Gå til innhold

Test: Roccat Valo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg tastaturet i hus

 

SERIØST, den lyden plager så dette går i retur.

 

Er en pipelyd som komme av lyset på tastaturet, ikke fra displayet eller logoen men under tastene.

 

Lyden går vekk når jeg tar lyset helt av men da er det jo ikke vits.

 

Er så høy lyd at jeg får klage når jeg sitte på teamspeak om og ta vekk den lyden.

hva i alle dager tenkte di når di laget dette ?

 

Ser det ligger med en ledning som det står at det kan skje at det kommer lyd vist mikrofonen er koblet i tastaturet, ja gjett det kommer lyd selv om ikke micen er koblet til og.

 

nei fysj nå treger jeg skikkeligt på hele kjøpet her.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Takker for tilbakemelding Dice, tviler på jeg kjøper dette tastaturet her.

 

Av prinsipp går jeg ikke med på å betale for å betateste produkter, og det er også en svært miljøfiendtlig forretningsidè å sende varene ut først, før man ferdigstiller kvaliteten...

 

Jeg har aldri skreve så mye feil på et tastatur før, mulig det er no med tastene at dem ikke blir skikkelig registrert når jeg trykke dem for de komme ikke altid med.

 

Blir masse klagin for tiden på msn osv der folk spør om jeg er full hehe, som sagt det står i testen også så er det noe rart med layout på knappene der jeg uønsket trykker ned capslock når jeg skriver.

 

Er også noen knapper som er "striere" en andre, hos meg er det 5 tallet som er helt rart og trykke ned, samt noen andre knapper.

 

Men det som plager mest er pipelyden av lyset i knappene, kan glemme og ha microfonen som følger med plugget i siden for da høre folk lyden rett in i mikrofonen.

 

Har ikke fått kjangs til og sende det tilbake enda, men skal sende en mail til Netshop og høre litt med dem.

 

Mulig det er noen tastaturer som lager denne lyden.

 

Men for meg så ser tastaturet fint ut, men er helt andeledest og bruke.

 

Alle knappene er så si "ekkle" og trykke ned, litt synd jeg hadde troen på dette tastaturet og la in ordre på det i 2008 og fikk det nylig.

 

Katten min liker heller ikke tastaturet pga lyden, hehe :!:

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg et slikt tasatur nå og jeg vett ikke helt asså.

 

En ting er at jeg det kommer til å ta lang tid å tilvenne seg dette nye tastaturet. (ja den linja der tok meg 3 ganger så lang tid å skrive som vanligt).

 

Men det jeg har problemer med nå er å lage makroer. Jeg lager en makro går inn i et spill og bruker denne f.eks ctrl+F1 men inne i spillet så er makroen helt ubrukelig, den virker bare av og til. jeg kan trykke 15 ganger på bryteren uten at noe skjer men plutseligt så funker den... men en makro satt til F1 f.eks og ikke noe mer, det fungere helt fint.

nei jeg forstår ikke men dette funker dårigt... om jeg ikke får det til å fungere inne kort tid så får jeg dette sendt tilbake dit jeg handlet det.

 

Musa fra Roccat, Kone derimot er en herlig mus!

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar

Musa mi fra roccat røk etter noen dager, scrollehjulet ble helt løst, og jeg brukte det ikke mye engang.

 

Fra nå av er det no Roccat fra meg, ser flott ut men ræva kvalitet.

 

Mulig jeg har våre uheldig med BEGGE produktene deres.

 

Sitte enda og klør meg i hode hva jeg skal gjør med tastaturet, slit og sende i retur og.

 

Sitter nå og skriver og lytter på den "herlige" pipelyden fra tastaturet haha.

 

Skriver ikke fylt så mye feil på det lengre så det er nok en god innkjøringsperiode på dette.

 

Men det at noen knapper er "seigere" en andre er litt kjipt.

 

PS: er det en plass man kan upploade lydopptak, aksom man laster opp bilder på imageshack og bildr.no. Da kunne jeg tatt opp lyden så folk kunne hørt den

Lenke til kommentar
Musa mi fra roccat røk etter noen dager, scrollehjulet ble helt løst, og jeg brukte det ikke mye engang.

 

Fra nå av er det no Roccat fra meg, ser flott ut men ræva kvalitet.

 

Mulig jeg har våre uheldig med BEGGE produktene deres.

 

Sitte enda og klør meg i hode hva jeg skal gjør med tastaturet, slit og sende i retur og.

 

Sitter nå og skriver og lytter på den "herlige" pipelyden fra tastaturet haha.

 

Skriver ikke fylt så mye feil på det lengre så det er nok en god innkjøringsperiode på dette.

 

Men det at noen knapper er "seigere" en andre er litt kjipt.

 

PS: er det en plass man kan upploade lydopptak, aksom man laster opp bilder på imageshack og bildr.no. Da kunne jeg tatt opp lyden så folk kunne hørt den

 

Ja lyden va ganske latterligt. Men det er bare å skru av lyset på selve tastene så gikk det bort. Lys i tastene er ikke akkuratt et must. en får lys fra skjermene som lyser opp tastaturet uansett. Samt de fleste av oss ser ikke på keyboardet en gang når vi skriver :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Roccat Kone den funker som bare det, har hatt den i en stund nå. alt funker som det skal.

 

Ja kjøpte den Kone musa den ser ut til å fungere helt perfekt. God å holde i føles solid, greit med vektene i grunn for å finne frem til den rette feelingen, og programmet fungerer bra.

 

Programmet i Valo tastaturet er jo helt likt men hos meg var det bare problemer med det tastaturet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme problemer som Digidice. Fikk tastaturet idag... pipelyd så det rekker og alle tastetrykk blir ikke registrert skikkelig (jeg skriver rimelig kjapt). Entertasten er heller ikke helt god. Noen ganger trykkes den ikke helt ned siden den tar i sidekanten... Har ikke problemer med noe av dette med G15. Har sendt Netshop mail, dette er ikke holdbart. Leste dessverre ikke denne tråden før jeg bestilte. Fatter ikke at det er mulig og lovlig å selge noe slikt. Har du fått svar fra Netshop Digidice?

 

Edit: Fant "løsninga" på at ikke alle tastetrykk blir registrert... "restarta" (tok inn og ut begge USB-tilkoblingene) keyboardet. Ser ut til å registrere alt nå uansett hvor kjapt jeg trykker/skriver. Da var det vel stort sett bare pipelyden igjen og å se hvor lang tid det tar før ikke alle tastetrykke registreres igjen...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Samme problemer som Digidice. Fikk tastaturet idag... pipelyd så det rekker og alle tastetrykk blir ikke registrert skikkelig (jeg skriver rimelig kjapt). Entertasten er heller ikke helt god. Noen ganger trykkes den ikke helt ned siden den tar i sidekanten... Har ikke problemer med noe av dette med G15. Har sendt Netshop mail, dette er ikke holdbart. Leste dessverre ikke denne tråden før jeg bestilte. Fatter ikke at det er mulig og lovlig å selge noe slikt. Har du fått svar fra Netshop Digidice?

 

Edit: Fant "løsninga" på at ikke alle tastetrykk blir registrert... "restarta" (tok inn og ut begge USB-tilkoblingene) keyboardet. Ser ut til å registrere alt nå uansett hvor kjapt jeg trykker/skriver. Da var det vel stort sett bare pipelyden igjen og å se hvor lang tid det tar før ikke alle tastetrykke registreres igjen...

 

Hei, jeg har skreve mail direkte til Roccat og fått svar også, her er svaret:

 

Some customers have already informed us about this problem, and there have been cases in which it could only be solved by turning off the backlight of the key panel. Since this is no perfect solution, we are currently investigating further on that matter.

 

As soon as we know more, we will get back to you. Sorry for the circumstances.

 

Viele Grüße / Kind regards,

Tibor Fischer

Community Manager

 

Jeg regner med den ene usb kabelen er til den usb hubben som er på venstre side av tastaturet, har prøvd med 2 kabler i og ikke noe forskjell på registrering av knapper.

 

Det som er det verste er at noen knapper er striere og trykke ned en andre sånn jeg må pugge dem for og trykke hardere.

 

Når jeg kikker på dem så ser jeg at dem sitter litt lavere en di andre tastene så det er defently noe rart med hele tastaturet.

 

Har skreve til netshop at jeg ville retunere det og bytte det i et nytt, usikkert enda men det blir vel et g19 eller noe i den duren.

 

Mulig jeg har fått et "mandagstastatur" men 3 feil på et tastatur blir litt for mye for meg.

 

Roccat musen va veldig god og fin så lenge den varte men nå har jeg en trådløs razer mamba og den er fysisk mindre og bedre og bruke for meg så konge.

 

Jeg bestilte tastaturet i 2008 fra netshop så ha vel ventet et år på det før jeg fikk det pga roccat utsatt det hele tiden.

 

No more Roccat for me :no:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Samme mail som jeg fikk fra Roccat første gang. Autosvar de sender til alle. Jeg hadde mange flere feil og spørsmål som de ignorerte. Dette tyder på at de ikke har noen løsning på de problemene.

 

Roccat er ikke noe annet enn opphypet søppel. Greit, Roccat Kone er er ei bra mus (har den selv), men kvalitetskontroll hos Roccat finnes ikke; Alle feilene som er så åpenbare på dette tastaturet og scrollhjulet på første versjon av Kone.

 

Nei, du har ikke fått mandagstastatur. Jeg har lest om flere som har akkurat samme problemer som oss.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hai!

Kjøpte dette tastaturet og angrer en SMULE.... :ermm:

Støy fra bakgrunnsbelysningen, både display og taster, manglende gjenkjening av tastatur under boot (må bruke annet tastatur for å entre BIOS), endel macrotaster er for tett plassert inntil andre "bokstavtaster" (CAPSLOCK spesielt), endel taster er upresise....

Håper og tror at støy + boot problem blir fikset, og at jeg kan venne meg til tastene. Så jeg returnerer det ikke.... trur eg.

Og DA blir det nok bra.

Men jeg anbefaler ingen å kjøpe dette tastaturet; har hatt et Saitek og noen Logitech tastaturer tidligere, og de var alle mye bedre helt fra første stund.

BTW: har skrevet og rettet feil 15+ ganger allerede i dette svaret... tastene responderer noe sakte :thumbdown:

Lenke til kommentar
Støyen er ikke mulig å fikse hvis du leser litt rundt på nettet. De har brukt komponenter av dårlig kvalitet.

Ok, synd :(

Men takker for tilbakemelding uanz!

 

Da va mitt i retur, ja det med og ikke komme in i Bios plage noe in i svarte.

Måtte bruke et annet usb tastatur når jeg skulle in i Bios.

 

Nå er jeg tilbake til mitt gode Zaitek Eclipse 2 som jeg har hatt noen år, Beste til nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha testet dette tastaturet vil jeg faktisk fraråde fra å kjøpe det. Tastene opplever jeg som "uvante", det er ikke alltid tastaturet registrerer tastetrykkene, tastene bråker, og tastaturet er stort! Etter min smak er også tastaturet litt for flatt. Makroer er fint, men hvem klarer egentlig å holde styr på 41 forskjellige makroer?

 

Sitter med et G19-tastatur nå, og det er klasseforskjell på disse. Riktignok får du ikke like mange makrotaster, og G19 har heller ikke programmering for delay i makroene, men til gjengjeld får du et mye bedre tastatur til en rimeligere pris.

 

Er forøvrig spent på Arvo, som jeg vel også skal teste etterhvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...