Gå til innhold

SE W995 vs. HTC Hero

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Har hatt en SE W880i i to år nå. Den har sannelig følt tidens tann og den har blant annet en stoor ripe / hakk i skjermen. Selv om det er ganske så ille, er det ikke det som gjør at jeg vil ha en ny telefon. Personer jeg snakker med har også problemer med å hørre hva jeg sier, slik at jeg må rope i telefonen for at de i det hele tatt skal legge merke til at jeg er tilstede. Det har også samlet seg en del støv under skjermen, det er laangt i fra uleselig, men det er ganske så irriterende.

Derfor lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny mobil. Det står hovedsaklig mellom to stykk, SE W995 eller HTC Hero. Begge mobiltelefonene har noen egenskaper jeg egentlig ikke har behov for, men som kunne vært greit å ha (som backup eller til uforutsette anledninger).

Under følger noen pros & cons for begge mobilene (disse er så å si kopiert fra anmeldelsene gjort på amobil.no om telefonene):

SE W995:

+ God musikkspiller (men jeg har en iPod fra før, så det er det EGENTLIG ikke behov for)

+ MINIJACK:D

+ Man får med støydempende ørepropper / "headset":D

+ Bra mobilkamera (har ikke digitalkamera, men jeg tar egentlig ikke så mange bilder. Men det kunne vært godt å ha en mobil som kan ta gode bilder)

+ Rask dataoverføring

+ Masse teknologi

+ Stor og skarp skjerm

+ Gode taster (jeg har trossalt brukt tastene på 880ien, så dette er et skikkelig pluss)

+ 8GB minnekort medfølger

+ Kult design

- Relativt dyr

- Kronglete volumtast

- Dårlig / gjennomsnittlig batterilevetid

- Høy stråleverdi (jaja, er vel ikke DET som kommer til å drepe meg)

- Litt tykkere enn min forrige (w880i - som er ganske så tynn. Derfor elsker jeg den fremdeles:p)

HTC Hero:

+ God og responsiv touchscreen (er keen på å prøve touchscreen-mobil)

+ Gode og brukervennlige menyer

+ Mye teknologi

+ God nettleser

+ Svært god batterilevetid (ypperlig, glemmer ofte å lade mobilene)

+ God musikk- og videospiller

+ Widgets!

+ Mulighet for å laste ned programmer

+ Kult design og tynn

- Litt småplukk i menyene

- Dyr

- Filbehandler og omregner er ikke forhåndsinnstalert

- Kunne hatt flere synkroniseringsløsninger forhåndsinstallert

- 2GB minnekort medfølger (2GB, come on..)

- Kameraet er ikke allverden

Jeg er altså ganske så usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Det er ikke den største prisforskjellen, men den er vel på sånn ca. 500NOK - 800NOK sist gang jeg sjekket.

Hvis noen har et tips eller to til hvilken jeg burde velge er det bare til å komme med dem. Eventuelt hvis dere har erfaringer / vet noe om mobilene som er verdt å vite før man kjøper dem.

Mvh

*edit: Ok da, var en litt større prisforskjell enn det jeg husket. Ligger vel på sånn 800NOK - 1000NK i forskjell..?

Endret av Rodrigues
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på w995... men får man fortsatt med 60 filmer om man kjper den nå, og kan noen sende en link med ocersikt over filmer som kan lastes ned?

er det mye forskjell på kamera i forhold til c 905?

kan dere kome med forslag for og kjøpe/ ikke kjøpe telefoen?

Skrevet
Lurer også på w995... men får man fortsatt med 60 filmer om man kjper den nå, og kan noen sende en link med ocersikt over filmer som kan lastes ned?

er det mye forskjell på kamera i forhold til c 905?

kan dere kome med forslag for og kjøpe/ ikke kjøpe telefoen?

Det sies at C905 har ett mye bedre bilde, selv om det er "samme" kamera...

Skrevet

Vel, jeg har W995, og har skrevet en liten test om den her:

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=84000

Disse modellene du står mellom er svært ulike.

W995 representerer den gamle "skoler", tradisjonell meny, og tastatur, mens Hero representerer pr idag den ene av de to beste touch mobilene på markedet (Iphone er den andre)

Jeg snakker her om hvordan touch modellene er å bruke, responsiv og hvor tilpasset OS er til touch.

Kamera er bedre på W995, også video.

Den er mer kompakt, og tradisjonell.

filmene man får med er gamle, så jeg ville lagt for stor vekt på det, 2.6" LCD er uansett ikke allverden.

Hero er mer spennende, HW messig ikke denne den mest imponerende, men er du ikke en tung bruker (masse applikasjoner åpne) så klarer du deg helt fint.

Så det spørs om du velger det tradisjonelle, eller det nye og spennende...

Prøv begge modellene i butikken og se hvem som appelerer til deg!

Lykke til!

Skrevet

Det er mange som påstår at Hero er treig og har dårlig hardware, men hvis du fjerner noen få av de store widgetsene blir den skikkelig rask. Jeg har ikke prøvd musikkspilleren så mye, men jeg synes den virker veldig god. Kameraet i Hero er uheldigvis veldig dårlig når det er lite lys. Jeg har ikke prøvd W995,og jeg har bare hatt Hero i en dag, men allikevel anbefaler jeg Hero. Det er en utrolig kul telefon med mange muligheter.

Skrevet

Hei

Jeg har en HTC Hero og har hatt den i snart to uker nå. Jeg byttet fra iPhone til HTC Hero. Jeg elsket (og elsker) iPhone men det var på tide å prøve noe nytt. Jeg var fryktelig redd for at jeg gikk til noe dårligere, men det var langtfra tilfelle.

Som linux- og open source-fantast så er det helt topp med en open source-basert telefon. Med HTC sitt sense-overbygg så har den blitt til en helt nydelig telefon. Treghetene som har blitt omtalt har jeg ikke merket så mye til. Med en gang man tar den ut av dvalemodus tar det et halvsekund eller to før man kan scrolle til de andre skjermene, men det er bare widgetene som skal oppdatere seg. Dette skal dessuten bli fikset med en firmware-oppgradering nå i september. Skikkelig treg blir den når man har vært inne i people-applikasjonen, men det blir nok også fikset med oppgraderingen.

Jeg har ikke brukt W995, men som noen andre har påpekt, så er dette to helt forskjellige telefoner. W995 er gammeldags, god og trygg hvis man er redd for å lære seg noe nytt. HTC Hero er vel mer en kommunikasjons- og underholdningsenhet som man tilfeldigvis også kan utføre telefonsamtaler med. Så hvis man liker å dille med telefonen sin og finne nye ting og måter å bruke den på, så anbefaler jeg en Hero. Slik jeg har sett det, så er W995 mer en telefon man "bare bruker".

Selv sitter jeg på toget nesten 3 timer hver dag, så Heroen er helt klart en god måte å kverke tiden på.

Men kort oppsummert av hvor god Hero er: Bra på foto, elendig på video(opptak), god på musikk- og video-avspilling. Så snart Coreplayer får klar sin android-versjon så slipper man også å rekode xvid/divx for å spille film på tlf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...