Gå til innhold

Test: Eizo Foris FX2431


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Mer enn 180 grader er det nok ikke, men gud så kult det hadde vært.

 

Jeg ser nå at ordet "nesten" manglet i setningen. Skjermen har en oppgitt synsvinkel til 178 grader, noe det står i spesifikasjonslisten på side 2. Personlig har jeg aldri sett en skjerm med en så høy og reell innsynsvinkel som denne hadde. Det er vanskelig å gjøre slike synstester helt nøyaktig. Men, når jeg testet var overgangen fra når jeg kunne tyde bildet, til bildet faktisk forsvant fra synsvinkel, var så godt som ikke tilstede. Derfor ble "om ikke annet er den større" slengt på, men naturlig nok er den ikke større enn 180 grader.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Man kjøper ikke en 24" skjerm til 10k for å spille Crysis. Da kjøper man heller en vanlig full-HD TV.

Hvis skjermen hadde vært virkelig god, kunne det faktisk hatt noe for seg. En TV kan f.eks bli for stor til å ha på skrivebordet. Plasmaer er overlegne LCD på det meste, så det taler for en TV, men har ikke sett noen 120Hz plasmaer enda. Hadde Panasonic 1080p plasma-TV kommet med 120Hz input og displayport, da hadde det ikke vært tvil om hva som er best :D

 

6ms for en spill skjerm er rett å slett for mye.... Gi oss en flatskjerm med under 2ms til en rimelig penge takk !

Det viktigste å forbedre på lcd-skjermer er vel refresh-rate. 60Hz som er det vanlige, er altfor tregt til å kunne utnytte 2ms uansett. 2ms tilsvarer 500Hz. Nettopp derfor er de nye 120Hz skjermene med 3ms mye bedre enn de "raske" 2ms-skjermene. Og forhåpentligvis får vi etterhvert flere hundretalls Hz, da begynner vi å snakke. Og bl.a. input lag vil være en saga blott.

 

Det er fortsatt en skjerm til fotoredigering og annet profesjonell bruk. Spillskjermer kostet stort sett langt mindre.. :)

For oss som spiller mye hadde det vært fint om det kom en god skjerm til spilling, ikke bare billig TN-skrap. Altså en stor og rask skjerm med gode farger og godt sortnivå. Høres forøvrig litt ut som plasma. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...