Gå til innhold

Gamer pc i7-920 ? 5-15K Hjelp..


Anbefalte innlegg

Hei

Ser på en ny pc til hovedsaklig gaming, filmredigering, film, nedlasting, chatting osv.

 

Prøvd å sette sammen en på komplett:

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed

kr 2.450,-

 

Hovedkort: ASUS P6T, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

kr 1.950,-

 

Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20, 1T, for Core i7, kr 1.499,-

 

Skjerrmkort: Gainward GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, 648MHz kr 2.699,-

 

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM

kr 625,-

 

Kabinett: Antec Twelve Hundred Big Tower Sort Vifter: 3x 120mm Front, 1x 120mm Topp, 2x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu kr 1.765,-

 

PSU: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

kr 958,-

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=726147&su=C4F3A3F9-7CEA-4998-86FB-AA20ACE33494

 

Noe annet jeg bør ha??

Grunnen til at jeg har valgt i7 er for at de er gode og kraftige (fått gode anmeldelser hvertfall) og er lett å oppgradere i framtiden siden den er en 4-kjerners prosessor.

 

i7-920 eller -950 \ 980 ?

Bedre rambrikker\ hovedkort?

Kjøre Crysis på fullt?

Bedre alternativ?

 

Hva med nye i5 systemet?

 

 

Kom gjerne med nye handlelister.

Skal ha det billigst mulig, best mulig. (6K.- - Maks 15K)

 

Tar gjerne imot all hjelp og tips.

Billigste butikken? noen billige utenlandske butikker?

 

Takk påforhånd ;)

Endret av onlineX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser vel helt greit ut. Ville kanskje ha kostet på litt mer på en noe heftigere PSU for å være mer fremtidsrettet. Både CPU og grafikkort er glade i strøm så en PSU som kan levere litt mer er nok ikke å forakte om du f.eks bestemmer deg å gå for SLI sånn etterhvert :)

 

 

Ok, Foreksempel hvilken da?

det hadde jeg ikke tenkt på. Takk

Endret av onlineX
Lenke til kommentar
Ihvertfall 750w, helst 1000w.

 

EDIT: Nå er ikke CPUen fremtidsrettet fordi den er QUAD, akkurat. Så langt som jeg har forstått.

 

Helst 1000w for det oppsettet der? Vet du egentlig hvor mye et slikt oppsett max kan trekke av strøm? Det trekker ikkje 500w engang på full load.

 

Tro kan man gjøre i kirka ;)

Lenke til kommentar
Enig med Nizzen 1000W er overkill med mindre du skal kjøre 4 skjermkort.

Du mangler en brukbar cpu vifte + blueray-spiller. Du kan se forslag her

 

Ot: @Nizzen, tro kan man gjøre hvorsomhelst om det virker bedre i kirka, tja si det :)

 

 

Kjører maks 2 skjermkort.

cpu-vifte? kabinettet har 6 installerte vifter. Det er mer enn nok tror jeg!!

 

Har DVD-brenner fra før, bluray er ikke så viktig enda!!

Endret av onlineX
Lenke til kommentar
Ihvertfall 750w, helst 1000w.

 

EDIT: Nå er ikke CPUen fremtidsrettet fordi den er QUAD, akkurat. Så langt som jeg har forstått.

 

Først hadde jeg tanken på en Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz men valgte i7 teslutt fordi den har all nyeste teknologien enn andre prosessorer og er mer fremtidsrettet.

 

Hva mener du? Er ikke QUAD mer fremtidsrettet enn Duo osv. ?

Lenke til kommentar
Ihvertfall 750w, helst 1000w.

 

EDIT: Nå er ikke CPUen fremtidsrettet fordi den er QUAD, akkurat. Så langt som jeg har forstått.

 

Helst 1000w for det oppsettet der? Vet du egentlig hvor mye et slikt oppsett max kan trekke av strøm? Det trekker ikkje 500w engang på full load.

 

Tro kan man gjøre i kirka ;)

Sier "fremtidsrettet" noe for deg? Uansett, det oppsettet der trekker lett opp i 600w-klassen, minimum.

 

Ihvertfall 750w, helst 1000w.

 

EDIT: Nå er ikke CPUen fremtidsrettet fordi den er QUAD, akkurat. Så langt som jeg har forstått.

 

Først hadde jeg tanken på en Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz men valgte i7 teslutt fordi den har all nyeste teknologien enn andre prosessorer og er mer fremtidsrettet.

 

Hva mener du? Er ikke QUAD mer fremtidsrettet enn Duo osv. ?

i7 er fremtidsrettet, det er sant. Men Quad og Core kjører på samme socket. Og, flere og flere spill og programmer tar i bruk Quad ja, så det er ikke en dum idé.

Lenke til kommentar

jeg holder på å finne ut hva jeg selv trenger

hadde en tilsvarende post for ca 2 uker siden.

jeg ble anbefalt

 

ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366

som vistnok er en nyere version av P6T

 

strømforsyning satser jeg på

Corsair HX 1000W

skader ikke å ha 1000w. self om det er litt overkill så har denne fått gode erfaringer

 

ram har jeg veldig lite peiling på. men jeg fikk anbefalt noe tilsvarende du velger

jeg tenker å skaffe meg Corsair CL7

 

skjermkort går jeg enten for 2 stk 4890.. dem er mye billigere enn GTX 285

men tror jeg bare venter med å kjøpte skjermkort til de nye radion kommer. tenker meg et 5870.

 

cpu. i7 920 .jeg har lyst på d0 fra netshop men nå ser det ikke ut som dem har flere av den

 

jeg ville anbefale at du byttet ut stock cpu kjøler med noe annet

 

jeg slenger på en ssd disk så får jeg en maskin som varer en stund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...