Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Laze - Nikkor 35mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teddy: Hadde jeg hatt skuddraten til D300 tilgjengelig hadde nok jeg også skutt først og stilt spørsmål senere :). Tror jeg kommer til å savne det beskjedne trykket på diskplass min 6 Mp D40 med lunken skuddrate utgjør den dagen jeg oppgraderer huset...

 

k.n.b., arnold_layne: Takk! Jeg er glad jeg klarte å plukke ut "riktig" bilde som dagens for en gangs skyld...

 

Fredag 9.oktober

Det var ingen bilder som utmerket seg som blinkskudd i mine øyne etter dagens runde, så jeg endte med å plukke ut det jeg likte best fra 2.sorteringen. Så har jeg heller et ekstra frikort hvis det dukker opp dager jeg ikke rekker ta bilder i det hele tatt...

 

 

3996273080_13d8c166ea.jpg

 

 

Stor versjon på hvit bakgrunn.

 

 

Min Oktoberfest 2009 i tall

Antall eksponeringer: 600

Bilder beholdt: 26

Frikort brukt: 0 av 4

Lenke til kommentar

Tar meg den frihet å oppklare: "Sølepytten" er egentlig en fontene/et vannspeil som er i forgrunnen. Mannen går trygt på 2 meter bred vei som går langs fontenen/vannspeilet ;) (rart folk ikke har stusset på proposjonene om dette hadde vært en sølepytt :p )

Endret av slux
Lenke til kommentar

Sverrelerre: Takk, det ser jeg på som et stort kompliment! ;)

 

 

Lørdag 10.oktober

Nok en dag uten de store blinkskuddene, men jeg kan ikke klage; eneste gangen kameraet forlot leiligheten var på tur med bikkja på morgenen... Dagens bilde er tatt utenfor hovedinngangen til Realfagsbygningen på Gløshaugen. Tok i utgangspunktet bildet for skyggenes skyld, men jeg liker også fyrens kombinasjon av lette kontorklær og vinterlue. :)

 

 

3998859262_ae92e7463f.jpg

 

 

Stor versjon på hvit bakgrunn.

 

 

Min Oktoberfest 2009 i tall

Antall eksponeringer: 616

Bilder beholdt: 27

Frikort brukt: 0 av 4

Endret av Laze
Lenke til kommentar

Søndag 11.oktober

Etter en slapp fredag og lørdag var foto-formen tilbake i dag. Det er digg når du får tatt et bilde du føler er bra nok tidlig; da blir resten av turen mer avslappet, og fotograferinga blir fullstendig lystbasert og ikke dominert av jeg-må-produsere-noe-til-oktoberfesten-stress... jeg endte opp med fire bilder jeg var fornøyd med i dag: 1, 2, 3, og dagens utvalgte; som involverer den skumleste reklameplakaten jeg kan huske å ha sett...

 

 

4000615049_07e594a035.jpg

 

 

Stor versjon på hvit bakgrunn.

 

 

Min Oktoberfest 2009 i tall

Antall eksponeringer: 745

Bilder beholdt: 31

Frikort brukt: 0 av 4

Lenke til kommentar
8.oktober var konge og forløpig min favoritt her. Dagens bilde var også tøft og når jeg ser på det blir jeg bare sittende å tenke "hva i alle dager er det reklame for".

Jeg sjekka litt, og det er visst Ventelo som reklamerer for at de er "neste generasjons telekomselskap"... og siden vi sitter og diskuterer det nå, har vel reklamen gjort jobben sin :p.

Lenke til kommentar

Ildhode: Takk, det stemmer!

 

Mandag 12.oktober

Jeg kom litt seint igang med dagens foto-runde, og det hadde blitt litt i mørkeste laget innen jeg fant et dugandes motiv. Så her var det bare å kjøre på med iso så det knaket i forføyningene til den kjære gamle D40en min... Jeg trøster meg med at den gamle mester Robert Frank hadde lassevis av kornete bilder i sitt magnum opus "The Americans", så det er ikke som om det er noe krav at alt skal være vakkert og støyfritt i denne sjangeren :p

 

 

4005627465_44a4211c55.jpg

 

 

Stor versjon på hvit bakgrunn.

 

 

Min Oktoberfest 2009 i tall

Antall eksponeringer: 768

Bilder beholdt: 32

Frikort brukt: 0 av 4

Lenke til kommentar

satchmo, k.n.b.: Takk! Jeg tenkte nok i utgangspunktet ikke helt over hva gatefotografi-utfordringen min innebar; de daglige (lange) spaserturene gatelangs for å finne motiver frister ikke like mye hver dag, når været er surt og det har vært en lang dag på jobben, men det betyr iallefall at jeg får fotografert veldig mye mer enn jeg pleier, og tar du mange nok bilder blir jo ett og annet av dem vellykket ;).

 

Tirsdag 13.oktober

Jeg støtte på et lite dilemma igjen da jeg skulle velge ut tirsdagens bilde; litt av målet med oktoberutfordringen min er jo å bli bedre til å fange inn små menneskelige øyeblikk: Etter førstesortering i dag sitter jeg igjen med en håndfull bilder; et nærbilde av mennesker der jeg føler komposisjonen er så som så; et annet der menneskene i bildet er langt unna, men hvor jeg til gjengjeld føler den øvrige komposisjonen sitter; og et par bilder jeg føler ble bra og som riktignok ble tatt på gaten, men som ikke involverer mennesker overhodet. Så hva skal plukkes ut som bidraget for 13.oktober? Jeg endte opp med "kompromisset" om man kan kalle det det; grei komposisjon (i mine øyne iallefall :)) og et lite innslag av mennesker;

 

 

4010445193_e52b15e8e7.jpg

 

 

Stor versjon på hvit bakgrunn.

 

 

Min Oktoberfest 2009 i tall

Antall eksponeringer: 870

Bilder beholdt: 36

Frikort brukt: 0 av 4

Endret av Laze
Lenke til kommentar

Trondster: Det var kaldt nok utenfor ja! Butikkene hadde dog heldigvis ikke gått helt av skaftet med julepynt, juletilbud, julemusikk, etc. enda...

 

Onsdag 14.oktober

Stod en snau halvtime utenfor en av sideinngangene til Trondheim Torg i dag og tok bilder av folk som kom inn og ut. Rett før jeg gav opp og traska videre snudde jeg meg og oppdaget en særs fotogen "korridor" bak meg, hvor det tok ca. 1 minutt å ta et bilde som ble mye bedre enn noe av det fra døra til Torget ... typisk :p

 

 

4013279767_541485a8cf.jpg

 

 

Stor versjon på hvit bakgrunn.

 

 

Min Oktoberfest 2009 i tall

Antall eksponeringer: 930

Bilder beholdt: 37

Frikort brukt: 0 av 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...