Gå til innhold

[Løst]Hva er den beste musematten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil hevde at en musmatte til 20kroner ikke er bedre enn la oss si Razer Destructor til rundt 250-300kr

well for det første... en musmatte til 20kroner er som tregel skumgummi med litt filt på

slik at musa ikke glir like lett som det gjør med stål, glass osv

på en annen side, så vil jeg også påstå at musa har mye å si på hvordan den glir, oppfører seg på underlaget, så det må være en kombinasjon der, av hva som funker til ditt bruk, din mus og din lommebok

jeg bruker Razer Deathadder, og brukte den sammen med en aluminiums plate som jeg fikk sammen med kabinettet, funket bra nokk, men var alt for liten plass, så derfor kjøpte jeg Destructor, den har bedre tracking, den glir litt bedre og er stor nokk til at jeg ikke har trøbbel med for liten bevegelighet

så..alt dette bør man se på når man kjøper musmatte, er ganske så individuelt hva folk fåretrekker av musmatte, mus og tastatur så mitt motto er: kjøp det du liker, ikke hva som er best

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stål og glass "bråker". Har bare hatt func en gang for lenge siden. Ble raskt slitt (5-6 mnd) og var liten. Mulig det finnes større typer.

Etter å ha brukt en matte fra Ikea til 5 kr, fant jeg ut at tøy var nok min favoritt. Kjøpte så en steelpad qck(?) med, som har grei størrelse og fin overflate.

Skrevet

Selv har jeg aldri klart å bruke hverken glassmatte eller stålmatte. Føler ikke jeg får rett gli på musa. (Ikke tenkt koffert nå).

Kjøpte nylig Roccat Sense, uten at jeg er helt fornøyd med den. Bruker selv Roccat Kone.

Skiftet tilbake til Func 1030, som jeg har hatt i hvertfall 3-4 år nå. Dette er en superkombinasjon spør du meg!

Func slitt etter 5-6 måneders bruk høres rart ut.

Skrevet

Jeg kjøpte en allsop pad med dråpemønster for 80,- på elkjøp (tror jeg det var).

A510-1012-main-ca.jpg

Folk lo av meg, og mente det var latterlig å kjøpe en så dyr pad. Det er nå 10 år siden, så jeg vil kalle det en grei investering. :wee:

Skrevet
Hei er steel mouse pad eller galss mouse pad best?

EDIT: Musen er en roccat kone mus

Hehe kjøpte lige godt glassmusematta på biltema, gadd ikke å stresse med å bestille på nettet og glass syntes jeg var veldig godt. Fornøyd. Liker personlig IKKE tøy musematter og da falt valget på glass i og med at jeg hadde steelpad fra før som var gått i stykker så gadd jeg ikke å kjøpe det igjen fant jeg ut=) Så var fornøyd med glass fra biltema...

Men takk for alle tips...

Skrevet (endret)

Jeg bruker en plastmappe som jeg putta et gammelt ukeblad i. Det fylte ikke hele mappa så det ble litt løst og ekkelt å bruke musa på. Men så putta jeg noen A4 ark under, og siden det har jeg brukt den som musematte. (I alle fall et år)

Endret av program
Skrevet

Så lenge musen er god trenger man ikke rare greiene. Det viktige er at overflatern er god. Det kan man få like godt til med plastmappe og A4-ark som med en musematte til 599,-

Skrevet
Ikke stål eller glass, men plast. Func 4life

Her må jeg si 100% enig , har prøvet mange helt til jeg kjøpte min første Func matte, har 2, den første fra 2000, funcer like bra men ønsket større overflate. begge mattene har en gummiplate som ligger fjellstøtt /med klips for museledningen "gamere roter ikke med trådløse mus" og mattene har 2 overflater en superfin og en noe grovere,

Her trengs det ingen slides eller lignende, pass heller på at musa ikke sklir avgårde for deg :thumbup: hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...