Gå til innhold

St Anger fra metallica


Anbefalte innlegg

fortell  :o

 

og btw. flere av de sangene som lå på nettet er gammalt drit som jeg kunne laste ned for 2år siden, encycmet.com sa det var bare møkk, nå er de renamet.

 

Dette er ikke gammel dritt, det er en promo jeg har hørt hos min onkel...

 

HAHAHAHa lev i troen.

er onkelen din musikk anmelder kanskje?

og hvis onkelen din har skiva, hvorfor låner du den ikke av han og kopierer den og legger den ut på nett?

skal love deg du hadde fått leech på mætt råe ftp servere i bytte mot den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også fått albumet...har hørt noen låter tidligere, og har nå hørt hele albumet flere ganger og den suger BIG TIME!!

Lyden høres ut som det er tatt opp fra hvilket som helst rockeverskted...melodiøst likeså... :lol:

Vært stor fan siden Ride The Lighting.....men dette er ikke Metallica som jeg kjente ass.... Nei, denne skal brukes til oppfyring til vinteren igjen...

 

:yes:

Lenke til kommentar

synes albumet er helt rått jeg for min del. stort stil-skifte som de hadde godt av..

Men ett problem med dvd'en, når jeg putter den inn i pc'n så "løser" dvd-rom en ut.. kommer opp sånn "usikker fjerning av enhet" boks, noen fler som har opplevd dette? er det en kopi sperre eller er det bare maskinen min?? ikke noe stort problem da jeg lett kan spille den i dvd'n som står i stua.. men dog..

Lenke til kommentar

den cd'en er relativt dårlig, ugjevn vokal, skarp trommelyd, ei elendig låt i Some Kind Of Monster, to bra i Sweet Amber og Unnamed Feeling, men ellers alt for dårlig. Takke meg til bedre musikk ja, anbefaler Enslaved - Below The Lights og Green Carnation - A Blessing In Disguise (16.juni) for de som vil høre BRA musikk, og norsk i tillegg :)

Lenke til kommentar
Jeg har også fått albumet...har hørt noen låter tidligere, og har nå hørt hele albumet flere ganger og den suger BIG TIME!!

Lyden høres ut som det er tatt opp fra hvilket som helst rockeverskted...melodiøst likeså... :lol:

Vært stor fan siden Ride The Lighting.....men dette er ikke Metallica som jeg kjente ass.... Nei, denne skal brukes til oppfyring til vinteren igjen...

 

:yes:

 

det er slik Metallica startet opp, speed, trash og så over til litt mer "sakte" og tyngre heavy metall, det er slik de spillte tidlig på 80-tallet men det ble dårligere med årene (sett bort fra Black Album) og nå er de tilbake fra røttene sine. hør gjennom albumet flere ganger så liker du det ;).

Lenke til kommentar

Har ikke hørt albumet enda, men er redd jeg nok ender opp med å kjøpe det. Har (dessverre) kjøpt både black, load og reload, alle i et håp om at de skulle komme tilbake til gammel storhet. Men, nei. Dessverre. De beste Metallica albumene er, helt klart:

Master of puppets, garage days (re-)revisited, ...and justice for all og ride the lightning. (Og til dels Garage Inc.) Alle andre suger big-time! Må innrømme at jeg er fristet til å laste ned denne plata her fra nettet, siden jeg allerede har kjøpt 3 søple-plater av dem fra før :(

 

(Og tipset om å spille veldig høyt er uaktuelt siden jeg nå bor midt i et boretsslag med gamle og småbarnsfamilier. Og det er papir-tynne vegger... Samt det at jeg har Dali909. De egner seg bedre på en student-hybel enn i et slikt borettslag!)

Lenke til kommentar

St. Anger er, som ventet, veldig forskjellig fra de siste to (tre?) originale albumene Metallica har gitt ut, ja. Dette ligner mer vel på hva de fleste forventer av disse gutta.

 

Forøvrig er min mening at Load og ReLoad er bra album (i allefall Load). Selv om de ikke akkurat er metal så er tekster og melodi/harmonier utrolig bra.

 

At Hetfield, Hammet, Ulrich og Rock samarbeidet om tekstene på St. Anger, istedenfor at Hetfield skrev dem på egenhånd, syns jeg ikke ga så gode resultater. Hetfield er jo konge på tekster, la mannen "work his magic". Noen sanger er for tekstlig repetetive for min smak, men gjentagelsene har sikkert en betydning. Gjentagelsene gir sikkert mer mening etter å hørt sangene litt flere ganger.

Vokalen til Hetfield er også veldig annerledes fra de andre albumene. Syns den passer bra til albumet, høres frustrert og sinna ut.

 

Jeg savner definitivt soloer på disse sangene. Trenger Kirk Hamsters "magic touch" til å bryte opp de tunge gitarene. For ikke å snakke om Ulrich's sinnsyke tromming; stakkars mann!

Fra VG: 'Lars trommer som en duracel kanin på speed' Seems about right.

 

Metallica er jo kjent for å ikke gjenta seg selv (Load og ReLoad kan vel regnes som ett album), og de har definitivt ikke gjentatt seg selv med St. Anger. Lyden på albumet er helt annerledes fra alle andre albumene, spesielt trommene. Ikke helt venn med den "syngende" lyden på snare tromma enda...

 

Trenger å høre gjennom endel ganger så jeg blir kjent med sangen før jeg avgir dom, men syns det høres lovende ut.

Lenke til kommentar
Hør det igjenom en 10-15 ganger på HØYT volum så kommer det seg.

 

:yes: Helt enig.

 

Ikke jeg, har hørt gjennom det titalls ganger, jeg hater albumet mer og mer. Lydbildet er sikkert bevisst lagt inn, men jeg hører flere og flere av det vi vanligvis kaller feil. Kraftig resonans i trommene,spesielt skarptromme, resonansen skjærer lenge og overhøvler alt annet i lydbildet, i tillegg gjenklang fra hele bandet (lydrommet ikke dempet type). I tillegg gir ikke musikken noenting. Bassen er alt for slapt spilt. (Bob Rock bør sitte bak spakene!) Ikke alltid 100% tight heller..og svært lite drivende. Lyder som jamming... Jeg tror ikke den avrusningen var helt velykket.. :lol:

 

Jeg synes faktisk Black album er mye mer aggresivt musikalsk sett en det nye albumet. Black album har benharde trommer, lydbildet er noe av det råeste og mest brutale jeg har hørt når vi snakker metal. Det er albumet å skru opp høyt med det! :wink:

 

Men det er min mening......

Lenke til kommentar
Forøvrig er min mening at Load og ReLoad er bra album (i allefall Load). Selv om de ikke akkurat er metal så er tekster og melodi/harmonier utrolig bra.

 

Enig der. Hadde Load og Reload kommet fra et annet band enn Metallica så ville det fått strålende kritikker tror jeg, men når det kommer fra "thrash kongene" så er alt annet enn det som høres ut slik som KEA-MOP feil. Gutta får liksom ikke lov å vokse opp å prøve en litt annen type musikk.

 

Trenger Kirk Hamsters "magic touch" til å bryte opp de tunge gitarene.

 

Hvorfor skryter alle så av Hammett sine soloer? IMO er Metallicas beste soloer de Hetfield spiller.

Lenke til kommentar
Jeg lastet det ned for å høre om det var noe futt i det, men det var dårlig med det ja. :(

 

eg og har lastet det ner, søkt på kazaa på alle låtene, men dei er ikkje dei ekte låtene..... kjøp plata du så blir det KNALL!! Det ska eg løva deg..... :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...