Gå til innhold

Skyte på blink med gevær + jegerprøven.

War

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medlem i en pistolklubb, men jeg vil også skyte med gevær på blink.

Må jeg ta jegerprøven og pugge opp og ned på dyr når jeg ikke skal skyte noen?

Eller holder det å melde meg inn i en rifleklubb og skyte på blink der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg ikke vil skyte på dyr, melder jeg meg inn i en klubb, tar et praktisk kurs og kan kjøpe gevær og ammo.

Men ikke jakte.

Det hadde vært genialt, da skal jeg undersøke det.

Skrevet
Stemmer det. Kan være at du må være medlem i seks måneder først, før du får innvilget søknad fra politiet.

?

Ikke for gevær, da holder det vel med å være myndig å ha plettfritt rulleblad.

Skrevet

Som skrevet skyter jeg pistol og da måtte jeg vente i 6 mnd pga politiet.

Vet ikke om jeg må det på gevær, men jegerprøven tar en uke og de får gevær med en gang. Men nå er rifleklubb litt annerledes.

M16, ag3, alle maskingevør og pistoler som finnes KUN med halvautomat-tilpasset sikkring. Det kan jo hende dette krever litt mer en et kurs.

Skrevet (endret)

TFS ( litt rar side)

Det er det jeg har sett på, men det står for eks ta med eget våpen og ammo på nybegynnerkurset = ha det fra før = ? = ta jegerprøven for å skaffe det?

Ser ut som det er lagt opp for de som allerede har masse våpen som vil ha action.

Endret av War
Skrevet (endret)

Flere av de våpnene man har til praktisk rifle/hagle får man ikke ervervet på grunnlag av jakt.Så det ville vært litt vansklig.

Eneste våpen som man kan bruke til praktisk rifle som også kan erverves på grunnlag av jakt er Ruger mini-14.

Endret av SLIguy
Skrevet

Jeg mente på selve kurset, ta med egen pistol og 300 skudd osv.

Ikke noe problem for meg men hva med helt nybegynnere?

Hvor skal de få pistol fra?

Så for å bli med i en rifleklubb må man bli med i andre klubber for å skaffe våpen og ammo først? For å så bli med og få tilatelse til andre våpen.

Skrevet (endret)

Kan du ikke bare slå på tråden til en av klubbene og høre hvordan ting fungerer,så får du vite alt med engang i stedet for å spekulere i hvordan det kan fungere.

Endret av SLIguy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...