Gå til innhold

Mozilla misfornøyd med Microsofts forslag


Anbefalte innlegg

siden det finnes noen få nettsider som fungerer skikkelig kun på IE og noen få brukere er mere eller mindre av disse sidene så lurer jeg på hvilken metode som må taes i bruk for få få disse vriompeisene til å andre sidene .

 

vriompeisene regner jo med at man bruker IE da man er avhengig av de sidene.

 

man ender tilbake til problemet (at man ikke kan velge bort IE ) for de få dette gjelder som ikke bruker andre nettlesere en IE.

 

Hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden det finnes noen få nettsider som fungerer skikkelig kun på IE og noen få brukere er mere eller mindre av disse sidene så lurer jeg på hvilken metode som må taes i bruk for få få disse vriompeisene til å andre sidene .

 

vriompeisene regner jo med at man bruker IE da man er avhengig av de sidene.

 

man ender tilbake til problemet (at man ikke kan velge bort IE ) for de få dette gjelder som ikke bruker andre nettlesere en IE.

 

Hva?

Etter et par minutter med dechiffrering tror jeg han prøver å si at

-Siden flere er avhengige av noen få sider som MÅ åpnes i IE for å funke skikkelig, lurer han på hva som må til for å få de til å skifte.

 

Svaret er at man må STRAFFEFORFØLGE slik ulovlig bundling med markedsledende produkter (IE med WINDOWS) som spekulerer å brukernes ignoranse ovenfor alternativer MED påfølgende sabotasje av standarder når markedsandelene er store nok som følge av dette - for å få enda flere over på plattformen.

 

Det var jo slike rettssaker på gang i USA rundt tusenårsskiftet. Men med en gang Bush-administrasjonen tok plass og innførte en rekke dereguleringer forsvant disse på en måte bort i det store intet. Heldigvis er EU oppmerksom på at de må forsvare sine innbyggere mot seg selv og sin egen idioti siden de åpenbart ikke skjønner elementær markedsdynamikk, og attpåtil kjemper for microsofts mulighet til å utnytte dem siden de ikke forstår en fuckings shit av hvordan sandkasse-logikk "de_kan_gjøre_hva_de_vil_med_lekene_sine_siden_de_er_deres" slår ut for konkurransen og forbrukerne på lang sikt.

 

Så da vet du det.

Og før noen kommer og unnskylder microsoft med at de var oppriktig naive og ikke skjønte at de gjorde noe galt: se bare på dette klippet fra rettssakene i USA før tusenårsskiftet;

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Personlig så synes jeg at Mozilla sutrer så det ryker etter.

 

At MS vil ha IE som standard i sitt eget OS ser jeg på som rett og rimelig så lenge brukeren selv kan endre det etter behov.

 

Har selv prøvd alle de nettleserene som er og opplever minimalt med forskjell.

Fullstendig idiotisk av deg å dra opp igjen denne tråden for å komme med denne ignorante leksa her ut av det blå når vi har diskutert det i 3 sider.

 

Det var ingen som satt her og ventet i spenning på å vite din personlige mening. Hvis du skal si noe mer, får du føre noe til debatten istedet for å dra den i en ny sirkel fra startstreken av med det samme vi allerede debatterer.

 

Innlegg rapportert!

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg at Mozilla sutrer så det ryker etter.

Det er vel heller du som sutrer. Mozilla har faktisk saklige, faktabaserte argumenter å komme med.

 

At MS vil ha IE som standard i sitt eget OS ser jeg på som rett og rimelig så lenge brukeren selv kan endre det etter behov.

Microsoft brøt loven. Det har konsekvenser. Du mener vel ikke at MS skal heves over loven?

Lenke til kommentar
Er mye synsing, og lite kjennskap til konkurranselover i disse trådene.

Ikke nok med det - det som sjokkerer meg mest er hvor lite gjennomtenkt denne synsingen i disse microsoft-trådene er.

 

Kunnskapen er på bånn, og folk forsvarer regelrett microsofts rett til å voldta forbrukerrettighetene deres og betaler med glede overpris uten å skjønne markedsdynamikken og etter hvilke parameter prisen fastsettes. Man trekker f.eks en "lineær" konklusjon ved at operativsystem må være x ganger dyrere enn et spill, fordi operativsystemet er mer komplisert. Det hadde jammen blitt et morsomt eksperiment om man skulle applikere denne logikken ellers i samfunnet rundt oss.

Lenke til kommentar

Etter et par minutter med dechiffrering tror jeg han prøver å si at

-Siden flere er avhengige av noen få sider som MÅ åpnes i IE for å funke skikkelig, lurer han på hva som må til for å få de til å skifte.

 

Svaret er at man må STRAFFEFORFØLGE slik ulovlig bundling med markedsledende produkter (IE med WINDOWS) som spekulerer å brukernes ignoranse ovenfor alternativer MED påfølgende sabotasje av standarder når markedsandelene er store nok som følge av dette - for å få enda flere over på plattformen.

 

Det var jo slike rettssaker på gang i USA rundt tusenårsskiftet. Men med en gang Bush-administrasjonen tok plass og innførte en rekke dereguleringer forsvant disse på en måte bort i det store intet. Heldigvis er EU oppmerksom på at de må forsvare sine innbyggere mot seg selv og sin egen idioti siden de åpenbart ikke skjønner elementær markedsdynamikk, og attpåtil kjemper for microsofts mulighet til å utnytte dem siden de ikke forstår en fuckings shit av hvordan sandkasse-logikk "de_kan_gjøre_hva_de_vil_med_lekene_sine_siden_de_er_deres" slår ut for konkurransen og forbrukerne på lang sikt.

 

Så da vet du det.

Og før noen kommer og unnskylder microsoft med at de var oppriktig naive og ikke skjønte at de gjorde noe galt: se bare på dette klippet fra rettssakene i USA før tusenårsskiftet;

Se filmen hos Youtube

Uten å ha sett på klippet enda, så synes jeg dette innlegget var bra skrevet.
Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg at Mozilla sutrer så det ryker etter.

 

At MS vil ha IE som standard i sitt eget OS ser jeg på som rett og rimelig så lenge brukeren selv kan endre det etter behov.

 

Har selv prøvd alle de nettleserene som er og opplever minimalt med forskjell.

Fullstendig idiotisk av deg å dra opp igjen denne tråden for å komme med denne ignorante leksa her ut av det blå når vi har diskutert det i 3 sider.

 

Det var ingen som satt her og ventet i spenning på å vite din personlige mening. Hvis du skal si noe mer, får du føre noe til debatten istedet for å dra den i en ny sirkel fra startstreken av med det samme vi allerede debatterer.

 

Innlegg rapportert!

 

You go girl :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...