Gå til innhold

Sjekke inn via SMS på SAS, hvorfor?


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mail av SAS også, så jeg sjekket inn via linken i mailen og så fikk jeg valgt seter:)

 

Men sånn som nå, skal vi fly med SAS over og BA tilbake, alt bestilt via Travelstart. Jeg syntes det er veldig mye dokumenter osv, særlig når jeg bestiller for alle. Hva trenger jeg egentlig å ha med av info og finnes det noen smarte måter å lagre all info på? Grunnen er at jeg kommer til å bestille en del sånn fremover og da er det jo greit å ha en kjekk måte å lagre informasjonen på.

Lenke til kommentar
Hva trenger jeg egentlig å ha med av info og finnes det noen smarte måter å lagre all info på?

I teorien trenger du ikke ta med noe. Navnet ditt ligger allerede inni systemet ettersom du reiser på elektronisk billett. Når du kommer til innsjekkingsautomaten er det bare å stappe inn kortet du betalte billetten med og vips så henter den reservasjonen din. Flere flyselskaper tilbyr også en strekkode som du laster ned til mobilen. En meget enkel måte å hente fram reservasjonen på innsjekkingsautomaten.

 

Anbefaler å skrive ned referansenr, flightnr og flytider på mobilen. Greit å ha det lett tilgjengelig. Jeg gidder aldri å skrive ut boardingpass hjemme ettersom disse tar en hel A4-side. De du får på flyplassen er bare en tredel av et A4-ark.

 

Når jeg reiser utenlands går jeg til checkmytrip.com og printer ut en reiseplan for reservasjonen. Kan være greit å ha med en papirkopi i håndbagasjen dersom det skulle oppstå noe kluss.

 

Når det gjelder lagring av info er det praktisk å opprette en mappe i mailboksen din som du kaller for Reise. Her kan du samle all e-post du får fra flyselskap/reisebyrå tilknyttet dine reiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...