€�ƒ„… Skrevet 21. september 2009 Rapporter Del Skrevet 21. september 2009 Norsk er et V2-språk fordi verbalet (nesten?) alltid er på plass 2. Man sier jo for det meste SJenta Vløp Ohjem, men det er da noen unntak som gjør at det er et V2-språk. Så det jeg lurer på er om det finnes noen slike unntak i engelsk, eller om engelsk er et SVO-språk? Takker for svar Lenke til kommentar
€�ƒ„… Skrevet 22. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2009 Ingen? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 22. september 2009 Rapporter Del Skrevet 22. september 2009 I gave the cookie to Tom. Analyser i vei ^^ Lenke til kommentar
€�ƒ„… Skrevet 22. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Blir det et svo-språk da? I er vel subjekt?, gave verbal?, the cookie objekt? og Tom er vel iO eller noe? I got fired. Eller er jeg på bærtur? Hvis jeg ikke er det, sier du da at det ikke finnes unntak i engelsk? Endret 22. september 2009 av €�ƒ„… Lenke til kommentar
€�ƒ„… Skrevet 22. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2009 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå