!

Lenke til kommentar
Jeg synes 5. oktober var meget pent. Fin positur og fine duse farger. Likte også den kraftige vignetteringen.

 

Satt og vurderte fram og tilbake om det kunne gjort seg i s/h. Men endte med å lage litt bleke farger istedet :) Jeg pleier alt for ofte å dra på med for mye "falsk" vignettering i etterbehandling. Så fint at folk kommenterer det, denne gangen var riktignok positivt. Takk for tilbakemelding ;)

Lenke til kommentar

Det var noen som sa tidligere i tråden noe sånt som at at du er flink med lys og til å få skyggene til å jobbe med bildet og ikke (som ofte for meg) mot (ble det forståelig?) og må bare slenge meg på den - Blir veldig behagelige bilder av sånt. Gitaren spesielt, men jeg liker også begge portrettene godt. Er litt usikker på om skyggen av fletta bidrar eller forstyrrer litt, men jeg blir ihvertfall i godt humør av å se det siste bildet.

Lenke til kommentar

Gjennomgående veldig bra bilder, men som alle andre påpeker - 3. oktober skiller seg ut i positiv retning. Fine portretter, synes kanskje skyggen av fletten var litt uheldig på det siste bildet, men er som en bagatell å regne. Du er veldig dyktig (eller heldig - velger å tro dyktig) med lyset i bildene dine, som andre også har påpekt.

 

Blir veldig spennende å se hva du får til resten av måneden :-)

Lenke til kommentar
Det var noen som sa tidligere i tråden noe sånt som at at du er flink med lys og til å få skyggene til å jobbe med bildet og ikke (som ofte for meg) mot (ble det forståelig?) og må bare slenge meg på den - Blir veldig behagelige bilder av sånt. Gitaren spesielt, men jeg liker også begge portrettene godt. Er litt usikker på om skyggen av fletta bidrar eller forstyrrer litt, men jeg blir ihvertfall i godt humør av å se det siste bildet.

 

Yup, it made sense :) Satt og lurte på om jeg skulle klone bort skyggen, men ville ikke tukle for mye med det. Får heller være mer ops med lyssettinga neste gang. Mange av bildene er tatt i mørke rom med lang lukkertid og lommelykt til å lyssette :D

 

Vi har hatt en Emo Pippi i festen allerede. Og nå har vi scared Pippi. Hvor skal det ende?

 

Et tøft og anderledes portrett.

 

Tom

 

Takk for kommentar, blir nok garantert noen flere "Pippier" fra min side i løpet av oktober ;)

 

Gjennomgående veldig bra bilder, men som alle andre påpeker - 3. oktober skiller seg ut i positiv retning. Fine portretter, synes kanskje skyggen av fletten var litt uheldig på det siste bildet, men er som en bagatell å regne. Du er veldig dyktig (eller heldig - velger å tro dyktig) med lyset i bildene dine, som andre også har påpekt.

 

Blir veldig spennende å se hva du får til resten av måneden :-)

 

Jeg tror det er en god miks av både flaks og dyktighet :p Blir absolutt flere portretter, bilder av mennesker er noe eget ^^

 

Tusen takk for alle tilbakemeldinger så langt :thumbup:

Lenke til kommentar
Denne måneden blir viet til eksperimentering, prøving og feiling. Prøver å utfordre meg selv kreativt, i forhold til bildene jeg tar på jobben for dagspresse... :)

06. Oktober

Den var kjempebra. Fint komponert og flott i fargene, og litt av et uttrykk du har fått frem.

RandiA

 

Har fjernet all farge rundt (var også litt gult lys). Men beholdt litt farger på modellen. Fint at noen liker det :)

 

Digger uttrykket fra 6. oktober! Ellers var jo også gitaren flott, støyen gjorde seg virkelig. Legg det ut for salg på et gitarforum (om de tillater slikt), så bir du sikkert kvitt noen eksemplarer :wee:

 

Takk for tilbakemelding ;)

 

Morsom Pippi! Bra! :D

 

Veldig morsomt å ta disse bildene også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...