Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor kan jeg ikke se at mitt barn ligner meg?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette er en ting som har undret meg ganske lenge.

 

Alle rundt meg sier jeg ligner veldig på faren min. Jeg klarer ikke å se dette selv.

 

Jeg har nå fått en datter som er 4måneder gammel. Alle sier hun ligner så veldig på meg. Jeg klarer ikke å se det heller.

 

Er det bare meg eller er det fler som sliter med å se dette selv? Er det noen forklaring på hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke like lett når man er så vant til trynet sitt :p

 

Men se på bilder av deg selv da du var på tilsvarende alder. Jeg hører også at sønnen min ligner veldig på meg. Husker faren min holdt ham ikke så lenge etter at han kom til verden. Det var akkurat som å se et bilde som ble tatt da han holdt meg og jeg var ganske fersk.

Lenke til kommentar

Har tittet litt over gamle bilder som det dessverre ikke er så mange av (av meg). Og ser ikke noen kjempe likheter. Men så veide jeg en god del mer enn det hun gjorde når jeg ble født.

 

Tittet litt på bilder av samboeren min og der var det mer likheter synes jeg. Det ser ikke hun selvfølgelig :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvis den ikke ligner og du ikke har problemer å kjenne igjen ansikter eller lignende handikapp er den nok ikke din.

De ligner tross alt mer på faren enn moren når de er spebarn. Du burde kreve farsskapstest hvis du er usikker og høre på om andre synes den ligner på deg også først, selv om de kanskje overdriver for å være høflige.

 

Tanken har streifet meg. Men flere mener hun ligner på meg. Om de kun er høflige eller mener det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt fortalt det samme, men jeg greier heller ikke å se det, hverken mot min far eller mot min datter.

 

 

Det som jeg dog syntes var ietnressant er at jeg nettopp har installert Picasa 3.5 som har ansiktsgjenkjenning.

 

Det som var fornnøyelig der var at ved flere anledninger foreslo programmet at jeg var min far og omvendt.

Den gjenkjente og barnebildene av min kone som min datter.

 

Ellers koblet den sammen en del søsken som jeg i utganspunktet ikke så lignet på hverandre.

 

Programmet er jo ikke magisk, så det gjør feil, men det er imponerende og interessant.

 

Det skal dog sies at bildedatabasen min er på rundt 10 000 bilder, hvorav over 1000 av min samboer og over 1000 av min datter, så ikke regn med at du vil få de helt store resultatene på bare 10-20 bilder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vet denne tråden er gammel, men men ;)

 

Fødte selv en sønn for 8 mnd siden. Er ikke MULIG at han kan ha annen far enn han som står oppført som faren hans. Pjokken min ligna meg på prikk når han kom til verden, gjorde det noen uker, før han gikk over til å likne faren sin, før han igjen gikk iover til å likne på meg igjen...

Bare bullshitt at de likner på faren ved fødselen ihvertfall ;)

Babyer er under forandring hele veien :)

 

Syns det er slemt å si at den ikke er hans. Tror dette er noe de fleste fedre tenker på en gang i ny og ne....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...