Gå til innhold

Desimal blir dato i office


plitter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har ingenting med autokorrektur eller "manuell formatering" å gjøre.

 

Er du sikker på at du mener 3,3 og ikke 3.3? Bruker du komma skal du få desimaltall, bruker du punktum får du dato (dag.måned). Dette er "by design" og er en forutsetning om du skal bruke Excel til noe fornuftig.

 

Hvis du skriver 3,3 og får en dato er det en feil i innstillingene, enten i Excel eller i Windows. I Excel: Officeknappen -> Alternativer -> Avansert -> hak av for "Bruk systemskilletegn". Hvis det ikke gjør susen: I Windows: Kontrollpanel -> Innstillinger for region og språk -> Tilpass... -> Dato -> sjekk at punktum er valgt som datoskilletegn.

Lenke til kommentar

I kid you not... eg prøvde både 3,3 og 3.3 og BEGGE gjorde det om til dato!!! Dette var noe av det mest irriterende eg har vært borti noensinne. Nå virker det som om de cellene eg velger å formatere ikkje gjør slik men ellers så gjør de det... Dette var i ein versjon av microsoft office 2007 som kom fra tvilsomme kilder:P

Lenke til kommentar

I kid you not... eg prøvde både 3,3 og 3.3 og BEGGE gjorde det om til dato!!! Dette var noe av det mest irriterende eg har vært borti noensinne. Nå virker det som om de cellene eg velger å formatere ikkje gjør slik men ellers så gjør de det... Dette var i ein versjon av microsoft office 2007 som kom fra tvilsomme kilder:P skal sjekke det du foreslo no

 

Edit: Det ser ut som det fungerte, men eg har ingen anelse om kva som kan ha gjort det andre før det.... men takk:)

Endret av plitter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...