Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blonde jenter: Hvordan reagere dere på bruken av ordet blond?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kom ut for et tilfelle der jeg brukte ordet blond med meningen "dum" her om dagen om en kjendis (som ikke nødvendigvis har blondt hår). Øyeblikket etter jeg hadde sagt det kom jeg til å tenke på at hun som satt ved siden av meg var blond (som i hårfarge, ikke alternative betydninger).

 

Nå er det ikke slik at hun hverken er dum eller tror at jeg synes hun er lite intelligent, men det slo meg likvel rett etter at jeg sa det at "søren, nå trakket jeg på noen tær her. Det er bare et uttrykk som er litt lett å slenge ut for meg.

 

 

Er det "greit" for blonde jenter at ordet blond brukes som et synonym til dum eller tar dere det ille opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom ut for et tilfelle der jeg brukte ordet blond med meningen "dum" her om dagen om en kjendis (som ikke nødvendigvis har blondt hår). Øyeblikket etter jeg hadde sagt det kom jeg til å tenke på at hun som satt ved siden av meg var blond (som i hårfarge, ikke alternative betydninger).

Om ho tok seg nær av det er det vel kanskje ein antydning til at det ikkje er tilfeldig at "blond" har fått den betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...