Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - arnold_layne - Nikkor 85/1.4 AF-D


Anbefalte innlegg

Tja, hvorfor det siste? For å svare meg selv: det interesserer deg vel ikke noe særlig. Men resultatene skorter det allikevel ikke på, du gjør det skikkelig når du først setter i gang. Dette må være et av de bedre dråpebildene jeg har sett.

 

En trill rund, blank, reflekterende kule som svever over et krater i en ugjennomsiktig væske. Med lyssetting som matcher. Jeg er målløs på Melløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16. oktober

 

Hyggelig at dere likte dråpebildet! Jeg må innrømme at jeg koste meg litt med selve lyssettingen. Burde prøve å få tatt et par bilder til med blitser i løpet av måneden.

 

Fredag er en dårlig dag for fotografering (blant annet fordi den er så sabla god på sofaen), så i dag ble det en lettvint løsning ca ti meter fra ytterdøren. Tittelen er identisk med en glimrende låt fra en legendarisk plate.

 

Go to the Mirror!

 

682588914_hgfwF-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/160 sek, f/8

Lenke til kommentar

Jeg klager ikke akkurat. Lang eksponering med refleksjoner i vann er ikke helt ueffent når man har motiver som her. Nå skal det jo til noen som vet å bruke motivet fotografisk sett også.

 

Det er flere highlights her, bl.a. lyskjeglen fra lyskasteren til høyre (sa jeg highlights?). Brua (hvis det er tillatt å bruke a-endelse på et substantiv i bestemt form entall til en bergenser) er også et krem-element i speilingen.

Lenke til kommentar

20. oktober

 

Takker nok en gang for hyggelige kommentarer!

 

@tomsi42: Du er ikke alene om å like grafitti selv om du kanskje er en liten smule mer begeistret for gjenstander i suboptimal stand enn gjennomsittet :)

 

@k.n.b: a-endinger går greit i setninger som inneholder så hyggelige meldinger ;)

 

Dagens er et utsnitt av BBB (Bygg for Biologiske Basalfag).

 

Lines and light

 

687265264_4NmqJ-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 15 sek, f/11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...