Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[LØST] 2 stk. monoblokker, 700W RMS @ 4Ohm


multisync

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg er på jakt etter monoblokker som er billige og ganske bra som kan levere ca. 700W RMS ved 4 Ohm.

Finnes det der ute, uten at det skal koste allt for mye?

 

Har funnet disse til nå (fra lav til høy pris):

 

KLIKK

KLIKK 2

KLIKK 3 Den her fra dynabel blir litt i dyreste laget, duger f.eks. den første jeg linket til?

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så at du spurte om koblingstips osv på noen høytalere her i en annen tråd. Hvis det er de høytalerne du går for vil jeg bare føye til at du slettes ikke trenger 700wrms i 4ohm, du skulle ha 4stk? Ihvertfall så kan du paralelkoble 4stk og du vil da få 1ohm.

 

Om du av en eller annen grunn trenger forsterkere som leverer såppass i 4ohm så skal nok de første du linker til holde ja.

Lenke til kommentar

Ahh... okei, det er greit å vite.

Du har ikke en link som forklarer slikt? :p Leste om div. tilkoblingsmuligheter for en tid tilbake, men husker ingenting av det.

 

Blir mest sannsynlig 2 høytallere av denne typen, skulle jeg brokoblet de to da og kjøpt en forsterker som yter + - 1400 W RMS i 2 Ohm (det blir riktig eller er jeg helt på jordet?)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Du finner noen nederst på siden her http://www.b2audio.no/subwoofers.html

 

Men det er for elementer med dobbel spole. Tipper det er 8ohms enkeltspole på hver av de elemenetene.

Du skal ikke brokoble, men du skal koble dem i paralel.

 

Slik:

 

post-105380-1253138056_thumb.jpg

 

Da trenger du en forsterker som leverer 1400wrms i 2ohm ja. Eller de klarer seg jo med mindre, men du vil kanskje utnytte dem fullt ut hehe. Dynabelforsterkeren passer da fint, og den ble fort ikke så dyr lenger når du bare trenger en.

 

Men vær klar over at du mest sannsynelig trenger et nytt batteri også, men det finner du vel ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...