Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gratis oppgradering til Windows 7!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig mottatt min Asus N90Sv, med Vista som gir meg gratis oppgraering til Windows 7. Men, jeg finner ikke oppgraderingen noe annet sted, enn en bestillings-DVD som vil ta en og en halv måned å motta, og koste 250 kroner (http://event.asus.com/2009/windows7/no/ OG http://technet.microsoft.com/en-us/library...gradeFromVista). Det skal visstnok være en nedlastingsversjon et sted. Men som de ikke har gitt noe adresse til.

Men jeg fikk tak i Windows 7 Upgrade advicor Beta. Som tester om datamaskinen er klar for oppgradering. Fikk feil på at Windows Live og Parental Controls ikke var lagt inn, så jeg la inn fulle pakka som var på linken (http://download.live.com/). Men etter å ha lagt inn, står en ennå med utropstegn for at den mangler. Jeg har lagt inn alle oppdateringer til Vista, men fortsatt samme feilen.

 

tl;dr: Win7 oppgradering er tilgjengelig HVOR på nett? Feil med Win7 Upgrade Advicor, forstår ikke Windows Live er installert.

 

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Jeg kjøpte også PC nå med gratis oppgradering til Win7. Men i coveret til Vista-CDen lå det et lite blad og et klistremerke med en kode. I bladet sto det en internettside som man måtte gå inn på. Der fylte man bare inn vanlig bestillingsinformasjon og skrev inn koden som var på klistremerket, og så hadde du forhåndsbestilt Win7...

 

EDIT: Forresten, er det deg Iph, fra MapleNorge? =D

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar
Windows 7 er foreløpig KUN tilgjengelig for bedrifter med volumlisens, for abonnenter på MSDN og for studenter med tilgang til MSDNAA.

 

Windows 7 for privatpersoner blir tilgjengelig 22. oktober i engelsk versjon. Den norske versjonen kommer 31. oktober.

Så jeg får ikke Beta, men må vente en måned og nøye meg med Vista? Æsj. Fæle greier!

 

 

Hmm.. Jeg kjøpte også PC nå med gratis oppgradering til Win7. Men i coveret til Vista-CDen lå det et lite blad og et klistremerke med en kode. I bladet sto det en internettside som man måtte gå inn på. Der fylte man bare inn vanlig bestillingsinformasjon og skrev inn koden som var på klistremerket, og så hadde du forhåndsbestilt Win7...

 

EDIT: Forresten, er det deg Iph, fra MapleNorge? =D

 

Et blått blad (ASUS?) smo det stod Windows 7 Upgrae program, og klistremerket hadde 10 tegn og en strekkode? Bladet mitt har forøverig ikke plass i coveret, så det er nok ikke samme. Men du betaler da ikke for frakten? :]

Det er meg. Hej!

 

 

 

Takk! ~

Lenke til kommentar
Dra tilbake til butikken og spør

Kjøpt online. Utveksla flere mail uten at det var til hjelp. Stoler på HW-folka mer just nu. ~

Absolutt ingen her som kan gi deg noen kode.

Hvilken utgave av Vista har du. Husk at Vista Home Basic ikke gir rett til "gratis" oppgradering.

Det står i linken han ga oss at det er Vista Home Premium..

I linken står det:

 

Operating System

Genuine Windows Vista® Business,

Genuine Windows Vista® Home Premium,

Genuine Windows Vista® Home Basic,

Dermed var jeg i tvil om hvilket OS trådstarter egentlig har.

Lenke til kommentar
Fikk feil på at Windows Live og Parental Controls ikke var lagt inn, så jeg la inn fulle pakka som var på linken (http://download.live.com/). Men etter å ha lagt inn, står en ennå med utropstegn for at den mangler. Jeg har lagt inn alle oppdateringer til Vista, men fortsatt samme feilen.

Er Windows Live og Parental Controls noe du kommer til å bruke?

Hvis ikke, så kan du bare glemme det. Du kan fint oppgradere til Windows 7 uten å ha dette inne. Skulle du ombestemme deg senere, så kan det installeres etter at du har oppgradert til Windows 7.

Lenke til kommentar

Jeg har Home Premium, som gir meg gratis oppgradering. Og jeg spurte ikke etter en kode.

 

Windows Live og Parental Controls er ikke noe å bruke, men for å fylle krava til Upgrade Advicor, så ble det lagt inn. Derfor. :)

 

 

 

Jeg har mailutveksling med kundesupporten til studrab, så får vi se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...