Gå til innhold

skole server hjemme?


Anbefalte innlegg

HEI ..

jeg lurer på om det finnes noen form for skole servere man kan bruke hjemme .

jeg vil ha et slaks prog på pc-en hvor jeg lager bruker og passord og åpner prog skriver inn og får et slaks opprativt system .

jeg vil ha et prog jeg kan bruke inni xpen og få et annet system opp

jeg er ute etter noe slaks windows server osv

Endret av BendIZZHab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tipper på at han snakker om en terminalklient. Det er mange muligheter her, så det er nok best om vi får vite hva du skal bruke den til. Da blir det langt lettere å foreslå noe som passer.

 

Takk nå ga alt mer mening. Er vel for å lure seg forbi diverse brannmurer på skolen tenker jeg. Husker vertfall jeg brukte det mye når jeg gikk på skolen.

 

Debian + vnc + sshd

 

brukte for det meste sshd med x-forward når jeg trengte det.

 

Mitt forslag er debian uten gui og så kjøre sshd med x-forward.

Vist det er noe slikt han leter etter.

Lenke til kommentar
Altså ett klient/tjener oppsett hjemme?

 

jepp :) takk for at du forsto

 

Nå er ikke jeg den som er best på akkurat dette, men jeg må spørre hvorfor? i ett så lite opsett som 5 pc'er hjemme, hva gjør at du ikke kan administrere de på vanlig måte?

 

Kanskje noen andre kan komme med noe gode forslag til ett klient tjener system, vil du lære noe gøy er jo linux tingen, akkurat hvordan kan jeg ikke gå innpå

 

EDIT: http://www.ltsp.org/

Endret av KillYou
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Med de kunnskapene du viser her så kan du bare glemme det, det er ikke for å være frekk med deg, men det krever faktisk litt mer kunnskaper å sette opp en terminalserver enn det du ser ut til å ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hva søren? Han slenger ut et simpelt forslag, that's it. Du henviser til at han har lavt faglig nivå med å bidra i tråden? Da er vi på lavere nivå ;)

Det er selvfølgelig rettet til trådstarter, jeg tror da de aller fleste skjønte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...