Gå til innhold

Forhåndsbestille Windows 7, hvor?


Anbefalte innlegg

Ja, synes fortsatt det er litt voldsomt at du reagerer såpass på at jeg fikk aktivert en pc til på en kjøpt og betalt lisens.

 

Har jeg alleredet forklart?, med min kjøpte Xp og Vista lisens fikk jeg aktivert flere pcer. Det gikk ikke med win7 ble skuffet, hørte på forumet, fikk forslag om å kontakte Microsft pr tlf, fortalte jeg skulle bruke to pcer og fikk aktivert den andre pcen også. Jeg er fornyød om, du er missfornøyd med det for du bare være det. Videre foreslår jeg vi bruker tiden på noe annet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mykhen2: du har jo selv brutt både MSDN og MS sinn Eula når du kjøpte deg student medlemskapet hos ACM :)

 

Men ville ikke blitt skuffet om jeg mistet lisensene, vet jo at jeg har brutt "loven".

Jeg kjøpte flere Vista lisenser da Vista kom ut, og forventet ikke å kunne bruke dem på mer enn en pc.

Men andre har jo andre forventninger. Tar det som en selvfølge at man betaler for programvaren man bruker (dog jeg har da betalt veldig lite, men likevel betalt. ACM valgte å ikke stenge kontoene våres, og jeg sendte til og med mail der jeg innrømte at jeg ikke var student, uten at de gjorde noe, så jeg føler jeg har gjort mitt).

 

Men legger saken død. Ser ut som man kan trikse litt for å få lagt en lisens inn på flere pcer, og så blir det spennende å se om WGA oppdager dette når det startes (tok ca et år med Vista) og hva som skjer da.

Men håper at folk skjønner at de risikerer å få sin lisens svartelistet....og tror ikke det hjelper å ringe inn å si at "men jeg har jo betalt 2000 kroner, og forventet jo at jeg kunne bruke den på 4 pcer". Den forblir nok svartelistet uansett da.

Lenke til kommentar

Du sier du legger det på is og fortsetter i gammel stil ser jeg.

 

Du henger deg opp i at jeg blir litt "skuffet" samtidig som du uten tvil har gjort mer suspekte saker selv. Jeg er nemlig ganske sikker på at Micoroft er mer villig til å gi meg en mulighet til å bruke en betalt fullversjon av Win7 på 2 pcer(som de også gjordet, opplyste dem om at jeg haddet den på en pc fra før) en å gi ut mange lisenser til en veldig på kanten student id "konto" (hva betalte du?. 190kr?).

 

Haddet egentlig ikke tenkt å tråkke her, men siden du bare pusher videre på saken får jeg gi deg samme mynt tilbake.

 

Fint om du legger det på is ja.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har riktignok ikke betalt noe for mine 8 lisenser, men hadde jeg kjøpt en lisens til 2000 er det jo en selvfølge at man vil at den skal fungere på flere maskiner.

 

Vi lever i 2009, da er det vanlig at folk har opp til flere maskiner hjemme.

Blir fort dyrt om man må spytte ut 2.000,- per maskin.

Lenke til kommentar
Har riktignok ikke betalt noe for mine 8 lisenser, men hadde jeg kjøpt en lisens til 2000 er det jo en selvfølge at man vil at den skal fungere på flere maskiner.

 

Vi lever i 2009, da er det vanlig at folk har opp til flere maskiner hjemme.

Blir fort dyrt om man må spytte ut 2.000,- per maskin.

 

Ergo Familiepakken (dog ikke her i Norge) men likevel...amazon.co.uk solgte den i alle fall til Norge også. Ca 1.600 for 3 pcer om jeg ikke tar feil, inkludert frakt, norsk moms etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...