Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 1D mark IV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva ønsker man av et slikt kamera? :hmm:

 

14-15MP med høyeste ISO rundt 25600?

12 bps ?

 

Tom

 

Hva skal du med 12b/s?

Håper ikke Canon kliner til med høyhastighet som ikke klarer å fokusere igjen..

Synes personlig 8-10b/s holder i massevis.

Skal de ha raskere så må de iallefall lage noe som fungerer og ikke slik som 1D-III

Lenke til kommentar
Hva ønsker man av et slikt kamera? :hmm:

 

14-15MP med høyeste ISO rundt 25600?

12 bps ?

 

Tom

 

Hva skal du med 12b/s?

Håper ikke Canon kliner til med høyhastighet som ikke klarer å fokusere igjen..

Synes personlig 8-10b/s holder i massevis.

Skal de ha raskere så må de iallefall lage noe som fungerer og ikke slik som 1D-III

 

Hæ.

Fungerer ikke autofokusen på 1D3. Den er jo det vasseste jeg har brukt !

Lenke til kommentar
Hva ønsker man av et slikt kamera? :hmm:

 

14-15MP med høyeste ISO rundt 25600?

12 bps ?

 

Tom

 

Hva skal du med 12b/s?

Håper ikke Canon kliner til med høyhastighet som ikke klarer å fokusere igjen..

Synes personlig 8-10b/s holder i massevis.

Skal de ha raskere så må de iallefall lage noe som fungerer og ikke slik som 1D-III

 

Hæ.

Fungerer ikke autofokusen på 1D3. Den er jo det vasseste jeg har brukt !

 

Det tok Canon ca 1/2 år å finne ut hva som var feil med alle de defekte 1D-III som dem spydde ut i starten..

Lenke til kommentar

Kanskje oktober da.

 

A comment via a Canon rep at a big photo event in Europe.

The 1D4 will appear at "a major international trade show in October"

So, look for press events on the 13th or 20th of October - the number of 'October' tips we've received has increased recently...

 

That might well be the PhotoPlus Expo in NYC (Oct 22-24) which modestly describes itself as "The Most Important Event in Photography" [in NYC that week]

 

http://www.northlight-images.co.uk/cameras...on_1D_MkIV.html

Lenke til kommentar

http://www.canonrumors.com/2009/09/announcement-teaser/

"During this fall, Canon will make one of its largest and most important launches in the company’s history and we hope you can attend. During a luncheon, you are invited to listen to CEO Jouko Tuouminen, Marketing presiden Monica Forsberg and trend analyst Magnus Lindkvist, talking about tomorrows trends and factors of success in the continually more digitalized everyday life.

 

Date: september 29

Time: 11 am- 1pm

 

An invitation including more information will come soon."

 

det KAN jo være noe annet enn et kamera, selvsagt, men om det er et kamera så er vel 1D4 den mest åpenbare kandidaten..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
eller 1DS4

Lite sannsynlig. Det 1DMkIII som står for tur til å bli oppgradert, og ettersom 7D er lansert, så ønsker nok ikke Canon at den spiser for mye av 1DMkIII salget.

 

Tom

 

Og hvor mye av 1DS3 markedet tror du ikke 5D2 har jafset over?

 

 

Edit: Leif was here

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar
Lite sannsynlig. Det 1DMkIII som står for tur til å bli oppgradert, og ettersom 7D er lansert, så ønsker nok ikke Canon at den spiser for mye av 1DMkIII salget.

 

Tom

 

 

Og hvor mye av 1DS3 markedet tror du ikke 5D2 har jafset over?

Forsåvidt et poeng; men jeg tror nok Nikon D3 har gjort mer skade for 1DMkIII enn 5DMkII for 1DsMkIII. Kjøper man en 5DMkII, så kommer ihvertfall pengene inn til Canon.

Tom

 

Du er en vandrende selvmotsigelse, Tom ;)

Kjøper man en 7D havner også pengene hos Canon.

Lenke til kommentar

Vil tro pressekonferansen i Stockholm 29 sept. er noe mer enn en 1DMkIII.

 

Les den svenske teksten(min uthevning)

"Under hösten gör Canon en av sina största och viktigaste lanseringar i företagets historia

och vi hoppas att du kan vara med.

Under en lunchträff är du välkommen att lyssna på VD Jouko Tuominen, Marknadsdirektör Monica

Forsberg och trendanalytikern Magnus Lindkvist, när de pratar om

morgondagens trender och framgångsfaktorer i en allt mer digitaliserad

vardag.

Datum: 29 september

Tid: Kl. 11-13

 

En inbjudan med mer information kommer snart. Välkommen!"

 

I tillegg var det et bilde i invitasjonen, beskrevet slik:

En bild på en, som jag tolkar det, skapligt stor kartong med ett rött skynke över. Ena sidan av kartongen skymtar, kartongfärgad utan tryck. Borde innebära någonting åt proffshållet. Förhoppningsvis inte en ny färglaser...

 

Husk at RED begynner sin lansering av DSMC kameraene i løpet av høsten.

Canon har flere ganger i annonser det siste året gjort direkte referanser til RED med bruk av rød tekst og ordet EPIC, som er navnet på et av RED's nye kamerar.

 

 

Den første av RED's nye sensorer Mysterium-X har vært brukt i RED One kamerar i et 2 kamera shooot for Esquire nylig.

http://www.esquire.com/the-side/video/who-...e-2009?click=pp

 

RED sjef Jim Jannard vil "traffikere" IBC i Amsterdam fredag og lørdag med en nesten produksjonsklar EPIC-X kamera (mangler bare ASIC prosessoren) + at det vil bli en spesiell RED presentasjon på IBC på lørdag.

 

 

Dette er jo rykte og spekulasjons børsen, er det ikke. :ph34r::whistle::dribble::tease:

Lenke til kommentar

Veldig off topic, men siden jeg sitter her, leser og spekulerer noe så... Så må jeg bare spørre:

 

Sitter nå med muligheten å kjøpe et brukt 1ds3 til 30000kr med 2000 eksponeringer. Og valg nr. 2 (1?) er 5d2 for 15 000kr (med fratrukket moms). Jeg drar til Egypt mandag, og det ser helt svart ut for å få ordnet seg en 5d2 til den tid, mens den 1ds3 får jeg levert på flyplassen før jeg drar.

 

Er det helt på trynet å kjøpe 1ds3? Jeg drar for å ta sportsfotografi, men kommer også til å ta en del landskapsbilder i senere tid. Dermed er 1d3 ute av bildet likevel om den har 2x fps til 1ds3.

 

En siste mulighet kan jo selvfølgelig være å gå for den 1ds3'en og selge den igjen når jeg kommer hjem. Hva tenker dere?

 

Igjen, beklager for å gå helt offtopic. Men setter utrolig stor pris på god input.

 

A

Lenke til kommentar
Kan det tenkes at Canon slenger seg på trenden Oly/Pana startet med m4/3?

 

Det ville nok definitivt være i tråd med "viktigaste lanseringar i företagets historia"..

 

Men det blir jo bare gjetninger. :)

Tror ikke Canon og Nikon har sett lyset enda ...

 

Men disse ryktene er vel såpass interessante at de bør spinnes ut i en egen tråd?

 

Tom

Lenke til kommentar
Kan det tenkes at Canon slenger seg på trenden Oly/Pana startet med m4/3?

 

Det ville nok definitivt være i tråd med "viktigaste lanseringar i företagets historia"..

 

Men det blir jo bare gjetninger. :)

Tror ikke Canon og Nikon har sett lyset enda ...

 

Men disse ryktene er vel såpass interessante at de bør spinnes ut i en egen tråd?

 

Tom

 

Noe sopm plutselig slo ned i meg. Er det utenkelig at Canon kommer med mellomformat. 48mm eller noe. Har jo vært spekulert i det tidligere.

Lenke til kommentar
Noe sopm plutselig slo ned i meg. Er det utenkelig at Canon kommer med mellomformat. 48mm eller noe. Har jo vært spekulert i det tidligere.

Det er vel ikke akkurat god butikk å lansere nytt kamerasystem som kun enn håndfull mennesker kjøper med pris på 200.000+. Har vært diskusjoner rundt det samme i Nikon leiren også, men om det har vært planer tipper jeg det ble lagt på is når finanskrisen slo inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...