Gå til innhold

Forhåndsbestille Windows 7, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper en lisens av typen som nevn ovenfor, eller fra Amazon, vil den da virke på en norsk intallajons dvd? Er ikke helt fornøyd av det jeg har sett av engelsk vista ultimate + norsk språkpakke hos en kompis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som om kodene fungerer uavhengig av språk du installerer ja. Jeg har f.eks brukt to franske W7 Pro lisenser på mine bærbare pcer, og installerte selvsagt med Engelsk DVD.

Byttet så språk til Norsk via metoden jeg har nevnt tidligere, og alt fungerer.

Da Vista kom kjøpte jeg mine lisenser billig i USA, og så lånte jeg den Norske Vista DVD platen av brodern og brukte mine lisenser når jeg installerte, funket fint som bare det.

Og den trenden ser det ut som om at de har fortsatt med i Windows 7.

Og jeg har jo nå den endelige utgaven, så tviler på at de har gjort noen endringer på den norske utgaven som kommer i butikken.

Skrevet (endret)

Er det mulig å kontakte dem via noe annet en mail. sendte en mail sent igår, men har ikke fått noe svar..

Nå har det skjedd noe her.. Nå står det delete account..; Altså min account har blitt opprettet..

Endret av Crimar
Skrevet

Da får du nok mail snart, jeg fikk min akkurat nå (16.17).

Om du ikke får den i løpet av noen minutter, prøv Password Recovery som jeg beskrev tidligere.

Skrevet
Win7 Pro, den har MediaCenter og Aero? Jeg vil ha en hvis jeg kan bruke den i et HTPC oppsett...

Den har Aero og Media Center ja...mangler bare bitlocker og muligheten til å bytte språk via update.

Da ble det fire nye lisenser på meg...et par går til broderen da...men likevel.

w7free.jpg

Skrevet
Sånn btw.. Vista drivere fungere i win7?

Jepp, så langt jeg har sett så.

Og W7 har drivere for det meste i seg å da, fant f.eks trådløse korta på begge de bærbare pcene.

Skrevet
Men vil lisensene fungere flere ganger? Skal teste 64 bit på den bærbare, mne fungerer det ikke vil jeg jo bruke den et annet sted..

Det kan være at den ikke gjør, du må da eventuelt ringe inn å aktivere over telefonen. Prøvde det i går med en av W7 lisensene (siden det var noe trøbbel med forbindelsen til aktivisering stedet) og det funket fint.

Men, du får jo 4 lisenser (husk å "kjøpe" alle fire utgavene) og lisensene kan brukes om hverandre, så 64bits lisensen funker på 32bit, og fransk funker på engelsk etc.

Skrevet (endret)

Ahh.. Okey.. Men jeg savner Microsoft Office, med andre Word, excel etc. eller er jeg bare blind?

Aller er kjøpt ja.. har 4 lisenser nå :D

Endret av Crimar
Skrevet
Ahh.. Okey.. Men jeg savner Microsoft Office, med andre Word, excel etc. eller er jeg bare blind?

Office pakken er ikke der nei...så ingen "gratis" office pakke.

Du må nøye deg med operativsystemer :thumbup:

Skrevet
Jeg valgte 'Yes' men vet ikke hvorvidt dette har noe å si.

Jeg har en bruker der jeg svarte ja og en nei, tror ikke det har noe å si.

Dette må jo være det beste tilbudet på lovlig Windows noen gang? 120 kroner for fire fullversjoner....

Og ja, jeg kaller det lovlig, siden ACM ikke bryr seg om hvem som melder seg på skolen.

Skrevet

Jeg anser det som lovlig, om enn i et skyggelandskap. Jeg så en post på reflags(?) som nevnte at i Terms of [...] sa man seg enig i at dette ikke skulle benyttes som hoved OS, kun i akademisk sammenheng. Dette er tatt etter hukommelsen, men budskapet er det samme.

Om så stemmer misbruker vi jo programvaren. Hvordan man kan benytte OS'et utenom som OS er jo et spørsmål som dukker opp hos meg.

Jeg betaler for det, jeg laster ikke ned piratvare, samvittigheten min er ganske så ren for øyeblikket :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...