Gå til innhold

GTX 295 og 4890, Win 7 index


nivve

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg og kameraten min har nogenlunde like specs:

 

Min: i7 2,66, ddr 3 1600mhz, asus hk, gtx 295

Hans: i5 2,66, ddr 3 1600mhz, asus hk, ati 4890

 

Når vi ser på Windows 7 opplevelsesindeks, får jeg 7,1 poeng på grafikk, mens han får 7,6. Resten av tallene stemmer (jeg får mer på cpu).

 

Dere med gtx295, hva får dere? Er 7,1 normalt? Og hvorfor får et skjermkort til under halve prisen høyere poengsum?

 

Andre spørsmål: Jeg kjører triple channel og han dual channel, likevel får vi samme score på minne. Normalt?

 

Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forventet i grunn et slikt svar, og jeg forstår det. Jeg lurer bare på hvorfor 4890 får høyere score enn 295 i akkurat DENNE "testen". Det får meg til å tro at jeg kanskje ikke utnytter kortet mitt fullt ut / at det ikke yter som det skal.

 

Dette er jo den eneste testen både min og hans PC faktisk har kjørt, og fått resultat i. Så tester på internett "teller ikke", da det ikke fysisk er hans og min maskin som testes, bare lik hardware :)

Lenke til kommentar

Gtx295 har jo som kjent 2 kjerner, så muligheten for at Win7 opplevelses-crap ikke tar dette med i beregningen er kanskje en mulighet.

 

Uansett, som sagt er denne testen relativt uvesentlig. Last ned f.eks FRAPS og mål gjennomsnittlig fps i noen spill dere kjører med like innstillinger. Eller som nevnt 3D-mark/Vantage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...