Gå til innhold

Multicom Kunshan W860


EivindS_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser at den har Intel HD-Audio, Azalia kompatibelt lydkort og 3D Stereo høyttalere.

Jeg kommer til å bruke min (som ble bestilt 13. Desember og fremdeles ikke sendt...) til gaming, og også forhåpentligvis til musikk (Metal/Rock).

 

Er lyden kraftig nok?

Jeg vil helst unngå kjøp av ekstra høyttalere. :p

Lenke til kommentar
Bærbar + musikk = Nei.

 

Nå har ikke jeg fått testet maskinen, men ... nei, bare ... nei.

Sorry, jeg burde ha nevnt at jeg skal bruke den sammen med hodetelefoner (ikke noe anlegg :p).

Jeg VET at du kan få mer enn nok lyd i bærbare PCer så lenge du bruker hodetelefoner.

 

Jeg hører faktisk musikk på min 2,5 år gamle Dell Latitude D531 i skrivende stund, som jeg kun betalte rundt 3000-4000kr for (!). Lyden er helt fantastisk kvalitetsmessig (middels volumstyrke holder i massevis) på den, mens lillebrors HP HDX16, som han gav 10.000-12.000kr for, har helt elendig lydkvalitet, der det kommer en masse ulyder som susing og halvveis ekko i bakgrunnen. Vokalene kan knapt høres.

Dette er selve skrekkscenarioet. :p

Endret av aalien
Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er helt grei, men kan ikke sammenlignes med den kvaliteten du kan få med et skikkelig dedikert lydkort når det gjelder presisjon i musikkgjengivelse ihvertfall. Du får vel samme kvalitet som på en iPod for eksempel. Til spilling er det mer enn godt nok.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Lydkvaliteten er helt grei, men kan ikke sammenlignes med den kvaliteten du kan få med et skikkelig dedikert lydkort når det gjelder presisjon i musikkgjengivelse ihvertfall. Du får vel samme kvalitet som på en iPod for eksempel. Til spilling er det mer enn godt nok.
Takk for svar. Det er hovedsaklig volumet jeg er ute etter, så regner med at det blir greit. :) Endret av aalien
Lenke til kommentar

Da jeg bestilte min Compal Ifl 90+ midt i desember for to år siden, så hadde jeg pc'en innen en uke(!) Jeg vil si Multicom er gode på leveringstider, så lenge de har varene på lager.

 

Det som holder meg unne for å kjøpe denne maskinen er formatet på skjermen. Jeg liker ikke 16:9. En stor uting som er kommet den siste tiden at nesten alle bærbare kommer med det formatet :(

Lenke til kommentar

Dette er en logg fra Hardware Monitor. Loggen viser temperaturen i dataen etter 5 timers lett bruk, internettsurfing, musikklytting.. Har fulgt litt med, og det er ikke mange grader den stiger hvis man gamer nye krevende spill. Hører bare at viftene girer opp litt...

 

Temperaturene er logget ved en romptemperatur på 20 grader.

 

 

Hardware Monitors

-------------------------------------------------------------------------

 

Hardware monitor ACPI

Temperature 0 43°C (109°F) [0xC58] (TZ0_)

 

Hardware monitor Intel Core i7

Power 0 15.34 W (Processor)

Temperature 0 45°C (113°F) [0x37] (Core #0)

Temperature 1 43°C (109°F) [0x39] (Core #1)

Temperature 2 47°C (116°F) [0x35] (Core #2)

Temperature 3 43°C (109°F) [0x39] (Core #3)

 

Hardware monitor NVIDIA GeForce GTX 260M

Temperature 0 42°C (107°F) (GPU Core)

 

Hardware monitor ST9320423AS

Temperature 0 35°C (95°F) [0x23] (Assembly)

Temperature 2 35°C (95°F) [0x23] (Air Flow)

 

Hardware monitor Battery 1

Voltage 0 12.53 Volts [0x30F3] (Current Voltage)

Capacity 0 43290 mWh [0xA91A] (Designed Capacity)

Capacity 1 43323 mWh [0xA93B] (Full Charge Capacity)

Capacity 2 43323 mWh [0xA93B] (Current Capacity)

Level 0 n.a. [0x64] (Wear Level)

Level 1 100 pc [0x64] (Charge Level)

 

 

Processors

-------------------------------------------------------------------------

 

Number of processors 1

Number of threads 8

 

 

Processor 1 ID = 0

Number of cores 4 (max 8)

Number of threads 8 (max 16)

Name Intel Core i7

Codename Clarksfield

Specification Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz

Package (platform ID) Socket 989 rPGA (0x4)

CPUID 6.E.5

Extended CPUID 6.1E

Core Stepping B1

Technology 45 nm

Core Speed 933.4 MHz

Multiplier x FSB 7.0 x 133.3 MHz

Rated Bus speed 2133.4 MHz

Stock frequency 1600 MHz

Instructions sets MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, EM64T

L1 Data cache 4 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size

L1 Instruction cache 4 x 32 KBytes, 4-way set associative, 64-byte line size

L2 cache 4 x 256 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size

L3 cache 6 MBytes, 12-way set associative, 64-byte line size

FID/VID Control yes

 

Turbo Mode supported, enabled

Max non-turbo ratio 12x

Max turbo ratio 21x

Max efficiency ratio 7x

TDP Limit 45 Watts

TDC Limit 37 Amps

Core TDP 37 Watts

Uncore TDP 8 Watts

Power @ 7x 15 Watts

Power @ 8x 18 Watts

Power @ 9x 23 Watts

Power @ 10x 29 Watts

Power @ 11x 36 Watts

Power @ 12x 45 Watts

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte denne laptopen med 280M kortet for ca 2 uker siden. Ringte for noen dager siden for å høre hvor det ble av laptopen, og de kunne fortelle at de venter på grafikkortet og grunnmodellen. Ubekreftet leveringstid til dem er 30 januar. Ser ut som om jeg er nødt til å smøre meg med tålmodighet i enda noen uker :(.

Lenke til kommentar
Bestilte denne laptopen med 280M kortet for ca 2 uker siden. Ringte for noen dager siden for å høre hvor det ble av laptopen, og de kunne fortelle at de venter på grafikkortet og grunnmodellen. Ubekreftet leveringstid til dem er 30 januar. Ser ut som om jeg er nødt til å smøre meg med tålmodighet i enda noen uker :(.

 

 

Hvorfor bestiller de bare ikke fler med en gang ?:S De veit vel at de pc der kommer til selge som **** ? :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde absolutt gått for ATI-kortet. Det er basert på ny brikke i motsetning til nVidia-kortene som er resirkulert teknologi fra flere år tilbake som tidligere nevnt i tråden. Ikke bare skal det være raskere (http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html) men det bruker trolig mindre strøm også. (Lite med data på dette foreløpig, men er 40nm vs 55nm på nVidia.)

 

Til dere som har fått den: Hvordan er tastaturet? Jeg kan ikke forstå hvorfor de legger til numerisk tastatur på en 15-tommer.

 

Jeg er også enig i at 16:9 er noe herk. Skulle heller hatt en 15.4" med 1680*1050. Bruker for øyeblikket en Multicom Compal FL90.

 

Konfigurerer du W860 likt med:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....584381%3bfl%3a0

 

Så får du to nesten identiske maskiner, og en prisforskjell på 3000++ kr. På tide med en prisreduksjon?

 

Hadde M860 hatt i5 eller i7 og ett nytt ATI-skjermkort hadde det vært ett enkelt kjøp for meg.

Endret av DesktopMan
Lenke til kommentar

@DesktopMan: Jeg skal bestille med ATI kortet. Fant fort ut av det ved et enkelt Google søk tidligere i dag. Gleder meg allerede til å ta maskinen i bruk.

 

Noen som vet Hvilket WLAN kort som ligger i den? Det er ganske viktig å vite siden jeg skal installere Linux ved siden av Windows.

 

Edit: Jeg fant ut av det med WLAN kortet. Er jo bare å lese første innlegget i denne tråden. :p

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...