Gå til innhold

Student på utkikk etter laptop


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en laptop, som skal brukes til studiene mine, lett spilling, generelt mye tid på nettet og en del photoshop/illustrator. Av dette følger at jeg trenger mye prossesor kraft, en del ram og om det passer seg slik vil det ikke skade med et skjermkort heller.

Det jeg ser etter er en bærbar med relativt god batteritid (rundt 4t)som er liten (mellom 12 og 14 tommer). Helst skal den også inneholde et godt integrert eller evt et separat skjermkort. Dette er dog det kravet jeg lettest er villig til å gi slipp på.

 

Prisklassen jeg ser for meg er rundt 5-6 tusen kroner. Jeg har lett litt rundt, og øynet et håp rundt lanseringen av dell sin 14z, som ikke dukket opp i Norge. Jeg har også sansen for Aspire timeline serien, sett bort fra at de er heller svake når det kommer til prossesorkraft.

 

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel Dual Core T4200, 2GHz 13,3" 4GB 500GB HD3470 WLAN VHP

pris ca 5300 kr

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126451

 

Valgets kvaler... At en pc er Packard Bell veier en del i forhold til en fujistu. Vet ikke helt, men jungeltelegrafen tilsier at "alle" har uflaks med PB. Samtidig... å få med en intel cpu (har noe imot AMD i bærbare) og en bedre gpu hadde ikke skadet.

Lenke til kommentar
javell jeg har ikke merka noe til 1 eneste problem men jeg hiver heller ikke pc rundt meg over alt.

jeg har den aktuelle PB og syns den Intel cpu som sitter i er grei

 

Er mer relatert til produksjonsfeil som et par stykker jeg kjenner har fått på sine PB laptoper, men det er vel mye avhengig av modell osv. Og intel er en ting jeg er stor fan av, om det ikke kom klart nok til uttrykk unskylder jeg det. Hva slags batteritid klarer du å få ut av maskina i prasksis, under nogen lunde grei settings? Altså "Normal" bruk som et word ark og evt et par internett faner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...