Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Shocktrauma - Zeiss 50mm Makro-Planar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk takk for tilbakemeldingene! :D

 

Teddy: Jeg har prøvd, men jeg synes ikke effekten blir så voldsomt mye bedre. Det er tross alt ikke mye høylys 15 minutter etter solnedgang, om ikke lys engang. :ph34r:

 

Trondster: Kommer med mange eksempler i min brukererfaring som jeg håper å ferdigstille i løpet av den kommende uken. Legger til et eksempel på blender f/2.0 og avstand til treet er vel ca 4-5 meter.

 

 

 

 

 

Det er ingen "harsk" bokeh å spore verken på 24cm (nærgrensen), 1-5 meter eller uendelig. Blenderlamellene er ikke 120% runde fra f/4, men det overlever jeg glatt. Overgangene derimot er myke og behagelige.

 

PS: Trondster, se her. :mrgreen:

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

4. oktober - Rangstigen

 

Litt forsinket 4. oktober på grunn av fiberlinjen har hatt sin første nedetid på snaue 635 dager.

Dagens bilde har sitt utløp i en motivasjonsløs søndag der husarbeid har stått øverst på gjøremålslisten.

 

Rangstigen finnes overalt i menneskeverden, militæret og dyreverdenen. I sistnevnte er den kanskje sterkest der den største og sterkeste får mat først. Det eldste og tyngste marsvinet på 1060 gram skyver lett unna vårt minste og yngste marsvin på ca 600 gram når favorittsnacksen agurk blir hengt opp i buret.

 

ISO 800 - 1/125s - f/8 - tatt klokken 20:37

 

 

Teknisk og motivmessig ikke mye å skryte av, men så må jeg prøve meg med litt humor når andre gjør det. Skal prøve å komme sterk tilbake senere i dag :)

 

Edit: Trondster - selvfølgelig passer det. Hvem ser vel forskjellen på E og F? :dremel:

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Teknisk og motivmessig ikke mye å skryte av

Deg om det. Hva er det som ikke er å skryte av teknisk da? Mangel på dårlig fokusering? Krabaten med tungespissen ute er jo bare helt...hva skal man si. Synes det trange utsnittet er med på å understreke situasjonen. Helt klart humoristisk, men ikke nødvendigvis _bare_ det.

Lenke til kommentar

Teddy: Svinene er utrolig koselige dyr, og mye mer kosevennlig enn f.eks hamster. Det har blitt noen morsomme øyeblikk med disse. Har lagt et par bilder i spoiler. :)

 

 

 

 

 

 

 

k.n.b: Mulig jeg er selvkritisk. Det er faktisk det bildet jeg har brukt mest tid på når det kommer til oppstilling av stativ, kamera, blits, utløser.... og et par uberegnelige dyr :

 

jonas: Legger til to utsnitt av bildet du henviser til mht. støynivå. Bortskjemt? Definitivt!

 

 

 

 

Funfact: Er omringet av jenter. Tre i buret og ei i senga. :!:

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...