Gå til innhold

Multicom Kunshan W860


EivindS_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte min w860 den 2 november. De hadde selvfølgelig ikke minnekortene på lager da jeg bestilte. De kom på lager 15 dager senere, og når de var kommet, tok det ytterlig 2 uker før jeg kunne dra på posthuset og hente den ut. Har hatt den i 6 dager nå, og må si meg storfornøyd. Den reagerer med en gang på alt man gjør. Er ikke hardcore gamer, så har ikke testet den på spill.

 

En ting som derimot var imponerende, var når jeg tvangsforet photoshoppen min. Da hadde den i følge oppgavebehandlingen min et minneforbruk på 2 100 000 kb, og da gikk prosessorbruken på 1-2%.

 

Og som nevnt er det to vifter på laptopen, og du merker støyen. Men det er laaaangt fra ille.

 

Og til slutt. Etter å ha levd i to år med glare-skjerm, var det helt fantastisk å bruke non-glare skjerm igjen <3

 

Oppsettet er:

15.6" Wide LED HD+ 1600x900 matt (non-glare)

Intel Core i7 720QM 1.6GHz

4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB)

320GB SATA 7200RPM 2.5

GeForce GTX 260M

Standard DVD-brenner

Integrert Bluetooth

Windows 7 Professional 64-bit Norsk

Lenke til kommentar

I går bestilte jeg min W860 fra multicom. De sa de skulle få inn grunnmodellen og alle de nødvendige delene denne uken og at den skulle sendes før jul så da er det bare å håpe :D

 

Jeg gikk for i7-920QM prosessor, 1920x1080 oppløsning, gtx 280M grafikk kort, 4gb ram, windows vista 7 x64bit og 320gb 7200rpm hardisk. Gleder meg som en unge til å få den i hus. Valge forsåvidt glossy skjerm siden jeg ikke har noe i mot at den må holde seg innendørs. Bor for tiden i Australia så det er fail uansett å ta med laptop ut i sola ;)

 

Eneste jeg ikke likte med dette var en test jeg kom over av skjermkortet der det ikke gjorde det så bra. GTX 280M er vist ikke samme chipset som gtx280 på stasjonær. I følge denne siden er det et gt8800 kort som har blitt gjort om til laptop dimensjoner og klokket ned. Med andre ord så er det "gammel teknologi" fra 2007/8 som nå blir lansert under et nytt navn. Sjekk ut artikkelen selv og si hva dere tror.

 

http://www.tomshardware.com/reviews/geforc...-280m,2353.html

 

artikkelen går over et par sider og er ganske begredlig lesning...

Endret av matadormix
Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke likte med dette var en test jeg kom over av skjermkortet der det ikke gjorde det så bra. GTX 280M er vist ikke samme chipset som gtx280 på stasjonær. I følge denne siden er det et gt8800 kort som har blitt gjort om til laptop dimensjoner og klokket ned. Med andre ord så er det "gammel teknologi" fra 2007/8 som nå blir lansert under et nytt navn. Sjekk ut artikkelen selv og si hva dere tror.

 

http://www.tomshardware.com/reviews/geforc...-280m,2353.html

 

artikkelen går over et par sider og er ganske begredlig lesning...

 

Jepp, de har brukt g92(b) helt siden 8000-serien. Eneste forskjellen er mindre die, litt flere shaders og høyere klokket.

Lenke til kommentar

i5 prosessor er en dual core med HT, trur jeg. Så prosessoren er sikkert ikke bedre.

 

Trur ikke Nvidia har kommet med så mye informasjon om 300-serien. Om den er bygget på samme arkitektur som 200-serien, vil du ikke merke så veldig stor forskjell fra GTX 280M. Fra 9800M GTX -> GTX 280M er det vel bare ca 10-15%.

 

Jeg håper at de ikke er bygget på g92b som nvidia har gjort leenge nå mtp mobile kort.

 

Kanskje kortet er DX11?

 

Når får du laptopen fra Multicom? Om du ikke får den før en stund ville jeg ventet litt med å avbestille å funnet ut litt mer GTX 360M.

 

GTX 360M vil mest sansynlig passe i W860CU, så Multicom vil tilby dette når de får mulighet.

Lenke til kommentar

Ville vel tatt leveringstidspunktet på den maskinen med et paaaaar klyper salt. Har vært veldig lite konkret info fra NVidia om når de har planer om å slippe 300-serien, og at det skal være laptopkort klare allerede ... tja. Siden de sikkert baserer laptop 300-kort på desktop 200-arkitektur er det vel mulig, men don't get your hopes up foreløpig ...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 14 desember og nå nesten 10 dager senere har fremdeles ingenting skjedd. De sier at de venter på CPU fremdeles (i7 720) og det er vel fair, men begynner å bli litt frustrert. Vil ha ny laptop nååååå :p Det vil si at det kommer til å ta totalt rundt en måned før jeg får den. Det er litt skuffende. Er det noen som har noen erfaringer med multicoms leveringstid fra tidligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...