Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinn funker ikke - tror det er hardisken


Anbefalte innlegg

HEi alle

 

jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg, hvis ikke er jeg dataløs til konfirmasjonen :S

problemet er at når jeg starter maskinen så lager det en rar lyd, som at en vifte skraper eller noe. Lydene kommer fra hardisken tror jeg.

En annen grunn for at jeg tror det er hardisken er fordi når jeg skal trykke reparer windows så finner den ikke hardisken.

 

og jeg greier ikke å komme på dataen skikkelig. Når jeg kom til skrivebordet frøs skjermen seg.

Er hardisken helt ødelagt?

har jeg/kommer jeg til å miste allt på den?

 

Vær så snill hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
til kriss

har du prøvd/vurdert å bli moderator? Jeg symtes du alltid er der for å hjelpe og kan veldig mye! Stor takk til deg!

 

Har ikke det nei. Men takk for det :)

 

men alle harddiske passer vel i alle pcer med alle systemer?

 

Nei. Det er noen HDD-er som er 2,5" (bærbare PC-er) og noen som er 3,5" (stasjonære).

Lenke til kommentar

Nja, ikke alltid like enkelt å velge harddisk :

 

Man må også huske om man har kun P-ATA grensesnitt eller om man har S-ATA , er pcen kjøpt innen de siste 2 årene er det nok en Sata harddisk man behøver.

 

En stasjonær kan greit ha en 3.5 eller 2.5 tommers harddisk, men ytelsemessig er det vel like greit å kjøpe en 3.5 tommers Sata disk av nyere type (750Gb + ).

 

En bærbar pc kan sjeldent ha plass til 3.5 tommers hd.

 

Siden du snudde harddisken opp ned, har du tenkt på at det kan være kabelen som det er noe feil med eller at den rett og slett ikke var helt inni?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...