Gå til innhold

Erfaring med Pixmania som leverandør?


Anbefalte innlegg

Jaja, da har jeg nå fått spilleren min. Men såklart funker den ikke som den skal :realmad: Har funnet ut at jeg bare må levere den tilbake, før den ødelegge alt som heter høyttalere i bilen.

Er det noen som vet hvor jeg skal sende den tilbake, og hva jeg må betale for det?

Står at jeg skal sende den tilbake til konstruktøren under det første garantiåret, må jeg da kontakte Tokai(merket) og spørre de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har det gått 5 dager siden jeg betalte, og det gjorde jeg 5 min etter bestillingen med nettbank, og det står ennå at de ikke har mottatt betalingen min. Hvor lang tid tar det? Og har de ingen epost jeg kan kontakte dem på?

:realmad:

 

her er email adresse:

 

[email protected]

 

men belag deg på en lang ventetid på svar !

 

selv bestillte jeg en HDspiller/opptaker for en 2 år siden , overraskende forte levering ( moms var inkl )

feil ved ankomst ( sette inn en dvd, som ikke kom ut )

retunerte vare og fikk ett helvete uten like, brukte ca 3 måneder med email og telefon

( som er helt forgjeves, snakker fransk ) for å få ett nytt.

 

aldri mer pixmania for meg.

Lenke til kommentar
Nå har det gått 5 dager siden jeg betalte, og det gjorde jeg 5 min etter bestillingen med nettbank, og det står ennå at de ikke har mottatt betalingen min. Hvor lang tid tar det? Og har de ingen epost jeg kan kontakte dem på?

:realmad:

 

her er email adresse:

 

[email protected]

 

men belag deg på en lang ventetid på svar !

 

selv bestillte jeg en HDspiller/opptaker for en 2 år siden , overraskende forte levering ( moms var inkl )

feil ved ankomst ( sette inn en dvd, som ikke kom ut )

retunerte vare og fikk ett helvete uten like, brukte ca 3 måneder med email og telefon

( som er helt forgjeves, snakker fransk ) for å få ett nytt.

 

aldri mer pixmania for meg.

Såpass ja!

Nei det blir nok ikke mer handling derifra... Men hvordan gikk det? Fikk du ny?

Betalte du portoen også?

 

 

Et spm til, hvordan får jeg kontakt med Tokai? Har jo ingen nettsider eller noe info. Og Pixmania har heller ingen info på dem.

Lenke til kommentar
Leveringa er det vel ofte greit med. Bare be til hva enn du tror på at anlegget ikke havarerer og du må kjøre retur.

En ting er at det er knotete å sende ting tilbake ved retur, men siden Pixmania er EU-butikk så gjelder ikke Norske lover og regler mht forbrukerrettigheter og reklamasjon. En viktig ting å huske på hvis man kjøper ting av en viss verdi..

Lenke til kommentar
Nå har det gått 5 dager siden jeg betalte, og det gjorde jeg 5 min etter bestillingen med nettbank, og det står ennå at de ikke har mottatt betalingen min. Hvor lang tid tar det? Og har de ingen epost jeg kan kontakte dem på?

:realmad:

 

her er email adresse:

 

[email protected]

 

men belag deg på en lang ventetid på svar !

 

"Herr, Fru,

 

Vi har mottatt en e-post til adressen [email protected].

 

Denne adressen er ikke lenger gyldig, og et kontaktskjema er til

din disposisjon for å la deg komme med en forespørsel eller forslag:

http://www.pixmania.com/no/no/c_action/faq...ents/index.html.

 

På denne måten kan vår Kundeservice være i stand til å svare deg så raskt som mulig.

 

 

Hilsen PIXMANIA Kundeservice."

 

Jaja, fikk nå en link da:)

Lenke til kommentar
"Herr, Fru,

 

Vi har mottatt en e-post til adressen [email protected].

 

Denne adressen er ikke lenger gyldig, og et kontaktskjema er til

din disposisjon for å la deg komme med en forespørsel eller forslag:

http://www.pixmania.com/no/no/c_action/faq...ents/index.html.

 

På denne måten kan vår Kundeservice være i stand til å svare deg så raskt som mulig.

 

 

Hilsen PIXMANIA Kundeservice."

 

Jaja, fikk nå en link da:)

 

denne linken er en link som du blir ennå mer frustrert av, jeg opplevde det samme

( tross alt var min tilfelle for 2 år siden ) men husker dette nå.

og adressen jeg nevnte er bare når du har en bestilling underveis ( de må ikke kommer med løgn )

hvorfor svare de når email adressen er ikke lenger i bruk.

se her en av mailen jeg fekk fra [email protected]:

 

Kjære xxxxx,

 

Etter å ha mottatt forespørselen din, har vi glede av å sende deg ditt nye passord.

 

xxxxx

 

Du kan nå kontrollere bestillingsstatusen din på hjemmesiden vår: www.pixmania.com

 

Vennlig hilsen,

 

 

James Felix

Sjef for kundeserviceavdelingen

 

:thumbdown: tullfirma

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Et spm til, hvordan får jeg kontakt med Tokai? Har jo ingen nettsider eller noe info. Og Pixmania har heller ingen info på dem.

 

jeg fekk nytt, men ikke før jeg truet med å annulere kjøpet pga urimelige ventetid.

betalte ikke porto.

 

angående " Tokai " dette er en velkjent japansk firma som lager " replica's " av kjente

" vintage guitar " merker: fender, gibson, epiphone o.l.

 

http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/

http://www.tokaijapan.com/

http://www.tokaiguitar.de/

 

så jeg har en mistanke at " Tokai " merke hos Pixmania er en merke som bare blir brukt av Pixmania og andre nettbutikker ( googlesøk tyder på dette, uten noe produsent fun )

 

http://www.google.com/search?hl=no&rls...rer&spell=1

 

Tokai finnes ikke på " Car Audio Manufacturer's Links List " heller:

 

http://caraudio.biggz.com/manufacturers.html

 

På dem samme måte som dagligvare har sine eget billigvare utvalg med eget navn, produsert av en merkevare produsent.

Biltema har dette også med sine bildeler.

 

så du må nok dessverre forholde deg til Pixmania.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Jaja, da har jeg nå fått spilleren min. Men såklart funker den ikke som den skal :realmad: Har funnet ut at jeg bare må levere den tilbake, før den ødelegge alt som heter høyttalere i bilen.

Er det noen som vet hvor jeg skal sende den tilbake, og hva jeg må betale for det?

Står at jeg skal sende den tilbake til konstruktøren under det første garantiåret, må jeg da kontakte Tokai(merket) og spørre de?

Hvem spiller kjøpte du? Har selv bestilt en Pioneer 4100SD...

 

Og dere som har bestilt derfra... Hvordan har dere gjort det. Når jeg sendte pengene så kan jeg velge mellom "KID" eller "Melding til mottaker". Jeg valgte den siste og skrev inn den koden der. Jeg har vel gjort riktig?

 

Jeg bestilte for en uke siden og det står i FAQ'en at det tar 10-15 dager for dem å få pengeoverføringen. I tillegg er det vel 3-4 dagers levering så jeg bør vel ha varene i løpet av 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Jaja, da har jeg nå fått spilleren min. Men såklart funker den ikke som den skal :realmad: Har funnet ut at jeg bare må levere den tilbake, før den ødelegge alt som heter høyttalere i bilen.

Er det noen som vet hvor jeg skal sende den tilbake, og hva jeg må betale for det?

Står at jeg skal sende den tilbake til konstruktøren under det første garantiåret, må jeg da kontakte Tokai(merket) og spørre de?

Hvem spiller kjøpte du? Har selv bestilt en Pioneer 4100SD...

 

Og dere som har bestilt derfra... Hvordan har dere gjort det. Når jeg sendte pengene så kan jeg velge mellom "KID" eller "Melding til mottaker". Jeg valgte den siste og skrev inn den koden der. Jeg har vel gjort riktig?

 

Jeg bestilte for en uke siden og det står i FAQ'en at det tar 10-15 dager for dem å få pengeoverføringen. I tillegg er det vel 3-4 dagers levering så jeg bør vel ha varene i løpet av 1-2 uker.

Kjøpte en Tokai spiller.

Du har gjort det rett med betalingen, men du må nok vente ca 10 dager før de mottar betalingen. Jeg venta fra 26 sept til 6 okt. Så brukte de 5 dager på frakten...

Lenke til kommentar
En ting er at det er knotete å sende ting tilbake ved retur, men siden Pixmania er EU-butikk så gjelder ikke Norske lover og regler mht forbrukerrettigheter og reklamasjon. En viktig ting å huske på hvis man kjøper ting av en viss verdi..

 

Stemmer dette? Trodde reklamasjonensretten gjaldt uansett.

Lenke til kommentar

Les FAQ folkens.

 

Lite utdrag:

Kan jeg sende tilbake en vare, som jeg ikke er fornøyd med?

Ja, du kan sende varen din i retur i opp til 14 dager etter mottagelsen og få pengene dine tilbake.

 

Hvilke type garantier tilbyr Pixmania?

Alle produktene er under produsentens 12 måneders garanti, med mindre annet er presisert. Vi tilbyr dessuten enda et (1) års garanti på de fleste produktene for at du skal kunne ha en ekstra trygghet når du handler hos oss – uten ekstra omkostninger.

 

Hvordan fungerer garantien?

Hvis det oppstår en feil på produktet ditt under det første året av garantien skal du kontakte produsentens etterservice. Kontaktopplysningene finner du under rubrikken “Etterservice” på websiden vår (nederst på siden). Under det andre året av garantien skal du sende produktet tilbake til oss slik at vi kan reparere det.

Legg merke til at produktene til FUJI, ARCHOS, HAMA og E-Force er under vår garanti.

 

Skal jeg betale fraktomkostninger når produktet er under det andre året med garanti?

Under returretten på 14 dager dekker vi kostnadene for leveringen av defekte / skadde produkter som du har fått tilsendt . Vi dekker ikke fraktkostnadene for produkter som er under det andre året av garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...