Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har spilt det noen dager selv, å må bare si meg impontert. Noen buggs er det jo, dette blir nok rettet på etterhvert, med tanke på at det er ett MMO. Blir bedre og bedre jo mer du spiller, og mer du "takler" spillet. Er forskjell på aiminga i PS og f.eks. Planetside. Likte det ikke i starten jeg heller, en vanesak tenker jeg.

 

Er reaver pilot og combat engi. Har enda ikke tatt noen med spitfires eller miner. Noen som vet nøyaktig hvor kraftig minene egentlig er? Hvor mange trengs for å ta en tanks...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs hvilken miner du mener. Du trenger 2-4 miner får å ta knekken på en infantry. Men dette kommer an på hva slags armor og hvor bra de "treffer" minene. Hvis du istedet bruker en boomer kan du drepe en MAX på et godt treff.

 

Ganske tøft når du er infl og sniker deg opp bak en max og plasser en boomer får så å trekke deg tilbake og detonere den.

 

Vet ikke hvor mange miner du trenger får å ta en tanks ut av veien. Det er faktisk STOR forskjell på armor på de ulike kjøretøyene. Men du må nok regne med iallefall 5 vanlige HE miner eller et par boomere.

Lenke til kommentar

mente vanlige miner ja. Minen med detonator er krafigst altso? Du trenger såpass med vanlige miner ja, skulle vært litt kraftigere. Klarer du å bruke ACE effektivt, miner, spitfires osv? Sliter med å sette dem opp i skikkelig bra posisjoner. Forslag?

Lenke til kommentar

Kalash kaller du deg det samme inne i spillet? I så fall så har vi vært i en squad utenom å vite det :wink:

 

Synes du overdrev litt med de minene! En vanlig mine med et godt treff er nok til å ta ut en infant med standard suit som nettopp har spawnet.

1 mine tar en god del av en med 2.generasjons suit, men du trenger 2 for å drepe. For å ta ut en med Reinforced suit trenger du riktignok 3 miner. Spørs jo selvfølgelig hvor mye armor den enkelt infanterist har, men 1 godt plassert mine kan gjøre store skader i en heftig kamp.

 

Når det gjelder kjøretøy kan man vel egentlig bare gi opp som sist. Du klarer aldri å ta knerten på noe som helst kjøretøy med mindre det er skadet fra før av.

 

Så noen var ikke så glad i aimen i Planetside. Kan bare si at det var heller ikke jeg, men man blir vant med det. Å pga. det så slipper man forhåpentligvis de som blir så utrolig gode at de knerter alle som en.

Når det gjelder sniping så er det fortsatt utrolig mange som blir sittende når de mister 75hp. Er ikke så vanskelig å treffe de når de springer heller. Er bare å sikte litt forran å prøve å bedømme avstand.

Trengs bare litt trening, god ping og litt flaks :wink:

 

Når det gjelder denne outfiten så er jeg faktisk litt skeptisk. Hvis det bare er de som har skrevet et innlegg her som er interesert så blir vi for få.

Hvis det derimot er flere som leser denne tråden, men bare venter på at noen skal komme opp med et klokkeslett hvor folk skal møtes stiller det seg litt annerledes.

 

Det som jeg ser som et problem er at det hittil ikke er noen som har meldt seg som frivillig til leder jobben. Personen burde være

- Moden

- Engasjert

- Aktiv

- Og ikke minst hyggelig og ingen "hyggelig" sersjant vi alle møter i hæren :D

Lenke til kommentar

Jepp, kaller meg det samme i spillet. Jeg og en kompis ble medlem i Ronin outfiten når vi spilte første dag. Har masse gøy sammen med outfiten, 2 forskjellige sqauder går sammen osv. Kjempegøy, herlig spill.

 

Sliter litt med å få skikkelig dreis på killene, men kommer vel etterhvert. Krever litt trening dette spillet, med tanke på aiming. Har Reaver og Combat Engi certs, så det kommer nok etterhvert ;-)

Lenke til kommentar

Sorry for dårlig repons fra meg , sluttet plutselig å få emails på forandringer i topic'en :smile:

 

Venter ennå på spillet, får det vel i morgen eller noe.

 

Uansett, så kommer jeg til å joine vanu, pga jeg ville spille med noen kamerater som også joiner disse. :roll:

 

Storelg:

Lene rundt hjørner - ikke dumt

Aiming - Dette er ikke CS (thank god), hvis du ikke bor på en øde gård og er gun-freak, tenke deg at du springer med en automatisk rifle og fyrer full-auto (eller singleshot for den saks skyld) og se hvor godt du treffer.

 

Skill - Skill i spillet er alfa-omega. Join et ehem..noob...squad å se hvor lite de klarer å gjør :roll:

 

Sniping - Har ikke spilt dette mye, da jeg ikke liker sniping, men har lest av PS forumene at snipere som har forstått hva/hvordan de skal spille har det veldig morsomt. Ta en titt på Art of War delen av PS forumene.

Lenke til kommentar

Er nå godt igang da spillet endelig kom for et par dager siden. En ting jeg ikke forstår, har spilt TR hele betaen, spiller nå VS; Alle klager på VS sine dårlige våpen, men jeg må si at jeg merker ikke mye forskjell. TR sin cycler er litt bedre i close combat, men da har man jo hagle :smile:

Lenke til kommentar

Har spilt PS en god stund nå. Spilte Betaen i godt over en månde før de slapp spillt. Tok en stund før jeg fikk tak i det men fikk det i helga. Akkurat nå spiller jeg Vanu på Emerald. Nicket er Indrazor.

 

Regner med at jeg kommer til å spille TR eller NC på den europeiske serveren men det får vente. Tror jeg kommer til å savne Lanceren min ganske mye når jeg spiller TR eller NC.

Men dere finner meg i alle fall på Emerald nå for tiden.

Lenke til kommentar

Vel, jeg hoppet over til NC jeg... Ble litt lei av våpna til VS.. De har en del våpen som er "close but no cigar" ... Pulsar er like smertefull som en sommerdag over lang range.. den er relativt grei i closecombat, med taper som regel mot både cycler og gauss hver eneste gang.

Den har den fordelen at du kan bytte mellom armor piercing og vanlig med bare et høyreklikk men det hjelper ikke så mye når det bare kiler å bli skutt med den alikevel.

 

VS MAX'ene er de svakeste i hele spillet, Anti Infanteri MAX'en er knapt bedre enn en Pulsar, det hele er egentlig litt sørgelig ;) Det er også litt for mye reloading på disse..

 

De har en bra ting og det er Anti Vehicle våpnet.. Lasher tror jeg den het, eller mulig det var lancer... (blander alltid de to, teite navnevalg;) Den er egentlig ganske fet, du kan bruke den som sniper rifle når du vender deg til den "trege" fire-raten, og det tar vel bare 4 shots på en MAX.. og de er slettes ikke harde å treffe med mindre de løper ;)

Eneste Anti-veh'en til VS ikke er så tøff på er mot reavers som er litt synd..

 

Magridern er jo også litt artig... jeg ler hver gang jeg faktisk blir skutt med våpna på den saken... virker som alle som kjører den ikke engang gidder plukke opp en gunner og bare kjører over alle sammen..

Med det sagt, hvor vondt gjør egentlig en luftpute? ;)

 

 

Men det er veldig mange VS som klager, så de vil nok bli fikset, hvis du liker Vanu nå så kan det egentlig bare bli bedre og det er bra.

Det virker også som om de som spiller Vanu er litt dyktigere enn resten.. Jeg sliter like mye mot vanu folk som terrans.. De tvinges til å bruke litt mer taktikk og litt mer teamplay.. og sånne vil man ikke spille mot ;)

 

Gauss er best i closecombat btw .. av alle medium assault riflene ;)

Lenke til kommentar

Enig i at VS har litt dårlige close combat våpen en NC og TR. Men det spiller ingen rolle for meg. Jeg looter bare noen ekstra våpen fra NC eller TR å lagrer dem til jeg skal inn i basekamper :) Å hvis jeg ikke har noen av de så funker jo pulsar å Lancer (AV-våpnet) bra.

 

Du trenger 6 Lancer skudd på en MAX med full armor. 3 skudd på en vanlig soldat siden Lancern ikke spiser så mye HP men mest Armor. Lancern treffer det meste. Reavers, Tanks, Buggies, Max eller inf. Spiller ingen rolle. De ender opp døde alle som en :) Tok ut 4 reavers i går på 5 minutter. De hadde full helse men de var dumme nok til å henge rolig til jeg hadde fått dem ned på rundt 30-40% Når de da prøver å fly unna er det bare å beregne litt så treffer man dem som regel. Det funker i alle fall bra :)

VS kommer nok til å være favoritten min i lang tid framover. Men jeg skal nok teste de andre etter hvert.

Lenke til kommentar

Hm.. jeg sitter her og undres om jeg virkelig skal gidde å bruke penger på dette spillet. Har lyst å begynne å spille et nytt mmog. Har hørt mange blandede følelser ovenfor Planetside. Noen sier det suger og er alt for ensformig. Det eneste det går utpå er å hacke en base, går videre og tar neste base, og mister basene like fort som man har kapret dem, fordi andre gjør det akkurat det samme, kaprer baser. En annen ting er pingen. En jeg har snakket med pinget 100-160 ping på den europeiske servern, og han har 1mbit. Da gjør det ca. umulig med presisjons-skyting. Her er det spray n pray - all the way! Alle basene ser omtrent helt like ut, samme bygninger, samme teksturer, samme prosess ut ifra det jeg har sett av screens.

Andre mener spillet er topp og gjennomført bra. Så her sitter jeg med et ganske så stort dilemma: Skal jeg kjøpe PS eller ikke?

Lenke til kommentar

Vel.. om du synes Planetside er enformig kommer ann på hva du forventer av det..

Hvis du ser for deg et RPG, så blir du uhyre skuffet..

Hvis du ser for deg et FPS så bli du nok bli positivit overrasket.

 

FPS er jo som regel veldig ensformige, men det hindrer ikke utallige mennesker i å ha gøy med det i evigheter av den grunn.

Mange av situasjonene du havner i er i seg selv unike.

 

Ja, det eneste man gjør her er å hacke baser/tårn... men det er de forskjellige taktikkene man bruker som gjør det interessant.

Noen sverger for "løpe inn en og en og dø" taktikken, andre koordinerer Galaxy (dropship) drops på taket på basene og slåss seg nedover til comand centeret ;) Blant annet.

 

Ikke noe er så kult som 100 mennesker som slåss over en base ;)

Jeg har det utrolig morro med PlanetSide.. I MMORPGs så tar det gjerne en halvtime å få i gang litt action, og du kan sjeldent begi deg ut på noe som helst med mindre du har noen timer å sette av.

 

I planetside så trenger det ikke ta mer enn 30 sekunder fra du kommer inn i spillet til du kan være i action.

 

Pingen er egentlig ikke så ille.. Planetside er ikke byggd opp til å være like "accurate" som CS f.eks.. så du kommer godt unna med 200 ping f.eks.

 

Jeg har ikke merka noe til lagg på Werner serveren.. heller ikke den ene US East serveren faktisk.

 

Det er noen balance issues som må taes opp før man kan kalle dette et "gjennomført" spill, men det er er og blir det mest imponerende MMO spillet jeg har sett siden AC1 ;)

Lenke til kommentar

*snufs* :cry:

 

Jaja, vakke helt sikker på hva det het.. huska bare forkortelsen.. gikk for noe som stemte med det...

 

Menneh, slå, haha.. neida...

 

Vanu-svin skal få smake Phoenix-raketter ..

 

/ond, djevelsk, forvridd og dement latter

Mohahaha

/ond latter off

Lenke til kommentar

Hvis man sjekker ping kun via gameconsolet så juger den endel. Pingen er faktisk endel lavere en det som står der. Jeg pinger jevnt 60-70 ms mot werner.planetside.com og javnt 110 ms mot emerald.planetside.com.

 

Begynte å spille litt på emerald også...det er så lite folk på werner serveren litt utpå ;). Har faktisk hatt det mye kulere på emerald en på werner....det er alltid action på emerald...sinnsykt fete kamper ;)

 

I løpet av 2 timer på emerald sto jeg spikra fast med min terran MAX pounder og beskytta ett tårn. Hadde en engineer bak meg som lappa meg sammen ettervært hehe...tror jeg smacke 100 stykk eller noe slikt på den tiden...til slutt bled det bank og få fordi jeg bygde opp 1500 grief points pga. alle toskene som måtte løpe og se ut døra samtidig som jeg hamra på med det jeg hadde...så da blei det 15 minutters weapons lock...

 

Men det var sinnsykt kult frem til det ;)

Lenke til kommentar

Storeelg ja.. kjent navn... har fått bank av deg en gang synes jeg huske;)

 

Hvis pingen lyver da er jo hele saken enda greiere.

Mye pinger du til Emerald i amerikansk primetime? Har hørt den skal være et lagghøl da..

 

Eneste mer dødt enn Werner klokka 2 om kvelden på en ukedag er Werner klokka 6 lørdag morgen ;)

 

Gjorde 100 pings mot Werner i cmd'en.. Fikk et gjennomsnitt på 191ms.. Den lå ofte på 100ms, men jeg fikk noen vanvittige spikes som sendte gjennomsnittet opp gjennom taket.. 20.35.. dette kan vel sees som primetime for euros.. Dette er med telenor adsl fra Nord-trøndelag

 

Pinga opp mot Emerald nå... har faktisk ikke noe værreping dit enn til Werner.. nesten helt identiskt.. det er jo litt.. eh, sprøtt..

Lenke til kommentar

I løpet av 2 timer på emerald sto jeg spikra fast med min terran MAX pounder og beskytta ett tårn. Hadde en engineer bak meg som lappa meg sammen ettervært hehe...tror jeg smacke 100 stykk eller noe slikt på den tiden...til slutt bled det bank og få fordi jeg bygde opp 1500 grief points pga. alle toskene som måtte løpe og se ut døra samtidig som jeg hamra på med det jeg hadde...så da blei det 15 minutters weapons lock...

 

Men det var sinnsykt kult frem til det ;)

 

 

Hvis du heter det Storeelg på emerald så står du lista opp med ca 50 kills..

De andre 50 må ha vært friendlies.. noe som ikke er utenkelig med tanke på at du brukte pounder MAX ;)

Lenke til kommentar

Folk må da være dumme hvis de dør av TR max :) Når de låser seg fast er det jo som å skyte kattunger fanget i en boks med hagle. Før de rekker å løse seg opp igjen har lancern min støkke av med rundt 400-500 armor fra 250++ m avstand. NC maxer er litt værre for de beveger seg faktisk en del.

 

noen av de tingene jeg syns er bra/dårlig med PS.

 

Bra:

Pingen (en om den viser seg til å ligge på rundt 200-300 for meg inn game så har jeg ikke no problemer med å skyte nøyaktig eller at jeg lagger ut)

Våpnene (bra balansert nå. Alle har forskjellige spesialiteter, VS range, NC firepower, TR firerate. Å våpnene er bra balansert syns i alle fall jeg)

Store FPS kamper (sier seg selv :) 200 spillere i kamp om en base å nærliggende tårn)

 

 

Dårlig

Litt stiv måndespris

En del bugs enda. Faktisk ikke så mye bedre en det var i beta. Litt men ikke mye.

 

generelt syns jeg at PS er det beste MMOFPS som har kommet ut. Jeg er stor fan av MMOG's, RPG, FPS, RTS vel jeg spiller det meste å liker det meste. Men PS er det første spillet siden UT2003 som jeg virkelig har blitt sittendes med å glemet tiden helt. (Døgna dagen jeg fikk det enda jeg skulle til kirka i komfiramsjon til søskenbarnet mitt dagen derpå. Var litt trøtt under preket til presten :)

Jeg anbefaler alle som liker FPS spill til å teste ut PS. Er du fan av BF1942, Tribes 2 eller lignende spill kommer du til å elske PS. Er du en innbiff CS,UT,Q3 fan kommer du kansje til å like det. Überreaksjoner er ikke nødvendig i lik grad som i de spillene men det er langt i fra spray and pray i PS. Du må ha aim å du må bruke taktikk. En god squad vinner alltid over en dårlig squad i kamp. En squad jeg var med fra mitt outfitt holdt et tårn i 30 minutter mot 3 NC squads. De brukte reavers, Van's å det meste av av inf/maxes men de hadde ikke taktikk. De prøvde å Zerge tårnet men ble stoppet av Lancerfire/Maxfire/miner/boomers/turrets. De kom seg inn i tårnet 2 ganger men ble slått ut igjen. Etter 30 minutter kom forsterkninger å vi tok over basen. Det jeg prøver å si er at Teamwork spiller en veldig stor rolle. Hvis man har en squad som er spred over hele basen er det ikke no vits i en squad. En squad skal henge sammen. Gjenopplive hverandre, reparere hverandre å dekke hverandre. Gjøre man ikke det kan man likså godt gå rambo style all the way. Jeg lover deg du kommer ikke langt med det.

 

Men nå har jeg skrevet nok jalla for en stund. På tide å jobbe litt igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...