Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - tomsi42 - 35mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ahh - fint motiv, men - hvitbalanse/lys/farger. Fargen på inneholdet i første bolle ser nesten halvfordøyd ut i fargen.. Kanskje bare meg som assosierer, men.. ;)

Det er et resultat av etterbehandlingen - sluttresultatet ble kanskje ikke helt der det kunne ha vært ...

 

Litt mer normal utgave i spoiler.

 

 

 

post-126935-1255896359_thumb.jpg

 

 

 

Den slappe saken fant jeg på baksiden av bygget som Fovi* har kontorer ...

 

Tom

 

*) Pentax sjappe - tidligere importør

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg får lete etter flere slappe furtne saker, skjønner jeg :D

 

I mellomtiden for dere kose dere med denne ...

 

19. Det er høl i gjerde'

 

post-126935-1255977829_thumb.jpg

EOS 5DMkII* + EF 35mm f/2 @ 1/160, f/8, ISO 400

 

 

 

Alternativt hull i gjerdet:

 

post-126935-1255977924_thumb.jpg

EOS 5DMkII* + EF 35mm f/2 @ 1/500, f/5.6, ISO 400

 

 

Tom

 

*) lånt av snill kollega

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Antar at du nå er solgt og at fullformat er neste mål på kamerafronten!

 

Ellers så likte jeg veldig godt bilde 18. Trodde jeg fikk med meg det meste på folkemuseumet, men har tydligvis klart å unngå denne.

 

Ser det er litt forskjell på 35 mm, 35 mm og 35 mm. Er ikke mange som har fått så mye ut av en og samme brennvidde. Du får vel låne deg en 1D Mark III så får du en 4. effektiv brennvidde også.

Lenke til kommentar
Nydelige farger i den der :yes:

Takker; var merkelig lys i ettermiddag da det var delvis/lett overskyet.

 

Antar at du nå er solgt og at fullformat er neste mål på kamerafronten!

Tja; ble ikke umiddelbart frelst ... Det er et godt kamera, det er det ingen tvil om; og med mine fast-glugger så blir vekten håndterbar også. Det mest positive er at mine billige fast-glugger leverer såpass bra resultat som de gjør. Om det er pga. FFsensor eller oppløsningen; det er vanskelig å si. Får prøve å få lånt en 7D og sammenlignet.

 

Ellers så likte jeg veldig godt bilde 18. Trodde jeg fikk med meg det meste på folkemuseumet, men har tydligvis klart å unngå denne.

Måtte jobbe en del med den i PP for å få fargene lik jeg ville ha de.

 

Ser det er litt forskjell på 35 mm, 35 mm og 35 mm. Er ikke mange som har fått så mye ut av en og samme brennvidde. Du får vel låne deg en 1D Mark III så får du en 4. effektiv brennvidde også.

Jeg tror jeg dropper den siste. Det er nok variasjon som det er :) Det er mulig jeg prøver meg på noe analogt - har jo en EOS 3 og en Olympus XA (som har fast 35mm).

 

Tom

Lenke til kommentar

Lettskyet vær er jo greit i forhold til lyset, selv om det varierer hvor bra selve himmelen blir. Man ser jo lett på bildet at skyggene er mye mindre harde enn de ville vært i sollys. Men grunnen til at det er hull i gjerdet er jo enkelt å avsløre. Det er vel helst fotografen som så sitt snitt til å bane vei for en liten epleslang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...