Datasmurfen Skrevet 21. august 2009 Skrevet 21. august 2009 (endret) Har en excel fil. Der en kontaktliste er sotert under kategoriene 1-4. Finnes det en script som kan expotere disse inn i en melding i outlook. Alt etter hvilken kategori du velger, kan du i såfall velge flere ? Trenger litt hjelp da jeg er usikker hvordan jeg skal kode det... Endret 21. august 2009 av Datasmurfen.
geir__hk Skrevet 21. august 2009 Skrevet 21. august 2009 Jeg kan gjette på at eksportering til tekstfil kan være første ledd. Men så er det jo følgende problemstilling kommer inn i bildet: Hvordan kalle opp outlook.exe med parametre for å lagre ny kontakt i kontaktlista? Tror nok du må lage deg et vba-script for dette, men det spørs uansett om ikke det blir mindre arbeid for deg å legge inn disse manuelt. Her er forresten et par steder du kan starte fra: Google-søk med relevante søkeord Utnelandsk forum hvor kommandolinjeparametre til outlook blir diskutert -> her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå