Gå til innhold

DELL sier ett års garanti på batteri. Men hva betyr batteri?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Dell xps m1330 som batteriet plutselig sluttet å fungere på. Det var fra 2,5timer holbarhet til 0 min på en dag. Jeg ringte da DELL, men de sa at batteri har kun ett års garanti fordi om pcen har 3års garanti.

 

Jeg tenkte jaja, da kan vel åpne batteriet for å finne ut hva som er galt. Der til min store overraskelse fant jeg ut at batteri cellene er OK. Men det er feil på selve elektronikk enheten i batteriet. Altså ikke batteriet.

 

Så til spørsmålet:

 

Hadde jeg egentlig krav på garanti da? Vet jeg har ødelagt batteriet nå, men føler meg "lurt" av Dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjøper et nytt "batteri" til en bærbar PC, så får du som regel en plastdings med noen metallkontakter på som skal stikkes inn i PC'en et sted. I denne plastdingsen ligger både battericeller og elektronikk, og et vanlig navn på denne plastdingsen er "batteri".

 

Så, jeg tviler på at du kommer noen vei med "ordboksdefinisjoner" og denslags.

 

Du kan få batterier fra andre enn Dell, visste du det?

Tror prisen kan være hyggeligere også.

Lenke til kommentar
... fant jeg ut at batteri cellene er OK. Men det er feil på selve elektronikk enheten i batteriet.

Hvordan kan du se at cellene er OK bare ved å åpne den?

Har du bare brukt et voltmeter og funnet at det er god spenning på cellene? I såfall sier ikke det stort.

 

Jeg har tappet cellene, laddet de. Samt kjørt de under last for å sjekket om de virkelig holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...