Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - arnold_layne - Nikkor 85/1.4 AF-D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagens ble flott. Vann-vittig tak på det lille huset.

Takker. Relativt overdimensjonert tak ja. Faktisk så stort at jeg måtte kutte en cm eller to på venstre side (for at det ikke skulle bli altfor trangt på høyre) :(

 

Liker Herstad Gil! Svært rask på avtrekkeren når 29. oktober blir publisert en halvtime før midnatt? :wee:

Oops, en liten trykkleif der gitt :blush:

 

Rimelig langt ute av proporsjoner det taket ja. Ganske suverent eksponert, både i forgrunnen og i de myriarder av lys oppover skrenten.

Eksponeringen sitter brukbart, men hvitbalansen kan nok diskuteres i enkelte deler av motivet. Ganske mange fargetemperaturer å velge mellom...

 

Kanskje dette er et sted man kan by opp på en fish-slap-dance.

Hehe, det har du rett i! Lenge siden jeg har sett den. Heldigvis er ikke

langt unna. :D
Lenke til kommentar

31. oktober

 

Takker, k.n.b. Enden er definitivt nær og bra er det. Nå er jeg tom...

 

Fikk ikke tid til å legge ut det siste bildet i går, men her er det. Som seg hør og bør må man jo evaluere virksomheten i ny og ne, derfor avslutter jeg oktoberfesten med en liten benchmarking.

 

Benchmarking

 

699174137_mqtXZ-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/500 sek, f/1.4

Lenke til kommentar

Benchmarking? Det hadde vel vært hvis de hadde hakk i treverket, eller grafitti? Glimrende dybdeskarphet. :)

Mange fine bilder, tatt med et snasent objektiv. Mange fine natt-eksponeringer, med spot on himmel. Eller - "spotless himmel", blir det kanskje? Får lyst til å prøve noen natteksponeringer selv.. Mmmh.

Og - +1 for Nick Cave-referanse.

Takker for flott oktoberfest! :)

Lenke til kommentar

Du slutter mens du er på topp tydeligvis. Komposisjonen er så bra som den får blitt, og du utnytter objektivets egenskaper fullt ut.

 

Som tidligere har det vært en nytelse å følge tråden din, det er alltid noe å strekke seg etter. Takk for sterk innsats og konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer alle sammen! Dere har vært en helt nødvendig motivasjonsfaktor gjennom hele måneden. Som i tidligere fester synes jeg de første to ukene gikk temmelig greit, den tredje var merkbart tyngre og resten går på ren vilje. Men uansett er jeg relativt godt fornøyd med utbyttet. Bildene varierer temmelig mye i kvalitet fra dag til dag, men de 7-8 beste sier jeg meg godt fornøyd med. AF-D 85/1.4 var akkurat så bra som jeg forventet og kommer til å bli med på mye fotomoro fremover.

Lenke til kommentar
19. oktober

Takk for kommentarer, Trondster og k.n.b.

Det begynner å bli tomt på mitt kreative lager nå merker jeg, så i dag ble det nok en lang eksponering med mye lys og vann.

Store Lungegårdsvann

EXIF: ISO 360 (!), 20 sek, f/10

Fantastisk flott bilde, og mange andre flotte i din Oktoberfest...ser det er mange tråder jeg har "gått glipp av" ja, men jeg skal titte litt rundt i etterkant :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...