Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fiesta vs Mazda 2

Chelsea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, skal gå til innkjøp av bil til den nette sum av rundt 170.000 kroner. Har tenkt på en ny Ford Fiesta eller en ny Mazda 2. Det jeg vektlegger mest er lave kjørekostnader, altså få og billige turer på verksted, og lavt forbruk. Men bryr meg selvfølgelig litt om andre ting og. Kan dere gi meg litt info om de to bilene, og kom gjerne med forslag til andre biler som kan være aktuelle i den prisklassen.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sjøl kjøpt en Mazda, og jeg vektla også kvalitet og pålitelighet høyt når vi valgte bil. Du kan f.eks sjekke her.

Du kan jo også sjekke ut Toyota Aygo, eventuellt Iq.

For å svare på spørsmålet ditt....jeg ville valgt Mazda'en uansett.

Skrevet (endret)

Vi endte opp med en Mazda 2 Sport, da vi byttet ut minste bilen vår. Er veldig fornøyd med den, den er ganske sprek og ser tøff ut, i tillegg er den pålitelig og bruker ikke veldig mye suppe på mila ;)

Nå vurderte ikke vi Mazda'en mot Fiestaen, men Mazda'en kom i hvertfall godt ut når det gjaldt kjøreegenskaper og pris, i forhold til konkurrentene!

Endret av Momicocra
Skrevet

Tror nok Fiestaen har litt lavere forbruk, men jeg syns Mazdaen ser mer snasen ut. Hvordan de vil være å drive kan jeg ikke svare på, både fordi jeg ikke har noen av de og at de er relativt nye biler.

En ting som kan være greit å vite var at Mazdaen fikk tittelen "2008 World Car of the Year", som er en veldig prestisjetung kåring. Jeg tror riktignok ikke at Fiestaen var med i "konkurransen", men jeg kan ta feil.

Poenget er at Mazdaen er iallefall en veldig god bil. Får du den i sport-utgave i hvitt er den veldig stilig også ;)

Skrevet

Ingen tvil om at designet er flottest på den nye Fiesta'en. Den deler plattform med Mazda'en, men kanskje Ford har fått bedre kontroll på vind- og dekkstøy i forhold til Mazda'en ? Støynivået på norsk motorvei er grumsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...