Gå til innhold

Speilrefleks kamera på tippeligakamp?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet det finnes mange forskjellige restriksjoner når man skal på forskjellige konserter etc. Men finnes det en regel for om man kan ha med seg speilreflekskamera som vanlig tilskuer på tippeliga-kamper? Noen som har noen erfaringer? Eller vet om dette er lov. Kan vel kanskje være forskjellige regler fra arena til arena også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte mail, men fikk ikke svar. Fikk en automatisk mail om at personen hadde fri i helgen. Men jeg kan bekrefte at det går greit, selv om en av vaktene ikke var helt sikker. Men etter en kort prat med sin sjef ordnet det seg. Alle kameraer var lov, så lenge de ikke hadde videoopptaksmulighet.

Lenke til kommentar
Sendte mail, men fikk ikke svar. Fikk en automatisk mail om at personen hadde fri i helgen. Men jeg kan bekrefte at det går greit, selv om en av vaktene ikke var helt sikker. Men etter en kort prat med sin sjef ordnet det seg. Alle kameraer var lov, så lenge de ikke hadde videoopptaksmulighet.

Snart slutt med DSLR på tippeligakamper da. Flertallet av de nye DSLR har jo videomulighet (NB! ingen trenger si det høyt til de som styrer tilgang av kamerautstyr på kampene).

Lenke til kommentar

I fjor tok jeg med meg et D40-hus med 18-200mm-objektiv flerfoldige ganger på Ullevaal, men på cupfinalen var det én vakt som nekta meg å gå inn, men fikk krangla meg inn og lovte å ikke ta noen bilder.

 

Jeg ble jo bedt om å vise hva jeg hadde i fotobaggen min hver gang jeg gikk inn, og så lenge det bare var et fotoapparat var det ikke noe problem helt frem til cupfinalen. Så det kommer mye an på hvilken vakt som kontrollerer deg, og hvor strenge/bevist de er på de faktiske reglene.

Lenke til kommentar
Finnes mange merkelige regler for sånt. Sist jeg sjekka var det forbudt med "kameraer med objektiv" på Øya -.-'

 

EDIT:

Kun akkrediterte fotografer med fotopass kan ha mer avansert fotoutstyr med inn på området. Med dette menes kameraer med objektiv

Kilde

 

Pinhole på konsert kan sikkert bli stilig, det.

Smutthull i regelverket: en tar med DSLR uten objektiv, en annen tar med objektiv ;)

Lenke til kommentar
Finnes mange merkelige regler for sånt. Sist jeg sjekka var det forbudt med "kameraer med objektiv" på Øya -.-'

 

EDIT:

Kun akkrediterte fotografer med fotopass kan ha mer avansert fotoutstyr med inn på området. Med dette menes kameraer med objektiv

Kilde

 

Pinhole på konsert kan sikkert bli stilig, det.

 

eller storformat :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...